Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جهان نيوز»
2024-04-26@08:23:19 GMT

تهدیدات علیه ایران را به موقع پاسخ می دهیم

تاریخ انتشار: ۱ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۷۴۹۲۷۰

تهدیدات علیه ایران را به موقع پاسخ می دهیم

به گزارش جهان نيوز، امیر حاتمی وزیر دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح در این نشست با خیرمقدم به اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس و با قدردانی مجدد از رای اعتماد بالای مجلس شورای اسلامی به وی اظهار داشت: اعتماد بالای نمایندگان محترم، پشتوانه ارزشمندی برای ادای تکلیف و پیشبرد اهداف، راهبرد‌ها و برنامه‌های وزارت دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی در بخش دیگری از سخنان خود با تحلیلی از تحولات دفاعی منطقه افزود: سیاست دفاعی جمهوری اسلامی ایران بازدارندگی است و تحت تأثیر هیچ تهدید، تحریم و فشاری قرار نمی‌گیرد و متناسب با انواع تهدیدات پیش رو و شرایط ژئوپلتیکی کشور به پیش می‌رویم.
وی با اشاره به اینکه قدرت و توان دفاعی جمهوری اسلامی برای هیچ دشمنی قابل تصور نیست، تصریح کرد: اگر امروز آمریکایی‌ها همانند برخی از مقاطع در ۱۶ سال گذشته که با وقاحت از تهدید نظامی به عنوان گزینه روی میز سخن می‌گفتند و در حال حاضر دیگر از این موضع بی اثر سخن به میان نمی‌آورند به دلیل قدرت جمهوری اسلامی ایران است.
وزیر دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح همچنین گفت:جمهوری اسلامی ایران به یک قابلیت دفاعی راهبردی بسیار بالایی دست یافته است تا جائیکه امروز می‌توانیم انواع تهدیدات علیه نظام اسلامی را در دو حوزه درون و برون مرز‌ها "به موقع، باقاطعیت و با شدت" سرکوب کنیم.
حاتمی با بیان اینکه به تمام مولفه‌های دفاع راهبردی با اتکا به توانمندی‌های متخصصین داخلی دست یافته ایم و دشمن به طور کامل به این قدرت آگاه است، خاطرنشان کرد: دشمنان به زعم خود برای تضعیف همین مولفه‌ها اقدام به تحریم سپاه پاسداران، توان دفاعی و قدرت موشکی کشورمان کرده اند.
وی اظهار داشت:ایران اسلامی با داشتن قابلیت‌های موثر دفاعی به چنان قدرت، اقتدار و توانی دست یافته که برای دشمنان قابل باور نیست.
حاتمی تصریح کرد: درصدد آن هستیم تا با تعامل هر چه بیشتر با دولت و مجلس شورای اسلامی این قابلیت‌های دفاعی را ارتقا دهیم.
وزیر دفاع با بیان اینکه امروز به لحاظ نظامی و دفاعی در بهترین شرایط قرار داریم، تاکید کرد: می‌بایست از منابع و بستر‌های در اختیار در راستای ارتقاء هر چه بیشتر قابلیت دفاع راهبردی کشورمان استفاده کنیم.
وی با اشاره به پشتیبانی اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در تصویب قانون مقابله با تهدیدات آمریکا خاطرنشان کرد: از مجلس شورای اسلامی برای تصویب قانون نقض حقوق بشر و مقابله با اقدامات تروریستی و ماجراجویانه آمریکا علیه ملت ایران به ویژه تقویت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تشکر می‌کنم؛ چرا که این اقدام همت، قاطعیت و یگانگی ملت ایران برای مقابله با زیاده خواهی‌های دشمن را در پی داشت.
وزیر دفاع در ادامه با ارائه گزارش مبسوطی از فعالیت‌های وزارت دفاع اظهار داشت: در این دوره بر تقویت و بالندگی توان دفاعی با توجه به تهدیدات دشمنان تمرکز کرده ایم و امیدواریم با حمایت و پشتیبانی اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس به اهداف پیش بینی شده دست یابیم.
حاتمی با تشکر از همکاری مجلس شورای اسلامی به ویژه رئیس و اعضای کمیسیون امنیتی ملی و سیاست خارجی، نقش مجلس در تقویت اقتدار دفاعی کشور را بسیار کلیدی و مهم دانست و افزود: دولت و مجلس با تمرکز بر برنامه‌های اولویت دار و اساسی نیرو‌های مسلح می‌توانند بسیاری از مشکلات و موانع پیش رو را از میان بردارند و بر استحکام و قدرت بازدارندگی کشور بیفزایند.
رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه با تقدیر از تلاش و فعالیت جهادی وزیر، مدیران، دانشمندان و متخصصان وزارت دفاع، حمایت جدی مجلس و کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی را از مباحث راهبردی قدرت دفاعی اعلام کرد و گفت: براین اساس تصمیمات خوبی در مجلس برای تقویت بنیه دفاعی گرفته شده است.
علاءالدین بروجردی تقویت و اهتمام ویژه در حوزه‌های مختلف دفاعی نظیر پدافند هوایی، حوزه موشکی، دیپلماسی دفاعی، صنایع هوایی و ... را از اولویت‌ها برشمرد و افزود: برگزاری رزمایش‌های مشترک نیرو‌های مسلح کشورمان با سایر کشور‌های مسلمان می‌تواند در دستور کار قرار گیرد.
اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه با بیان دیدگاه‌ها و نظرات خود بر ضرورت افزایش اقتدار دفاعی و تقویت نیرو‌های مسلح و همچنین حمایت از وزارت دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح به منظور پیشبرد اهداف دفاعی جمهوری اسلامی ایران تأکید کردند.

