Web Analytics Made Easy - Statcounter

اهواز – ایرنا - دبیر اولین جشنواره ملی تئاتر نفت گفت: عطــــاالله کوپال، سعید اسدی و مهرداد بهراد به عنوان داوران بازخوانی متون اولین جشنواره ملی تئاتر نفت انتخاب شدند.

سیدصادق فاضلی سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: براساس احکام جداگانه این سه هنرمند شناخته‎شده و مطرح تئاتر کشور به عنوان داوران بازخوانی متون این جشنواره معرفی شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود : تاکنون نزدیک به 100 اثر به دبیرخانه این جشنواره ارسال شده و همچنان آثار دیگری در راه است.
به گزارش ایرنا سعید اسدی دارای مدرک دکترا در رشته تئاتر و سینما از دانشگاه تهران، مدرس دانشگاه، نمایشنامه نویس و پژوهشگر تئاتر است که هم اکنون مدیریت تئاتر مولوی را بر عهده دارد و همچنین عضو شورای پژوهشی اداره کل هنرهای نمایشی است.
اسدی در کارنامه هنری خود، نگارش نمایشنامه های 'سرود دوباره کلات'، 'تیره مثل سؤء تفاهم'، 'تجیر بلور'، 'بزرگراه'، 'لیبرو می خشکد'، 'سایه ی دار بر دارو' فیلم نامه های 'بغض باویال'، 'گیس های سوخته' و 'نیمه تاریک ماه' را به ثبت رسانده است و از میان مقالات علمی پژوهشی وی، می توان به مقاله نشانه شناسی نام در نمایشنامه در مجله هنرهای زیبا، مقاله درآمدی بر روایت شناسی نمایش با نگاهی به نظریه های متأخر روایت شناس در فصلنامه تئاتر، مقاله آسیب شناسی تئاتر دفاع مقدس در مجله صحنه و دیگر مقالات اشاره کرد.
مدیریت کمیته انتخاب سی‌امین جشنواره بین المللی فجر1390، عضویت در هیئت داوران چندین دوره انتخاب کتاب سال و کتاب فصل جمهوری اسلامی ایران، عضویت در هیئت داوران و بازخوانان چندین دوره از جشنوارهای ملی و بین المللی تئاتر سوره، ماه، حقیقت، تجربه و تئاتر دانشگاهی؛ از دیگر سوابق اجرایی دکتر اسدی است. او همچنین تا کنون، راهنمایی حدود صد پایان نامه دانشگاهی در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد سینما و تئاتر را بر عهده داشته است.
ویبیان کرد: اسدی سابقه همکاری با موسسه آفرینش های هنری آستان قدس رضوی در زمینه تدریس در کارگاه تخصصی نمایش نامه وفیلم نامه نویسی برای نویسندگان برتر خراسان با موضوع رضوی را دارد.
عطاالله کوپال نیز پس از تاسیس کارگاه نوآوران ادبیات کشور مدیریت آن را نیز برعهده گرفته و کتاب های 'سرچشمه پیدایش کمدی' و 'فرهنگ جنگ افزار در شاه نامه فردوسی' از نوشته های این نویسنده و پژوهشگر کشور به شمار می رود.
کوپال دوره های کارشناسی و کارشناسی ارشد ادبیات نمایشی را در دانشگاه هنر و دوره های کارشناسی ارشد و دکتری پژوهش هنر را در دانشگاه تهران به اتمام رسانیده است. هم اکنون دانشیار دانشکده ادبیات و زبان های خارجی دانشگاه آزاد اسلامی کرج است. وی دارای کتاب ها و مقالات پر شماری در عرصه ی ادبیات فارسی، ادبیات نمایشی و زمینه های نظری هنر و ادبیات است. او بنیان گذار کارگاه نوآوران ادبیات است که به طور گسترده ای به تولید و انتشار نمایشنامه می پردازد و تا کنون بیش از چهل نمایشنامه از آثار شاگردان این کارگاه به چاپ رسیده که برخی از آنها موفق به کسب جوایز متعدد از جمله جایزه ی اول نمایشنامه نویسی جشنواره بین المللی فجر شده اند. دکتر کوپال در مسئولیت های دانشگاهی، مدیریت گروه کارشناسی نمایش را در دانشگاه سوره و همچنین مدیریت گروه های کارشناسی و کارشناسی ارشد نمایش را در دانشکده سینما تئاترِ دانشگاه هنر و ریاست دانشکده ادبیات را در دانشگاه آزاد کرج، طی سال های گوناگون در کارنامه خود دارد. او تا کنون در دانشگاه های مختلف ، پنج بار به عنوان استاد نمونه و دو بار به عنوان پژوهشگر نمونه انتخاب شده است.
مهرداد بهراد نیز در کارنامه خود مسئولیت واحد آموزش مرکزهنرهای نمایشی استان خوزستان، عضو شورای نظارت ارزشیابی آموزشگاههای آزاد هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خوزستان، عضو شورای نظارت ارزشیابی واحد نمایش حوزه هنری استان خوزستان، مدرس دروس نمایش در حوزه هنری اهواز، عضو شورای مشورتی و راهبردی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خوزستان، دبیری بخش پژوهش بیست و نهمین جشنواره تئاتر استان خوزستان، داور دومین سوگواره آیین های عاشورایی استان خوزستان، دبیری و طراح نخستین فستیوال مذهبی فرهنگی شهر بیدار رمضان، ریاست انجمن نمایش شهرستان اهواز 1395 تا کنون، عضویت در هیات رئیسه انجمن نمایش استان خوزستان، را برعهده دارد
همچینین وی تا کنون نمایشنامه های 'کیست'،' بوف کور' ، 'راند آخر بدون کلاه' و 'آخرین رمان هایآقای ناباکف' را به رشته تحریر درآورده است.
نخستین جشنواره ملی تئاتر نفت از ١٥ تا ٢٠ اسفند ماه سال جاری در اهواز برگزار می‌‎شود.
7164/6002
خبرنگار: عاطفه جوادی**انتشار: کبری آقازری

