Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-01@10:50:03 GMT

مشکلات مسکن مهر معلولان قوچان برطرف می‌شود

تاریخ انتشار: ۱ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۷۴۹۷۱۱

مشکلات مسکن مهر معلولان قوچان برطرف می‌شود

مدیر بهزیستی شهرستان قوچان گفت: در حال حاضر تعداد ۲۰ متقاضی مسکن معلولان در شهرستان داریم که در صورت توافق با پیمانکار و تحویل آنها مشکل مسکن معلولان این شهرستان حل می‌شود.

ناصر نیک‌افشار در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در قوچان ضمن گلایه از برخی ادارات دولتی در کم‌توجهی به مسایل معلولین این شهرستان اظهار داشت: متاسفانه با وجود قوانین موجود در بحث مناسب‌سازی و استاندارد‌سازی معابر جهت تردد معلولان در معابر و اماکن شهری برخی از نهادها نسبت به انجام وظایف قانونی خود کم‌توجهی می‌نمایند که این موضوع سبب بروز مشکلات فراوانی برای معلولان زیر پوشش بهزیستی این شهرستان شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نیک افشار با تاکید بر ضرورت و نیاز به مناسب‌سازی اماکن شهری بیان داشت: در خوشبینانه‌ترین حالت نگاه به امر مناسب‌سازی در شهرستان قوچان در حدود 30 درصد اماکن مناسب‌سازی شده است و اگر موارد و استاندارهای لازم در این ارتباط به عمل آید می‌توان گفت تاکنون تنها 5 درصد معابر و اماکن قوچان برحسب استاندارد‌های لازم مناسب‌سازی شده است.

وی با اشاره به فعالیت‌های عمرانی شهرداری در مقابل اداره بهزیستی این شهرستان افزود: متاسفانه شهرداری در اجرای فعالیت‌های عمرانی در مقابل این اداره که هر روزه محل تردد معلولان است قرار گرفت و علاوه بر طولانی کردن زمان اجرا که مورد اعتراض مراجعان نیز در تکمیل آن نیز رعایت استاندارهای لازم را نکرده است که از آن جمله ایجاد رمپ نامناسب و غیر استاندارد در ورودی این اداره است.

مدیر بهزیستی قوچان در ادامه با اشاره به مسکن معلولان اظهار داشت: متاسفانه با وجود تامین اعتبار مورد نظر در ارتباط با تحویل 20 واحد مسکن مهر، پیمانکار مربوطه به دلیل عدم صرفه اقتصادی از تحویل این واحدها منصرف شده است و در حال مذاکره با پیمانکار جدید در این ارتباط هستیم.

نیک‌افشار تصریح کرد: در حال حاضر تعداد 20 متقاضی مسکن معلولان در شهرستان داریم که در صورت توافق با پیمانکار و تحویل آنها مشکل مسکن معلولان این شهرستان حل می‌شود.

وی در ارتباط با مسکن معلولان روستایی نیز گفت: هیچ مشکلی در تامین اعتبار لازم برای مسکن معلولان روستایی در شهرستان قوچان نداریم لیکن به خود معلولان به‌دلیل عدم توانایی در پرداخت وام تخصیص یافته و اجبارات موجود در ساخت اصولی مسکن در روستا استقبال خوبی از این طرح نکرده‌اند.

مدیر بهزیستی قوچان از برگزاری همایش علمی کاربردی مدیران بهزیستی استان برای نخستین‌بار در شهرستان قوچان خبر داد و افزود: این همایش با حضور تمامی روسات ادارات بهزیستی خراسان مدیران ستادی در سالن همایش‌های دانشگاه آزاد قوچان از یکم آذر ماه جاری به مدت سه روز برگزار می‌شود که طبق هماهنگی‌های انجام شده شاهد حضور میهمان‌های کشوری نیز دراین همایش خواهیم بود.

انتهای پیام/

R41347/P1336/S6,1188/CT1

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۷۴۹۷۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آذری جهرمی: بسازیم، کلنگ نباشیم!

