Web Analytics Made Easy - Statcounter

تولیت آستان قدس رضوی از کمک ۶۰ میلیارد تومانی این آستان مقدس به روستائیان محروم و نیازمند شهرستان سرخس خبر داد.

به گزارش شریان نیوز، حجت‌الاسلام و‌المسلمین سید ابراهیم رئیسی در حاشیه بازدید از شهرستان سرخس اظهار داشت: آستان قدس رضوی 10 هزار اعتبار‌نامه را به اراضی موقوفاتی سرخس اعطا کرده و از مردم نیازمند این منطقه حق تقدیمی اراضی را که مبلغی بالغ بر 60 میلیارد تومان بود، دریافت نکرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه در حوزه مدیریتی، تولیت آستان قدس رضوی اختیاراتی دارد که ما بنا داریم از این اختیارات به نفع مردم محروم و نیازمند استفاده کنیم، بیان کرد: هر زمان برای ما این امکان و ظرفیت وجود داشته است، از آن شرایط و امکانات به نفع مردم محروم استفاده کرده‌ایم.   وی در ادامه با بیان اینکه با بخشیدن حق تقدیمی 60 میلیاردی آستان قدس رضوی مشکل تثیبت مالیکت اراضی موقوفه 54 روستای محروم شهرستان سرخس برطرف شد، تصریح کرد: به دلیل عدم توانایی مالی مردم روستاهای سرخس، در گذشته اسناد تثبت مالکیت این اراضی برای مردم  منطقه صادر نمی‌شد اما با مساعدت آستان قدس رضوی و کارشناسی‌های صورت گرفته، این حق تقدیمی که مبلغی بالغ بر 60 میلیاد تومان بود بخشیده شد.   رئیسی بیان کرد: طبق قوانین موقوفات، ساکنان اراضی موقوفه باید حق تقدیمی را به آستان قدس رضوی پرداخت کنند تا اعتبارنامه‌ آن‌ها صادر شود اما مردم روستاهای محروم سرخس به دلیل عدم توانایی مالی امکان پرداخت این مبلغ را نداشتند.   وی یکی از مأموریت‌های مهم آستان قدس رضوی بر اساس منویات مقام معظم رهبری را رسیدگی به نیازمندان و محرومان عنوان کرد و گفت: امروز به لطف حضرت رضا(ع) برای 10 هزار خانواده روستایی اعتبارنامه صادر شد که با صدور آن مشکل 50 هزار نفر از مردم 54 روستای نیازمند و محروم این شهرستان برطرف شد.   عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه سخنان خود احداث مجموعه چند منظوره ورزشی در مناطق روستایی شهرستان سرخس و ایجاد مدارس امام رضا(ع) را از دیگر فعالیت‌های عام‌المنفعه آستان قدس رضوی در این شهرستان برشمرد و افزود: توسعه یافتگی این منطقه  بستگی به حضور اساتیدی  دارد که در این شهرستان حضور پیدا می کنند لذا با در اختیار قرار دادن یکی از اراضی موقوفه این آستان مقدس، مجتمع مسکونی 100 واحد امام رضا(ع) برای اساتید ساخته می‌شود.   منبع: رجا برچسب هاابراهیم رئیسیشهرستان سرخسآستان قدسرئیسیتشخیص مصلحت نظاماراضی موقوفه مطالب مرتبط ورزشگاه امام رضا (ع) به طور رسمی افتتاح شد
تحولات اخیر آستان قدس رضوی چشمگیر بوده است
ورود آستان قدس رضوی به عرصه "اشتغال زایی"
رئیسی: رنج آورترین موضوع برای بنده ناتوانی در پاسخگویی به درخواست‌های فراوان اشتغال است
بخشنامه مهم آستان قدس رضوی در خصوص انتخابات
رئیسی: سکوت در مقابل ظلم مشارکت با ظالمان است
رئیسی: ابوجهل‌های امروز حق را می‌بینند اما نمی‌پذیرند
قالیباف به مشهد می رود و معاون رئیسی می‌شود؟
رئیسی: عربده‌ مقامات سعودی از روی عجز است
رئیسی: متأسفانه برخی خواص منحرف شدند
واکنش رئیسی به صحبت‌های سخیف ترامپ
رئیسی در دیدار با محمد جواد ظریف چه گفت؟

منبع: شریان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shariyan.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شریان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۷۴۹۸۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خدمات مشاوره‌ای در ۱۷ نقطه حاشیه شهر مشهد ارایه شد

به گزارش خبرگزاری مهر، رضا آذریان اظهار کرد: مرکز جامع مشاوره آستان قدس رضوی در راستای انجام وظایف اجتماعی و عام المنفعه خود به ارائه خدمات رایگان مشاوره‌ای در نقاط کم برخوردار مشهد می‌پردازد.

مدیر مرکز جامع مشاوره آستان قدس رضوی بیان کرد: مرکز جامع مشاوره آستان قدس رضوی بنا مسئولیت‌های خود، اقدام به توسعه خدمات روان شناختی در مناطق کم برخوردار مشهد کرده است.

وی افزود: این مرکز علاوه بر ایجاد کلینیک‌های ۴ گانه در حرم مطهر رضوی (باب الهادی علیه السلام)، غدیر (حرم مطهر- ورودی بازار غدیر)، بعثت (بلوار شهید منتظری مشهد) و مؤسسه تربیت بدنی، اقدام به توسعه خدمات به صورت عام المنفعه در ۱۷ پایگاه کم برخوردار شهر مشهد کرده است.

آذریان تصریح کرد: مرکز جامع مشاوره آستان قدس رضوی به منظور آموزش و پیشگیری از مداخلات روانی و کاهش مشکلات روحی ساکنین مناطق کم برخوردار مشهد از آبان ماه سال ۱۳۹۹ توسعه خدمات روان شناسی و مشاوره در دستور کار قرار داده و ارائه خدمات در حال حاضر در ۱۷ پایگاه به ارائه خدمات مشغول است.

مدیر مرکز جامع مشاوره آستان قدس رضوی بیان کرد: ارائه بیش از ۶ هزار خدمت در سال ۱۴۰۲ به مخاطبان حاشیه شهر به صورت مشاوره فردی و آموزش‌های گروهی در موضوعات خانواده، تربیتی و تحصیلی با مشارکت کتابخانه های آستان قدس رضوی، مدارس، مساجد و حسینیه‌ها و همچنین پایگاه‌های بسیج انجام پذیرفته است.

کد خبر 6090632

دیگر خبرها

  • رفع تنش آبی مهمترین مطالبه مردم کهگیلویه از دولت
  • آماده سازی کتیبه‌های دست نویس ایوان های صحن انقلاب و آزادی ویژه دهه کرامت
  • بهره‌برداری از بیمارستان رزن نیازمند اهتمام دانشگاه علوم پزشکی
  • اجرای ۳۵۰ برنامه توسط آستان قدس رضوی در ایام دهه کرامت
  • برگزاری کنگره جهانی حضرت رضا (ع) در دهه کرامت
  • برگزاری کنگره جهانی حضرت رضا(ع) در دهه کرامت
  • رئیسی: رشد نقدینگی و قیمت ارز نیازمند کنترل است
  • یادگارهایی از «خلیج‌فارس» در آستان مبارک رضوی
  • خدمات مشاوره‌ای در ۱۷ نقطه حاشیه شهر مشهد ارایه شد
  • نبود سالن ورزشی مشکل اصلی روستاهای دهستان الوندکوه غربی