Web Analytics Made Easy - Statcounter

شاعر مطرح هرمزگانی با بیان اینکه هنوز نتوانسته ام به صورت مستقل کتابی به چاپ برسانم، گفت:زن بودن من ناخودآگاه در شعرم اثر می گذارد و این تاثیر برای خودم هم بسیار جذاب است چرا که مخاطب باید بداند من که دارم این شعر را می سرایم و این نگاه را دارم یک زن هستم و از نظر ذهنی و روحی تفاوت‌هایی با یک مرد دارم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛امینه دریانورد، شاعر مطرح هرمزگانی در گفتگو با خبرنگار فرهنگ کده، اظهار کرد: از سال 74 فعالیت‌های ادبی خود را به صورت جدی آغاز کردم  و تحصیلات دانشگاهی خود را در رشته مردم‌شناسی و فوق لیسانس خود را در رشته جامعه‌شناسی از دانشگاه بندرعباس گرفته ام.

این شاعر هرمزگانی با اشاره به چگونگی آغاز خود به فعالیت های هنری، افزود: آشنایی با استاد محمدعلی بهمنی من را به سوی فعالیت های هنری سوق داد چرا که با راهنمایی های آن توانستم به انجمن‌های هنری راه پیدا کنم و شعرم را بهتر از گذشته ادامه دهم.

دریانورد با بیان اینکه شعرهای من بیشتر در زمینه غزل و ترانه است، گفت: هنوز نتوانسته ام به صورت مستقل کتابی به چاپ برسانم ولی شعرهایم در برخی از مجموعه اشعار از جمله کتاب «رصد صبح» محمدکاظم کاظمی که نقدی بر غزل امروز می باشد به چاپ رسیده است و اما فرصتی پیش بیاید اشعارم را به‌صورت مستقل چاپ می کنم.

شرایط جغرافیایی محیط زندگی و جنسیتم در شعر منعکس می‌شود

وی بیان کرد: آیین‌های هرمزگان ، ویژگی‌های بومی و محلی ، شرایط جغرافیایی محیط زندگی و جنسیتم در آثارم منعکس می‌شود اما این ویژگی‌ها ناخودآگاه در شعر اثر می‌گذارد به‌طوری که بعد از پایان سرودن شعر وقتی دوباره آن را می‌خوانم می‌بینم که بسیاری از شرایط اجتماعی و جغرافیایی محیط زندگیم در شعر انعکاس پیدا کرده است.

شاعر مطرح هرمزگانی در ادامه افزود: زن بودن من هم ناخودآگاه در شعرم اثر می گذارد و این اثر برای خودم هم بسیار جذاب است چرا که مخاطب باید بداند من که دارم این شعر را می سرایم و این نگاه را دارم یک زن هستم و از نظر ذهنی و روحی تفاوت‌هایی با یک مرد دارم.

دریانورد به دیگر فعالیت های خود اشاره کرد و گفت: علاوه بر فعالیت در زمینه شعر، در حال حاضر پایان‌نامه‌ مقطع کارشناسی ارشد خود با موضوع «بازنمایی دریا در سبک زندگی روزمره زنان جزیره هنگام» دفاع کرده ام که این پایان‌نامه‌ نمی‌توان آن را از حس و حال شاعرانه فارغ دانست.

وی به احساس عمیق زنان ماهیگیر به دریا پرداخت و گفت: اطراف ما را آب فراگرفته است و حسی که من به دریا دارم شاید آدمی که در کویر یا تهران زندگی می‌کند نداشته باشد چرا که من با دریا زندگی میکنم و لذا در این پایان‌نامه بیشتر دوست داشتم خودم را در آن پیدا کنم و زنانی که مثل من به زندگی نگاه می‌کنند را به نمایش بگذارم.

