Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-04@14:27:29 GMT

سامانه ملی کاهش طلاق در چهار استان راه اندازی شد

تاریخ انتشار: ۱ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۷۵۰۵۲۷

سامانه ملی کاهش طلاق در چهار استان راه اندازی شد

اراک - ایرنا - مدیرکل امور آسیب دیدگان اجتماعی سازمان بهزیستی گفت: سامانه ملی کاهش طلاق در چهار استان راه اندازی شده است و پیش بینی می شود تا پایان آذرماه در 11 استان فعالیت خود را آغاز کند.

فریبا درخشان نیا روز چهارشنبه در حاشیه همایش سلامت اجتماعی، بسیج و بهزیستی در اراک در گفت و گو با ایرنا افزود: اولویت راه اندازی سامانه طلاق در استان هایی است که رتبه بالایی در طلاق دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اظهار کرد: در مرحله اول 11 استان مجهز به این سامانه خواهند شد و در مرحله بعد سایر استان ها می توانند از خدمات این سامانه بهره مند شوند.
مدیرکل امور آسیب دیدگان اجتماعی سازمان بهزیستی، کنترل و کاهش منطقی طلاق، ایجاد وحدت رویه، هم افزایی و وحدت بین دستگاهای مرتبط با کاهش طلاق را از اهداف راه اندازی سامانه ملی کاهش طلاق عنوان کرد.
درخشان نیا با اشاره به اینکه در سال گذشته حدود 165 هزار طلاق در کشور ثبت شده است، افزود: درصدی از اختلافات بین زوج ها علاوه بر مداخلات اجتماعی تخصصی به طلاق می انجامد که اجتناب ناپذیر است.
وی اظهار کرد: کاهش پیامدهای طلاق و افزایش پایداری و سازش زوج ها از موضوع های مهمی است که با فعالیت این سامانه در طلاق زوج ها مورد توجه کارشناس قراردارد.
مدیرکل امور آسیب دیدگان اجتماعی سازمان بهزیستی گفت: زوج هایی که با فعالیت این سامانه از جدایی منصرف شوند، بعد از سازش می توانند از خدمات مشاوره استفاده کنند.
درخشان نیا افزود: فرآیند کار در اجرای سامانه ملی کاهش طلاق، به این شکل است که زوج ها قبل از تقاضای طلاق و ثبت دعاوی ابتدا به مراکز مشاوره ارجاع داده می شوند.
وی ادامه داد: با ثبت دعاوی در سامانه مداخله برای کاهش طلاق، زوج های متقاضی با همکاری قوه قضائیه، به مراکز مشاوره بهزیستی هدایت می شوند.
مدیرکل امور آسیب دیدگان اجتماعی سازمان بهزیستی درباره هزینه مشاوره های کاهش طلاق نیز گفت: طبق قانون این مشاوره ها رایگان است و بهزیستی هزینه ها آن ها را متقبل می شود و این افراد از سوی کارشناسان مراکز مداخله در کاهش طلاق راهنمایی می شوند.
درخشان نیا افزود: اگر مشاوره ها منجر به سازش زوج ها نشود، پرونده اختلاف زوجین به دادگاه ارجاع می شود.
مدیرکل بهزیستی استان مرکزی نیز دراین همایش گفت: با توجه به اینکه موضوع آسیب های اجتماعی چند بعدی است می طلبد تمامی دستگاه های اجرایی استان وسازمان ها بهزیستی را در پیشگیری از آسیب های اجتماعی یاری دهند.
بهروز رفیعی افزود: نگاه بهزیستی به اقشار آسیب پذیر شامل کودکان، معلولان، زنان و سالمندان سلامت اجتماع مدار است و در قالب برنامه و بسته حمایتی از آنان حفاظت می کند.
وی اظهار کرد: سلامت اجتماعی باید کمک کند تا روان سازی اتفاق افتد و کسانی که از نظر بضاعت جسمی، روانی و ذهنی ناتوان هستند به وضع مطلوب دست پیدا کنند.
مدیرکل بهزیستی استان مرکزی گفت: نگاه مردم به معلول باید تغییر کند و با امکانات فعلی، معلولیت، ناتوانی و محدودیت به شمار نمی رود، رویکرد به حوزه سلامت نیز از سلامت جسمی فراتر رفته و ابعاد مختلف از جمله سلامت اجتماعی را در بر گرفته است.
حدود 65 هزار توانجو در استان مرکزی از خدمات بهزیستی استفاده می کنند.
6991/6013/خبرنگار: معصومه ابراهیمی***انتشاردهنده: مژگان حیدری

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۷۵۰۵۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معرفی برترین ها در سیزدهمین جشنواره نوجوان سالم

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز اراک؛ سیزدهمین جشنواره نوجوان سالم با معرفی نفرات برتر در استان به کار خود پایان داد.

دبیر جشنواره گفت: این جشنواره در زمینه فرهنگی، هنری، علمی و پژوهشی با محوریت نوجوان سالم، یاری گران زندگی و مدیریت مورد با کُلیات خودمراقبتی دانش اموزان در مقابل با کاهش، کنترل و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی برگزار شد.

منصوری افزود: بیش از شش هزار و ۵۰۰ اثر از فرهنگیان و دانش آوزان استان به دبیرخانه با محوریت نوجوان سالم ارسال شد که بیش از ۱۰۰ اثر برگزیده شدند و از آنها تجلیل شد.

او گفت: در کنار برترین‌ها یاری گران زندگی مدارس و همچنین مدیریت مورد نیز دانش آموزان توانمند در زمینه شغل‌های علمی، فناوری و افتخارات علمی و پزوهشی و اجتماعی آثار خود را ارسال کردند.

تجلی نیا مدیرکل امور تربیتی، مشاوره و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی وزارت آموزش و پرورش در این آیین، جشنواره نوجوان سالم را فرصتی برای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و خود مراقبتی دانست و گفت: تلاش ما بر این است با سالم سازی محیط و با استفاده از تاثیر گروه همسالان، مربیان و معلمان بتوانیم دانش آموزان را به سمت مسیر صحیح زندگی، هدایت و زمینه کاهش آسیب‌های اجتماعی را در جامعه فراهم کنیم.

مولوی مدیر کل آموزش و پرورش استان هم در این آیین آشنایی دانش آموزان با مشارکت اجتماعی و ترویج زندگی سالم و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی را از اهداف این جشنواره بیان کرد و گفت: یاری گران زندگی در مدرسه باید دانش آموزان سالم باشند و نگذارند آسیب‌های اجتماعی چه در مدرسه و چه در جامعه گسترش یابد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • این شبکه اجتماعی برای کاربرانش بازی راه‌اندازی کرده است!
  • آرامش اجتماعی؛ طرحی برای کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی در مناطق محروم
  • معرفی برترین ها در سیزدهمین جشنواره نوجوان سالم
  • کاهش ۲۴ درصدی ورودی پرونده‌های طلاق توافقی در شهرستان بهارستان
  • راه‌اندازی کتابخانه تخصصی ارتباطات در تبریز
  • بیش از ۸۴ هزار تماس با مشاوره تلفنی بهزیستی مرکزی برقرار شد
  • علمای دینی در کاهش آسیب‌های اجتماعی نقش موثری دارند
  • برقراری بیش از ۴۶ هزار تماس با اورژانس اجتماعی البرز
  • اجرای طرح چهارشنبه‌های اجتماعی در پنج محله گرگان
  • پژوهش جدید دانشمندان همه باورهای مربوط به کف پای صاف را رد کرد