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۷۳۶۹۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازخوانی تحلیلی زمینه‌های سیاسی اجتماعی در تدبرگرایی معاصر

به گزارش خبرنگار مهر، نشست علمی بازخوانی تحلیلی زمینه‌های سیاسی اجتماعی در تدبرگرایی معاصر با همکاری دانشگاه تهران برگزار می‌شود.

در این نشست عبدالهادی فقهی زاده دکترای علوم قرآن و حدیث و هیأت علمی دانشگاه تهران که از برگزار کنندگان همایش ملی «جریان‌شناسی تدبر قرآن کریم و ظرفیت‌های اجتماعی آن در ایران معاصر» است به ایراد سخنرانی بپردازد و دبیر علمی نشست حجت‌الاسلام حسین صدیقی است.

زمان برگزاری شنبه ۸ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ ساعت ۲۱ خواهد بود.

علاقمندان می‌توانند به صورت مجازی و از طریق اینجا در این نشست شرکت کنند.

کد خبر 6087573 فاطمه علی آبادی

دیگر خبرها

  • راهیابی ۲ نمایش از البرز به جشنواره سراسری تئاتر بچه های مسجد
  • توانمندی‌های تئاتر ایران ناب است/ در حال رایزنی با کشورهای شرق آسیا و اروپا برای اجرا هستیم
  • تسویه حساب خواهر با برادر/ در «آگنیتاژ» پرواز می‌کنید؟
  • ایلیا سلیمان کارگردان فلسطینی قلب جشنواره فیلم سارایوو را می‌گیرد
  • این خبرها را از دست ندهید
  • بازخوانی تحلیلی زمینه‌های سیاسی اجتماعی در تدبرگرایی معاصر
  • صحرا فتحی «هواخوری» را به صحنه می‌آورد
  • «هواخوری» صحرا فتحی به صحنه می‌آید
  • راهیابی ۲ اثر نمایشی از چهارمحال و بختیاری به جشنواره سراسری تئاتر مردمی بچه‌های مسجد
  • برگزاری نخستین نشست کارگروه‌های کارشناسی کانون پرورش فکری