Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه اجتماعی برنا ، در زلزله اخیر 7.3 ریشتری غرب کشور، مدارس استان کرمانشاه نیز همانند منازل و اماکن عمومی این استان آسیب جدی دید و مشکلاتی را در روند ادامه تحصیل دانش آموزان این خطه به وجود آورد، به طوری که مدارس مناطق زلزله زده استان از جمله شهرستان های سرپل ذهاب و ثلاث باباجانی از هفته گذشته همچنان تعطیل است، با این حال مدارس دیگر نقاط این استان از روز شنبه 25آبان ماه دایر شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طبق اعلام مدیریت بحران استانداری کرمانشاه، مدارس مناطق زلزله زده از روز شنبه 4 آذرماه دایر خواهد شد و لوازم التحریر موردنیاز این دانش آموزان نیز از طریق اداره کل آموزش و پرورش استان تامین می شود و نگرانی از این بابت وجود ندارد.

    

    تامین کتاب دانش آموزان

    «مرزبان نظری»، مدیرکل نوسازی مدارس استان کرمانشاه در گفت و گو با «ایران» با بیان اینکه همزمان با بازگشایی این مدارس 6 هزار بسته لوازم التحریر دراختیار دانش آموزان مناطق زلزله زده قرار خواهد گرفت، افزود: اداره کل آموزش و پرورش استان هم تامین کتاب دانش آموزان همه پایه ها در این مناطق را به عهده گرفته است. وی با ارائه گزارشی از آخرین وضعیت مدارس تخریب شده، اعلام کرد: از757باب مدرسه در شهرستان های زلزله زده استان،81 مدرسه با 415 کلاس درس آسیب جدی دیدند، به حدی که دیگر قابل استفاده نیستند. البته کار پاکسازی و ترمیم کلاس های درسی که بخش کمی از آنها تخریب شده اما قابل استفاده هستند، آغاز شده است.

    

    تخریب۱۱ درصدی مدارس

    نظری با اشاره به اینکه مدارسی که تخریب شده اند، قدمت بالای 30سال داشتند، افزود: در شهرهای سرپل ذهاب، ثلاث باباجانی، قصرشیرین، دالاهو و گیلانغرب، ۷۵۷ مدرسه با یک هزار و ۸۰۳ کلاس درس داریم که در جریان زلزله اخیر ۴۱۵ کلاس درس یعنی ۱۱ درصد تخریب شده است. بقیه کلاس های درس قابل استفاده است و مشکلی برای حضور دانش آموزان نداریم. هرچند مدارس مذکور دچار ریزش نشده، اما باید تخریب و دوباره ساخته شوند. در بسیاری از روستاها، دیوارهای محوطه مدارس تخریب شده که نیاز به بازسازی سریع دارد. بیشترین مشکلات در مدارس شهرستان سرپل ذهاب وثلاث باباجانی است که قرار شده با استفاده از شیفت مخالف، مدارسی که آسیب ندیده اند و با قرار دادن کانکس در فضای مدارسی که تخریب نشدند، دانش آموزان به تحصیل بپردازند.

    

    نیاز به 250 کانکس

    وی با اشاره به اینکه اکنون به 250 دستگاه کانکس برای استقرار دانش آموزان تا زمان بازسازی مدارس نیاز داریم، خاطرنشان کرد: تاکنون 70 کانکس به این مناطق ارسال شده است. کانکس های کلاسی بیشتر به مناطقی که آسیب بیشتری دیده یا مدارس یک شیفته کمتری دارند، ارسال خواهد شد. نظری با یادآوری این نکته که مدارسی که درسال های اخیر بازسازی یا مقاوم سازی شدند در این حادثه هیچ گونه آسیبی ندیدند، افزود: این مدارس در خیلی از روستاهای زلزله زده استان که کاملاً تخریب شدند، آسیبی ندیدند.

    

    تامین اعتبار برای ساخت مدارس

    مدیرکل نوسازی مدارس استان کرمانشاه به اعتبار مورد نیاز برای ساخت مدارس اشاره کرد و گفت: برای 81 مدرسه تخریبی در این مناطق 121 میلیارد تومان اعتبار نیاز است که هم اکنون درمرحله بررسی قرار دارد. ساخت مدارس هم از امروز سه شنبه آغاز می شود.

