Web Analytics Made Easy - Statcounter

چابهار- ایرنا - معاون استاندار سیستان و بلوچستان و فرماندار شهرستان ویژه چابهار گفت: ساماندهی 40هزار نفر بدون امکانات اولیه نظیر برق، آب، بهداشت و فضای آموزشی در مناطق حاشیه نشین این شهرستان ضروری است.

به گزارش ایرنا ایوب درویشی روز چهارشنبه در نشست شورای اداری و معتمدان که با حضور رئیس و اعضای شورای راهبردی روابط خارجی در فرمانداری چابهار برگزار شد اظهار داشت: چابهار با وجود داشتن موقعیت راهبردی و ظرفیت های تجاری و گردشگری، محرومیت ها و مشکلات فراوانی در زمینه شاخص های توسعه انسانی دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: شهرستان چابهار از نظر امکانات نظیر بهداشت، آب، آموزش، ورزش رتبه های آخر در استان سیستان و بلوچستان و حتی کشور را دارد و این عقب ماندگی با طرح توسعه سواحل مکران تناقض دارد.
وی بیان کرد: در زمینه آب، چابهار محروم ترین شهرستان سیستان و بلوچستان و حتی کشور است که از مجموع 438 روستا بیش از 400 روستای آن با 39 تانکر روزانه برای هر نفر 15 لیتر آبرسانی سیار می شود.
وی تصریح کرد: چابهار 79 هزار دانش آموز دارد و سرانه فضای آموزشی در این شهرستان به ازای هر دانش آموز یک متر و 91 سانتی مترمربع است.
فرماندار چابهار گفت: با اعتبارات سالانه فعلی هیچ گاه نمی توان سرانه فضای آموزشی را به میانگین کشوری رساند و اگر همین روند اعتبارات ادامه پیدا کند تا بیش از 10 سال آینده هم موفقیتی در بهره مندی این شهرستان از فضای استاندارد آموزشی حاصل نخواهد شد.
درویشی ادامه داد: هم اینک هزار و 470 کلاس درس جدید نیاز است تا در شهرستان چابهار ساخته شود.
وی با بیان اینکه بیمارستان فعلی چابهار با 158 تخت پاسخگوی نیاز بیماران نیست و باید هر چه سریعتر بیمارستان 540 تختخوابی آن ساخته شود.
وی تصریح کرد: برداشت 500 میلیون دلار از صندوق توسعه ملی می تواند بسیاری از مشکلات یاد شده را در شهرستان چابهار مرتفع کند.
فرماندار چابهار گفت: روستاهای این شهرستان با جمعیت بیش از 6 هزار نفر حتی یک متر شبکه آبرسانی ندارد و 2 طرح آبرسانی پایین دست سدهای زیردان و پیشین نیازمند اعتبارات ویژه برای تکمیل و بهره برداری است.
درویشی شیرین سازی آب دریا و انتقال به تمام روستاها و شهر چابهار را خواستار شد و خاطرنشان کرد: حاشیه نشینی تهدیدی جدی برای توسعه سواحل مکران است و باید هرچه سریعتر مردم ساکن در مناطق حاشیه شهر ساماندهی شوند.
وی بر راه اندازی فرودگاه بین المللی، تکمیل راه آهن چابهار- زاهدان، توجه به بخش شیلاتی، کشاورزی و گردشگری تاکید کرد و افزود: مرز ریمدان در محدوده بخش دشتیاری نیز یکی از فرصت های توسعه و اشتغالزایی است که باید زیرساخت های آن هر چه سریعتر تکمیل شود.
وی منطقه آزاد تجاری - صنعتی، بندر و دریا را فرصت بی بدیل توسعه سواحل مکران عنوان کرد و خاطرنشان کرد: مسئولان با همت جدی و اختصاص اعتبارات ویژه مشکلات مردم را در تنها بندر اقیانوسی ایران کمتر کنند.
به گزارش ایرنا کمال خرازی رئیس شورای راهبردی روابط خارجی و هیات همراه دیروز /سه شنبه/ وارد فرودگاه کنارک شدند و مورد استقبال استاندار سیستان و بلوچستان، مدیرعامل منطقه آزاد و فرماندار چابهار قرار گرفتند.
این هیات در سفری سه روزه علاوه بر بازدید از ظرفیت های تجاری، اقتصادی، ترانزیتی، گردشگری و صنعتی چابهار در نشست هایی با مسئولان و فعالان اقتصادی مسائل و مشکلات پیش رو را مورد رسیدگی قرار می دهند.
3043**3213 خبرنگار: رستم کریمی **انتشاردهنده: اکبر نوری

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۷۵۶۰۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعضای شوراها از دخالت دادن تفکرات سیاسی پرهیز کنند

ایسنا/خراسان رضوی فرماندار رشتخوار گفت: ضروری است که شورائیان از اختلافات و دخالت دادن تفکرات سیاسی در کار شوراها پرهیز کنند.