احساس عمیق زنان ماهیگیر به دریا

شاعر هرمزگانی تصریح کرد: بیش از یک هفته در جزیره هنگام زندگی کردم تا از نزدیک زنان ماهیگیر را ببینم و آنها درک کنم و به ماهیگیری بروم و شرایطشان را از نزدیک لمس کنم و لذا در این پژوهش به این نتیجه رسیدم که زنان جزیره هستی را با دریا فهم می‌کنند و درکشان نسبت به دریا متفاوت‌تر از سایر انسان ها است و خیلی برایم جالب بود که نگاه مردان به دریا یک نگاه داد و ستدی است یعنی آن‌ها فقط روزی‌شان را از دریا می‌گیرند اما زنان حس خاص‌تری به دریا دارند و پیوند عاطفی و روحی آن‌ها با دریا عمیق است.

انجمن‌های ادبی بندرعباس در حوزه شعر بسیار فعال هستند

زهرا اسپید، یکی دیگر از شاعران زن هرمزگانی نیز در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار فرهنگ کده، اظهار کرد: فعالیت هنری خود را در زمینه شعر به صورت حرفه‌ای از سال 85 و با حضور در جشنواره‌ها و کنگره‌های استانی و کشوری و انجمن‌های شعر آغاز کردم.

نویسنده کتاب شعر «سردسته گل‌های وحشی» در رابطه با آثار منتشرشده خود، افزود: مجموعه شعر من در قالب کلاسیک در سال 90 با عنوان «سردسته گل‌های وحشی» به چاپ رسید و دومین کتاب چاپ شده ام در قالب داستان در سال 91 با عنوان «فقط ماه حسین را می‌پایید» بود که این کتاب زندگی یکی از شهدای استان هرمزگان را به تصویر می‌کشد. 

 اسپید در خصوص قالب هایی که برای سرودن شعر انتخاب کرده بیان کرد: بیشتر در قالب کلاسیک و همچنین در زمینه ترانه هم کار می کنم و این ترانه‌ها هم با زبان فارسی و هم با زبان محلی سروده شده اند اما هنوز آن‌ها را چاپ نرسیده است 

وی با اشاره به وضعیت انجمن‌های ادبی در هرمزگان ،خاطر نشان کرد: وضعیت انجمن‌های ادبی بندرعباس به‌ خصوص در حوزه شعر بسیار فعال هستند که به طور مثال انجمن شعر حوزه هنری که من از آن‌جا آغاز کردم کردم سال‌هاست برنامه‌های مستمر و مختلفی مانند برگزاری اردو، شب شعر و غیره دارند و همچنین اداره ارشاد استان نیز دو انجمن شعر فعال دارد و زنان نیز پا به پای مردان در جشنواره‌ها و کنگره‌های استانی،کشوری و این انجمن‌ها فعال هستند. 

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۷۵۲۰۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هزار و ۶۴ شعبه اخذ رای در حوزه انتخابیه مشهد و کلات فعال خواهند بود

محسن داوری باحضور در استودیوی انتخابات استانداری خراسان رضوی درخصوص آخرین اخبار انتخاباتی گفت: حوزه انتخابیه مشهد و کلات ۵ نماینده مجلس دارد که در مرحله اول ۴ نماینده تعیین تکلیف شدند و ۱ نماینده در دور دوم انتخاب خواهدشد.

فرماندار مشهد با بیان اینکه در دور اول انتخابات اقدامات خوبی درمشهد انجام شد که نتایج آن را در انتخابات باشکوه مشاهده کردید، افزود: مشهد جزء کلان شهر‌هایی بود که هم مشارکت بالا در انتخابات داشتند و ۷ درصد به مشارکت مردمی نسبت به دوره‌های قبل انتخابات مجلس شورای اسلامی افزایش داشتیم. ضمن اینکه در دور اول انتخابات۱۷ درصد تعرفه بیشتری نسبت به دوره اول استفاده شد.

داوری بیان کرد: همچنین در دور اول انتخابات، حوزه انتخابیه مشهد و کلات اولین حوزه انتخابیه بود که مورد تایید شورای نگهبان قرار گرفت کمترین شکایت و کمترین نارضایتی از شعب اخذ رای دریافت شد، ۹۸ درصد شعب رای گیری راس ساعت ۸ شروع به رای گیری کردند.