به گزارش «تابناک»، محمدجواد آذری جهرمی در کانال تلگرامی خود با اشاره به هشدار برخی مسئولان برای مسدودسازی فعالیت دیوار و شیپور در صورت عدم همکاری برای مقابله با قیمت سازی‌ها نوشت:

برخی سوداگران با قیمت سازی جعلی در سکوهایی چون دیوار و شیپور، نسبت به ایجاد التهاب در بازار مسکن اقدام می کنند. این گزاره ای است که چند مدتی است در مصاحبه های متولیان سیاستگذاری مسکن و شهرسازی ایران به دفعات شنیده شده است.

آیا این گزاره صحت دارد؟ پاسخ احتمالا مثبت است اما با همان احتمال می شود گفت که این پدیده فراگیر نیست و بیشتر منطقه ای است.

اما راه حلی که سیاستگذار مسکن و شهرسازی ارائه میکند، عمدتا «کلنگی» است. بستن سکوها در صورت عدم همکاری، همکاری چیست؟ تخریب بازار به دست خود صاحبان سکو! یا فشار نابجا بر پلیس برای شناسایی عوامل سوداگری و دستگیری آنها و یافتن سلطان سوداگری مسکن!  و در نهایت افزایش اصطکاک مردم با حکومت.

در این شرایط تناقض آلود چه باید کرد؟

دخالت کلنگی سیاستگذار با شعار حمایت از مردم و تعطیلی سکو؟ خب صاحبان سکو و فعالان تجاری در آن، مگر از مردم نیستند؟

شاید راه حل نگاهی به نحوه مدیریت در سایر بازارها باشد. در بازارهای مالی، این پیشامدها با ایجاد و نمایش مفهوم «عمق بازار» در کنار قیمت پیشنهادی، کنترل می شود. عمق بازار به ترید کننده درک بهتری از میزان عرضه و تقاضا در بازار مربوطه را می‌دهد.

سیاستگذار سازنده، بجای تخریب کلنگی پلتفرم‌ها، با استفاده از داده های ناشناس شده سامانه معاملات مسکن، متوسط نرخ هر متر مربع مسکن معامله شده در هر کوچه و معبر را با استفاده از زیرساخت سامانه GNAF در وزارت ارتباطات، شفاف سازی میکند و با ترکیب این اطلاعات با قیمت سازی برخی سوداگران در این سکوها، آنها را افشا میکند و به خریداران یا مستاجران درباره ساختگی بودن قیمتها هشدار می دهد. البته مراقب است تا با دست کاری نکردن قیمتها توسط خودش، اعتماد مردم را هم از بین نبرد.

طبیعی است که سیاستگذاری سازنده، نیازمند کار و تلاش مضاعف است اما در سیاستگذاری کلنگی، همان مصاحبه و دستور دادن و تظاهر به حمایت از حقوق مردم کفایت میکند.

بسازیم، کلنگ نباشیم!

دیگر خبرها

  • آذری جهرمی: بسازیم، کلنگ نباشیم!
  • مقاوم‌سازی ۲۵۶ واحد مسکن روستایی در فامنین
  • گلایه مستاجران قمی از مشکلات دریافت وام ودیعه مسکن
  • مشکلات مالکیت اراضی آبپخش حل شود
  • تسهیلات و نبود نقدینگی عمده مشکلات واحد‌های صنعتی در قوچان است
  • توزیع 40 هزار اقلام توانبخشی بین معلولان خراسان جنوبی
  • اجرای طرح بزرگ آبرسانی قلعه مختار اندیمشک نیاز آبی مردم را برطرف می‌کند
  • وعده‌های پوچ نمکی بر زخم اهالی شهرک ابریشم چهارباغ
  • بررسی مسائل و مشکلات روستا‌های پیرانشهر با حضور مدیر کل بنیاد مسکن استان آذربایجان غربی
  • آماده سازی اراضی طرح نهضت ملی مسکن در رفسنجان