منبع:ایسنا

منبع: جهان نيوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jahannews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جهان نيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۷۴۹۲۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور ایران در بریکس تاکنون مثمرثمر بوده است

شهریار حیدری ؛ نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با پارس نیوز، اظهار داشت: پیمان بریکس، پیمان فرامنطقه‌ای است و جمع کشورهای عضو در این گروه صاحب قدرت‌های ژئوپلیتیک و اقتصادی هستند. آمریکا برای همه کشورهای قدرتمند در قاره‌های مختلف، در مواقعی از تهدیدات به عنوان یک ابزار برای تحریم، تنش و برخورد علیه کشورهای مختلف استفاده می‌کند.

وی با بیان اینکه کشورهای قدرتمند برای مقابله با تهدیدات آمریکا به سمت تشکیل پیمان‌های جدید می‌روند، ادامه داد: چندین پیمان از قبیل شانگهای، بریکس و .. شکل گرفته و در آینده نیز احتمال شکل گرفتن پیمان‌های کوچکتر نیز وجود دارد که هدف از تشکیل این پیمان‌ها ، جلوگیری از شکنندگی در مقابل تهدیدات آمریکا و غرب است.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس افزود: با توجه به قرار داشتن کشور در شرایط تحریم، عضویت جمهوری اسلامی ایران در پیمان بریکس که با رایزنی دولت و وزارت خارجه انجام شد، دستاوردهایی از قبیل تولید قدرت جدید در منطقه، تقویت روابط اقتصادی، دور زدن تحریم‌ها و کمرنگ شدن  و جلوگیری از اثرات تحریم‌ها را به دنبال خواهد داشت.

حیدری در خصوص اثرگذاری تعاملات پارلمانی پیمان بریکس بر روابط دولت‌ها نیز بیان کرد: جمهوری اسلامی ایران همواره بر تقویت روابط اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و اجتماعی با کشورهای مختلفی که حاضر به ارتباط دیپلماسی با کشورمان هستند، تأکید دارد. البته هرگونه پیوستن به پیمان‌های بین‌المللی، منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای و همچنین توافق با کشورهای دیگر نیز نیازمند تأیید مجلس است.

دیگر خبرها

  • نامه وزیر دفاع به قالیباف
  • پیام وزیر دفاع ایران به محمدباقر قالیباف+ جزئیات
  • تشکر وزیر دفاع از مجلس برای مصوبه تشکیل سازمان سپند
  • پیام تشکر وزیر دفاع از مجلس شورای اسلامی
  • تشکر وزیر دفاع از مجلس بابت تصویب تشکیل «سپند»
  • تشکر وزیر دفاع از مجلس بابت تصویب تشکیل «سپند»
  • حضور ایران در بریکس تاکنون مثمرثمر بوده است
  • سامانه پدافند اس-۵۰۰؛ علیه موشک‌های هایپرسونیک عمل می‌کند؟!
  • سامانه پدافند اس-۵۰۰ چیست؟ آیا می‌تواند علیه موشک‌های هایپرسونیک عمل کند؟
  • بازدید نمایندگان مجلس از بخش‌های فضایی و موشکی وزارت دفاع