Web Analytics Made Easy - Statcounter

مسئول سازمان بسیج هنرمندان استان یزد از برگزاری هفتمین جشنواره ملی شعر بسیج با عنوان «قد قامت زخم» در استان یزد خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از یزدامروز؛ مسئول سازمان بسیج هنرمندان استان یزد از برگزاری هفتمین جشنواره ملی شعر بسیج با عنوان «قد قامت زخم» در استان یزد خبر داد.

علی‌محمد پارساییان افزود: این جشنواره فردا و پس‌فردا به میزبانی استان یزد و با حضور 40 تن از شعرای برجسته کشور و جمعی از شعرای برگزیده استانی در شهرستان‌های ابرکوه و یزد برگزار خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پارسائیان بابیان اینکه 935 اثر از حدود 450 شاعر با موضوعات عاشورا، پیاده‌روی اربعین، جوانان عاشورایی، مدافعان حرم و اقتصاد مقاومتی به دبیرخانه جشنواره ارسال‌شده اظهار داشت: داوری این آثار بر عهده زکریا اخلاقی از شعرای برجسته کشور و دکتر غلامرضا محمدی شاعر برجسته استان بوده و محدث خراسانی نیز از تهران مسئولیت نظارت بر داوری‌ها را عهده‌دار بوده است.

وی تعداد آثار برگزیده در این جشنواره را 14 اثر عنوان کرد و گفت: 45 درصد از آثار برگزیده مربوط به آثار یزدی‌هاست و این مسئله نشان‌دهنده پتانسیل و جایگاه بالای شعر در استان یزد است.

مسئول سازمان بسیج هنرمندان استان در ادامه در تشریح برنامه‌های تدارک دیده‌شده در این جشنواره گفت: در روز نخست مراسم، شب‌شعری با عنوان شب شاعر و با شعرخوانی شعرای برگزیده و حضور مدعوین و شعرای شرکت‌کننده در این جشنواره در شهرستان ابرکوه برگزار خواهد شد.

وی افزود: در روز دوم، مراسم صبح شعری نیز در بنیاد حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس یزد برگزارشده که این مراسم به‌صورت کارگاه آموزشی بوده و علاقه‌مندان برای شرکت در این کارگاه می‌توانند جهت هماهنگی‌های لازم به سازمان بسیج هنرمندان استان یزد مراجعه کنند.

پارسائیان در ادامه خاطرنشان کرد: عصر همان روز نیز شرکت‌کنندگان جشنواره با حضور در کنار مزار مطهر شهدای گمنام با نثار گل به مقام شامخ شهدا ادای احترام می‌کنند

وی در پایان گفت: برگزاری مراسم اختتامیه در سالن شهید عباسپور برق منطقه‌ای همراه با تجلیل از برگزیدگان و نوحه‌خوانی یکی از هیئات مذهبی با شعری منتخب از اشعار ارسالی پایان‌بخش این جشنواره دوروزه خواهد بود.

انتهای خبر/

 

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۷۵۰۱۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«آلاء» برگزیده مونودرام تونس شد

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، نمایش «آلاء» به نویسندگی و کارگردانی محمد کاظم تبار،  پیش از این در چهاردمین جشنواره بین المللی دائجون کره جنوبی، چهل و یکمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر، تئاتر شهر و همچنین سالن اصلی تالار مولوی به روی صحنه رفته بود، رتبه‌ی دوم بخش نقاد «منتقدین» جشنواره بین‌المللی مونودراما تونس را از آن خود کرد.

جشنواره مونودراما تونس در این دوره با محوریت مقاومت و صلح در حالی برگزار شد که ۱۶ کشور دنیا در آن حضور داشتند و در نهایت نمایش «آلاء» رتبه‌ی دوم بخش نقاد «منتقدین» را کسب کرد.
گفتنی است این بخش از جشنواره برگزیده‌هایی مجزا در کارگردانی، بازیگری، نویسندگی و... نداشت و لوح تقدیر و نشان ویژه خود را به بهترین آثار برای کامل‌ترین نمایش به لحاظ فنی، طراحی، بازیگری، متن، میزانسن و طراحی صحنه اهدا کرد.

از دیگر عوامل نمایش می‌توان از: صدا: فرهاد قائمیان، محمدرضا آزادفرد، طراح صدا و موسیقی: علی خاتمی، مدیر تولید: حامد گودرزی، دستیار تولید: محسن صفری، طراح نور: حسین نادری، دستیار کارگردان: محمد قیاسی، علیرضا افیونی، مبین آریا، مشاور طراحی صحنه: سینا ییلاق بیگی منشی صحنه: رضوان مقدسی، طراح پوستر و بروشور: رامین رستمی، مشاور رسانه: ناصر ارباب، مربی اریال یوگا: سپیده صمد پور، طراح حرکت: امیر آقاجان و طراح لباس: سمیه پسندیده خواه نام‌برد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • سومین سوگواره منطقه‌ای نی ناله برگزار می‌شود
  • برگزاری هفتمین جشنواره ملی اشکواره حسینی در مازندران
  • آغاز داوری آثار جشنواره قصه‌گویی «نون، قصه و نمک مادربزرگ»
  • «آلاء» برگزیده مونودرام تونس شد
  • آغاز به کار جشنواره رسانه و نشریات دانشجویی تیتر ۱۳
  • دومین فراخوان جشنواره استانی «راویان غدیر»
  • استقبال بیش از ۵۹ هزار دانش آموز یزدی از طرح ملی نجات آب
  • جشنواره تیتر ۱۳؛ نقطه عطفی در رونق نشریات دانشجویی
  • ۸۴ تیم برگزیده جشنواره ملی لکوکاپ ایران شدند
  • برگزاری سومین جشنواره ملی پرچمداران انقلاب اسلامی در استان