    نظری درباره کمک خیران مدرسه ساز، اظهار داشت: در این زمینه قرار شده 12مدرسه روستایی و 2 مدرسه شهری در شهرستان زلزله زده سرپل ذهاب با کمک خیران ساخته شود. کانکس نیز به لحاظ اضطراری بودن حضور دانش آموزان در مدرسه، ضرورت دارد و عمدتاً در مناطق روستایی از کانکس استفاده خواهد شد تا کار بازسازی مدارس انجام شود. مدیران مدارس هم قبل از ورود دانش آموزان به کلاس های درس باید وضعیت مدارس تحت مدیریت خود را بررسی کنند تا از کلاس های ناامن و خطرآفرین استفاده نشود. وی خاطرنشان کرد: برای حصارکشی مدارس نیز 100 میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

    

    اعلام شماره حساب ویژه

    همچنین اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه هم جهت هرگونه کمک به فرهنگیان و دانش آموزان مناطق زلزله زده، حساب ویژه انجمن اولیا و مربیان این اداره کل با شماره 0105221102002 را افتتاح کرد. به گزارش این اداره، شماره حساب مذکور نزد بانک ملی شعبه مرکزی فقط مخصوص کمک فرهنگیان و مردم سراسر کشور برای کمک رسانی به فرهنگیان و دانش آموزان آسیب دیده از زلزله اخیر، افتتاح شده است.

    

    نیم نگاه

    مدیرکل نوسازی مدارس استان کرمانشاه: بیشترین مشکلات در مدارس شهرستان سرپل ذهاب و ثلاث باباجانی است که قرار شده با استفاده از شیفت مخالف مدارسی که آسیب ندیده اند و با قرار دادن کانکس در فضای مدارسی که تخریب نشدند، دانش آموزان به تحصیل بپردازند

    از757 باب مدرسه در شهرستان های زلزله زده استان کرمانشاه 81 مدرسه با 415 کلاس درس دیگر قابل استفاده نیستند

    اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه تامین کتاب دانش آموزان همه پایه ها در این مناطق را به عهده گرفته است

    

پریسا سادات عظیمی

 

منبع: خبرگزاری برنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۷۲۵۷۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کلاس‌های مدارس ابتدایی استان بوشهر تا ۱۹ اردیبهشت‌ماه دایر است

علی موحدی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: به منظور برگزاری کلاس‌های درس در مدارس استان بوشهر اقدامات لازم صورت گرفته و زمان پایان کلاس‌ها و امتحانات هر مقطع مشخص شده است.

وی از ادامه آموزش در همه مدارس استان تا ۱۹ اردیبهشت‌ماه خبر داد و اضافه کرد: در پایه‌های اول تا پنجم ابتدایی دانش‌آموزان تا نوزدهم اردیبهشت در مدارس خواهند بود و دانش‌آموزان پایه ششم به خاطر امتحان هماهنگ کشوری تا ۸ خرداد در مدارس حضور خواهند داشت.

مدیر کل آموزش و پرورش استان بوشهر افزود: برای اینکه دانش‌آموزان آمادگی لازم را داشته باشند ۲ روز قبل‌از شروع امتحانات یعنی از هفدهم اردیبهشت کلاس‌های درس تعطیل می‌شود.

وی با بیان اینکه امتحانات دانش‌آموزان پایه متوسطه اول تا ۱۳ خرداد ادامه دارد بیان کرد: کلاس‌های درس دانش‌آموزان متوسطه دوم نیز تا ۱۹ اردیبهشت ادامه خواهد داشت.

موحدی با اشاره به برگزاری امتحانات نهایی دانش‌آموزان متوسطه دوم تا ۳۰ خرداد افزود: امتحانات پایه‌های دهم تا دوازدهم به‌صورت هماهنگ کشوری برگزار می‌شود و برنامه امتحانی ابلاغ شده است.

کد خبر 6090491

دیگر خبرها

  • آیا دختران ازدواج کرده می توانند در مدارس روزانه هم تحصیل کنند؟
  • کلاس‌های مدارس ابتدایی استان بوشهر تا ۱۹ اردیبهشت‌ماه دایر است
  • افتتاح دو پروژه راه آهن ملایر کرمانشاه و پایان بازسازی مناطق زلزله‌زده
  • تقویت هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای از اولویت‌های جدی ما است
  • آموزش ۳۰۰ ساعت مهارت‌آموزی به دانش‌آموزان متوسطه نظری
  • لزوم اقدام به موقع برای ثبت نام کتاب دانش آموزان
  • بررسی روند بازسازی زیرساختهای آب وفاضلاب مناطق زلزله زده خوی
  • هوشمند سازی مدارس گناباد به ۲۰۰ کلاس درس ارتقا یافت
  • هوشمندسازی مدارس گناباد به ۲۰۰ کلاس درس ارتقا یافت
  • ساخت ۵۰ مدارس تخریب شده در زلزله‌های خوی