Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-26@18:52:20 GMT

روند کاهش جمعیت تا 1400 در اردبیل ادامه دارد

تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۷۲۲۴۸۳

روند کاهش جمعیت تا 1400 در اردبیل ادامه دارد

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان اردبیل گفت: تا سال 1400 روند کاهش جمعیت در شهرهای مختلف استان اردبیل ادامه دارد. 

به گزارش ایسنا، داود شایقی در جلسه بررسی تدوین برنامه جامع جمعیتی در استان اردبیل اظهار کرد: براساس آخرین آمار سرشماری سال گذشته ما در اکثر شهرستان‌های استان در مقایسه با یک دهه گذشته با کاهش جمعیت روبرو هستیم که به نظر می رسد این روند تا چهار سال آینده نیز همچنان ادامه پیدا کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی خاطرنشان کرد: در گروه سنی 15 تا 64 ساله ما بیشترین ترکیب جمعیتی را داریم به طوری که بیش از 71 درصد جمعیت استان در این گروه سنی هستند در حالی که جمعیت یک تا 14 ساله استان تنها 22 درصد آمار جمعیتی استان را تشکیل می دهد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان اردبیل با بیان اینکه در حال حاضر بیشترین هرم سنی جمعیت استان در گروه سنی 20 تا 29 سال است، بیان کرد: تا سال 1400 این هرم جمعیتی به 30 تا 39 سال انتقال یافته و یک جمعیت میانسال و روبه سالخوردگی را در استان شاهد خواهیم بود.

شایقی افزود: براساس آخرین آمارها 36 درصد جمعیت استان اردبیل در مناطق روستایی و 64 درصد نیز در مناطق شهری سکونت دارند که این افزایش جمعیت در مناطق شهری حکایت از عمق مهاجرت‌ها در استان از مناطق روستایی به شهری است.

وی در ادامه تصریح کرد: ویژگی های اقتصادی جمعیت که از مطالعات آمایش استخراج شده نشان می‌دهد بهره وری نیروی کار استان نصف میانگین کشوری و حدود 52.5 درصد و درآمد سرانه نیز بسیار کمتر از متوسط کشوری است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان اردبیل با اشاره به اینکه بیشترین بهره وری در بخش کشاورزی و کمترین بهره وری را نیز در بخش صنعت و معدن شاهد هستیم گفت: این آمارها نشان می دهد شاغلان بخش صنعت و معدن در استان اردبیل کمتر از میانگین کشوری هستند.

شایقی اضافه کرد: آمارها نشان می دهد هزینه و درآمد در جامعه شهری افزایش یافته ولی در روستاها با کاهش روبروست به طوری که در شهرها هزینه و درآمد بیش از روستاها بوده که پیش بینی می شود این روند تا سال 1400 همچنان ادامه داشته باشد.

وی با بیان اینکه نرخ اشتغال در استان اردبیل پائین تر از میانگین کشوری است افزود: هر چند یک روند افزایشی را در نرخ اشتغال استان به نسبت گذشته شاهد هستیم اما همچنان در این حوزه پائین تر از میانگین کشوری قرار داریم.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان اردبیل در مورد توزیع شاغلان نیز برحسب وضعیت شغلی ادامه داد: در استان اردبیل 45 درصد شاغلان را کارکنان مستقل، 25 درصد را حقوق بگیران و بیش از 15 درصد را مزدبگیر بخش عمومی تشکیل می دهند.

شایقی در ادامه سخنان خود با اشاره به راهبردهای تعریف شده برای جمعیت استان اردبیل اظهار داشت: تمرکززدایی از مرکز استان به سمت شهرهای مجاور و رفع نابسامانی های حاشیه شهرها و تقویت شهرهای میانی و کوچک باید مورد توجه قرار گیرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۷۲۲۴۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

 پیش‌ بینی قیمت طلا و سکه فردا ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

قیمت طلا و سکه، روز چهارشنبه با کاهش قیمت دلار و افت اونس جهانی طلا همراه شد. در پنجمین روز معاملاتی هفته، سکه‌ امامی و نیم‌سکه به کانال پایین‌تر برگشتند.

