Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک متخصص اطفال عنوان کرد: مصرف آسپرین و ایبوبروفن برای کنترل تب در کودکان ممنوع است زیرا مصرف این داروها بدون تجویز و بررسی پزشک ممکن است خطر «سندروم ری» را برای کودکان به همراه داشته باشد.

دکتر احمدرضا فرسار، متخصص اطفال در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه اجتماعی خبرگزاری آنا با بیان اینکه تب بیش از 38.5 درجه در کودکان باید به صورت اورژانسی درمان کرد، گفت: اگر تب در کودکان زیر 38 درجه باشد نیازی به درمان ندارد و والدین می‌توانند به کمک استامینوفن این علامت را در فرزندانشان کنترل کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: اما تب بیش از 38 درجه نیاز به درمان سریع دارد زیرا ممکن است عوارض جدی را برای کودکان به همراه داشته باشد.

این عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی عنوان کرد: مصرف آسپرین و ایبوبروفن برای کنترل تب در کودکان ممنوع است زیرا مصرف این داروها بدون تجویز و بررسی پزشک ممکن است خطر «سندروم ری» را برای کودکان به همراه داشته باشد.

وی افزود: سندروم ری یک بیماری نادر است که بر مغز و کبد تاثیر منفی می‌گذارد. درمان این بیماری بسیار سخت است و گاه بی‌نتیجه است.

فرسار عنوان کرد: اگر تب در کودکان با علائمی مانند استفراغ، اسهال، بی‌قراری شدید نیز همراه باشد باید سریعا از نظر بیماری مننژیت مورد بررسی قرار بگیرد.

این متخصص اطفال با تاکید بر استفاره از تب‌سنج در کودکان، یادآور شد: والدین باید در زمان بیماری مرتب تب کودکان را مورد بررسی قرار دهند و به محض مشاهده هر گونه تغییر به پزشک مراجعه کنند. بهترین نوع تب سنج در کودکان تب‌سنج جیوه‌ای است.

منبع: آنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۷۴۸۹۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف داروی جدید برای درمان بیماری MS (فیلم)



منبع:پیج dr.neurosafari

ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: دمنوشی مناسب و متعادل برای تمام افراد مبتلا به سینوزیت (فیلم) داروی خانگی برطرف کردن کم خونی و کبد چرب (فیلم) تفاوت اگزما و قارچ پوستی (فیلم)

دیگر خبرها

  • ورزش و کاهش وزن نخستین اقدام برای درمان کبد چرب
  • خواص تخم کتان و دانه کتان برای لاغری و درمان بیماری ها
  • درمان رایگان کودکان بیمه شده زیر هفت سال
  • درمان بیماری‌های صرع و تشنج کودکان در ایران
  • علائم شایع کم کاری تیروئید را بشناسید
  • کشف داروی جدید برای درمان بیماری MS (فیلم)
  • یک موضوع مهم درباره آلرژی که خیلی‌ها نمی‌دانند | در مواجهه با آلرژی برخی پزشکان، بیماران را دچار سوءتغذیه می‌کنند
  • درمان کودکان زیر ۷ سال رایگان می‌شود
  • کبد چرب و دردسرهایش
  • توضیحات وزیر بهداشت درمورد رایگان شدن درمان کودکان زیر ۷ سال