حسین باهوش، ۱۱ اردیبهشت با حضور در جمع شوراهای اسلامی شهرستان گفت: امروزه عرصه، عرصه خدمتگزاری است، شوراهای اسلامی تنها نهادی هستند که بدون هیچ چشم داشتی و دریافت هزینه‌ای برای عمران و آبادانی شهرها و روستاها تلاش می‌کنند.

وی با بیان اینکه هیچ شأنی بالاتر از خدمت کردن به مردم برای ما نیست، بیان کرد: از تمامی اعضای شوراهای اسلامی تقاضا داریم برای توسعه و آبادی شهرستان رشتخوار کمک کنند.

فرماندار رشتخوار تأکید کرد: شوراها نباید در محیط‌های شهر و روستا به صورتی عمل کنند که موجب ایجاد مشکلات شوند بلکه آنان باید مشکلات مردم را رفع و پیگیری کنند.

وی با تأکید بر اینکه شورائیان از دخالت دادن تفکرات سیاسی پرهیز کنند، ادامه داد: یکی از مهم‌ترین درخواست‌های ما از اعضای شورای اسلامی و دهیاران اجرا و پیگیری طرح نهضت ملی مسکن است که تاکنون این طرح بیش از ۲۹۱۱ نفر در شهرستان‌ متقاضی داشته است.

باهوش با اشاره به اینکه برای پیشرفت و توسعه شهرستان تاکنون زحمات بسیاری کشیده شده است، یادآور شد: در روستاهای براکوه، کت و سعادت‌آباد زمین‌های نهضت ملی مسکن تعیین و واگذار شده و در روستاهای فتح‌آباد، نوق، درریز، چاهشورک جنگل و تعدادی از روستاهای دیگر این طرح در دست اقدام است.

فرماندار رشتخوار همچنین به اقدامات انجام شده در خصوص پروژه باند دوم محور رشتخوار اشاره و اذعان کرد: قطعه ۷ پروژه باند دوم از مسیرهای مختلفی پیگیری شده است و در جلسه‌ای که با معاون وزیر راه و شهرسازی با حضور مسئولان‌ استانی و شهرستانی در تهران برگزار شد قول پیگیری چندماهه اخذ شد و همچنان تا تحقق موضوع پیگیر هستیم.

وی با بیان اینکه همچنین قطعه ۹ این پروژه هم با سرعت در حال انجام است، ادامه داد: در حوزه اشتغال و کارآفرینی از چند ماه آینده اتفاقات خوبی در شهرستان رشتخوار رقم خواهد خورد و با راه‌اندازی شرکت‌های فولادی شاهد این موضوع خواهیم بود.

فرماندار شهرستان رشتخوار، خاطرنشان کرد: دستگاه‌های اجرایی و خدماتی علاوه بر اجرای طرح‌ها و پروژه‌های عمرانی نگاه ویژه‌ای به حوزه فرهنگی داشته باشند، زیرا اگر مشکلات و آسیب‌های اجتماعی و فرهنگی کاهش پیدا کند به مراتب نارضایتی‌های مردمی کاهش پیدا خواهد کرد.

وی در پایان به حل و فصل کردن مشکلات توسط شوراها در سطح روستا، داشتن رویکرد فرهنگی و اجرای برنامه‌های فرهنگی، برگزاری بازی‌های بومی محلی در روستاهای دارای ظرفیت و ... تأکید کرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • بوی نامطبوع شهرستان بندرترکمن را فراگرفت/ فرماندار: علت حادثه در حال بررسی است
  • فراشبند همچنان صدر نشین ثبت بارش های بهاری
  • واریز ۵۷ میلیارد تومان از سوی دولت به شهرداری‌های پیرانشهر
  • نظام آموزشی کارآمد بسیاری از مشکلات و چالش‌های کشور را حل می‌کند
  • وجود ۱۴ نقطه حادثه‌خیز در محورهای مواصلاتی ارومیه
  • پیش‌بینی هزینه ۴۰۰ میلیارد ریالی جهت توسعه مناطق حاشیه شهر
  • ۲۵۰۰ میلیارد تومان برای توسعه زیرساخت‌های آموزشی بوشهر اختصاص می‌یابد
  • تردد سخت ۲ هزار معلول در شهر چابهار
  • کم‌توجهی به روستاها موجب حاشیه‌نشینی در شهرها می‌شود
  • اعضای شوراها از دخالت دادن تفکرات سیاسی پرهیز کنند