وی با بیان اینکه در مرحله دوم تدابیری اندیشیدیم که نقایص مرحله اول برطرف شود افزود: هزار و ۶۴ شعبه اخذ رای در حوزه انتخابیه مشهد و کلات جانمایی شدند که از این بین، هزار و ۲۰ شعب اخذ رای در حوزه انتخابیه مشهد و کلات و ۴۴ شعبه در کلات هستند، در انتخابات دور دوم شعب اخذ رای فریمان و سرخس فعال نیستند.

در دوره اول هیچ پرونده تخلفی تشکیل نشده است 

داوری با بیان اینکه ۱۸ هزار نفر عوامل اجرایی، انتظامی و نظارتی در شعب اخذ رای فعال خواهند بود گفت: تبلیغات دور دوم انتخابات از ۱۲ شب روز پنج شنبه آغاز و تا ساعت ۸ صبح روز پنج شنبه ادامه خواهد داشت اقدامات خوبی در حوزه تلوزیونی و فضاآرایی شهری و مناظرات میدانی در سطح شهر انجام شده است

فرماندار مشهد با بیان اینکه در دوره اول هیچ پرونده تخلفی تشکیل نشده است افزود: حوزه انتخابیه مشهد و رضویه به ۱۴ حوزه تقسیم شده است که ۱۳ حوزه در مشهد و۱ حوزه در بخش مرکزی خواهد بود، این ۱۴ حوزه ۲۳ منطقه دارند که ۲۰ منطقه در مشهد و ۳ حوزه در مرکزی فعال خواهند بود، هر منطقه فراخور شعب اخذ رای چند ناحیه دارد که صندوق‌های رای را مدیریت میکنند. هر منطقه یک اتاق وضعیت دارد که همه فعالیت‌های شعب اخذ رای به صورت صوتی تصویری رصد میکند اگر مشکلی باشد برطرف کند، علاوه بر این یک اتاق وضعیت در فرمانداری فعالیت خواهد داشت.

داوری بیان کرد: شماره تلفن فرمانداری آماده پاسخگویی صندوق‌های سیار فعال خواهد بود در شعب صندوق رای سیار اولویت بر مکان‌های اجتماعی است تا خانگی. 

وی با بیان اینکه تمام تلاش هیات اجرایی و ستاد انتخابات شهرستان این است انتخاباتی سالم باشکوه با مشارکت بالا را برگزار کنند، افزود: از روز پنجشنبه اقلام را در مخازن فرعی و در روز جمعه تمامی عوامل از ۵ صبح حضور خواهند داشت و راس ساعت ۸ برگزار خواهد شد.

فرماندار مشهد ادامه داد: افرادی می‌توانند در دور دوم انتخابات رای دهند که در دوره اول در حوزه مشهد و کلات رای دادند یا افرادی که در هیچ حوزه‌ای رای ندادند و یا افرادی که از ۱۱ اسفند تا ۲۱ اردیبهشت، حائز شرایط رای دادن و ۱۸سال تمام باشند می‌توانند رای دهند. در این مرحله شعب اخد رای که نزدیک هم بودند ادغام شدند.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی مشهد

دیگر خبرها

  • شناسایی باند سارقان حرفه‌ای در هرمزگان
  • جایزه نوبل ادبی باید به فردوسی تعلق می‌گرفت
  • عدم وجود نهاد مستقل تصمیم‌گیر، حلقه مفقوده هوشمندسازی انرژی
  • پیست موتورسواری غیراستاندارد بندرعباس، چالشی جدی
  • هزار و ۶۴ شعبه اخذ رای در حوزه انتخابیه مشهد و کلات فعال خواهند بود
  • اعلام همبستگی جمعی از دانشجویان ایرانی با دانشجویان آمریکایی
  • ریسک سرمایه‌گذاری در دریا باید کاهش یابد
  • بازیگر سینما و پیشنهاد کتابی مرموز
  • عدم وجود نهاد مستقل تصمیم‌گیر و مجری، حلقه مفقوده هوشمندسازی انرژی
  • نامه ۴۸ دفتر اتحادیه مستقل به دانشجویان آزادی‌خواه آمریکا