قیمت طلا و سکه روز چهارشنبه متاثر از کاهش قیمت دلار در روند نزولی قرار گرفت. در روزهای اخیر کاهش قابل توجه اونس‌ جهانی طلا با افت قیمت دلار تراز شد و قیمت طلا و سکه در بازار داخلی را با خود همراه کرد.

تحلیلگران بازارهای مالی کاهش قیمت سکه و طلای آب‌شده را بیشتر از دلار می‌دانند و معتقدند این دو بازار به مرزهای حمایتی میان‌مدتی رسیده‌اند و در نقطه حساسی قرار دارند. در هفته‌ای که گذشت اخبار سیاسی حاکی از آرامش بود و توانست به روند کاهشی بازارهای مالی به‌ویژه طلا و سکه منجر شود.

گفتنی است در لحظه نگارش این گزارش اونس جهانی طلا با رقم ۲۳۲۱ دلاری در حال معامله است.

سکه امامی نیم میلیون تومان ریخت

قیمت سکه امامی روز چهارشنبه پنجم اردیبهشت با کاهش ۵۰۹ هزار تومانی با رقم ۴۱ میلیون و ۸۹۸ هزار تومان معامله شد. سکه‌ بهار افت ۲۲۰ هزار تومانی داشت و روی قیمت ۳۹ میلیون و ۲۹۵ هزار تومانی ایستاد.

شایان ذکر است در پنجمین روز معاملاتی هفته قیمت نیم‌‌سکه با کاهش ۲۰۰ هزار تومانی با رقم ۲۴ میلیون و ۹۰۰ هزار تومانی معامله شد. قیمت ربع‌‌سکه افت ۱۰۰ هزار تومانی پیدا کرد و روی رقم ۱۵ میلیون تومانی ایستاد. قیمت سکه گرمی با کاهش ۱۰۰ هزار تومانی به کانال ۶ میلیون تومانی برگشت و با رقم ۶ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان معامله شد.

حباب سکه روند متوازن نداشت

قیمت طلا روز چهارشنبه کاهشی شد. هر مثقال طلای ۱۸ عیار ۹‍‍‍۱ هزار تومان کاهش داشت و در کانال ۱۵ میلیونی عقب‌نشینی کرد. این مقدار طلا با قیمت ۱۵ میلیون و ۳۳۲ هزار تومانی معامله شد. هر گرم طلای ۱۸ عیار با کاهش ۲۵ هزار تومانی روی رقم سه میلیون و ۵۳۸ هزار تومانی ایستاد. قیمت طلای دست دوم نیز با رقم سه میلیون و ۴۹۱ هزار تومان بسته شد.

حباب سکه در پنجمین روز معاملاتی هفته روند متوازنی نداشت. حباب سکه امامی ۶۹ هزار تومان و سکه گرمی ۴۶ هزار تومان کاهش پیدا کرد. حباب سکه بهار ۲۴۴ هزار تومان،‌ نیم‌سکه ۲۲ هزار تومان و ربع‌سکه ۱۱ هزار تومان رشد کرد.

منبع:‌تجارت نیوز

tags # قیمت سکه و طلا سایر اخبار آیا قدرت‌های فوق‌بشری واقعیت دارند؟ چطور انسان به این قدرت‌ می‌رسد؟ بعد از فضا چه چیزی وجود دارد، جهان کجا تمام می‌شود؟! (تصاویر) مرکز واقعی جهان کجا است؟ فضانوردان چگونه در فضا دستشویی می‌کنند؟ | سرنوشت مدفوع انسان در فضا چه می‌شود؟

دیگر خبرها

  • زنگ خطر کاهش رشد جمعیت در خوشاب
  • تداوم روند افزایشی دمای هوا در اردبیل/هفته‌ای بدون بارش داریم
  • کاهش نرخ بیکاری در کشور/ دولت از برنامه‌های اعلامی خود عقب نیست
  • کاهش نرخ بی‌کاری در کشور/ دولت از برنامه‌های اعلامی خود عقب نیست
  • ادامه روند کاهشی قیمت طلا و سکه
  • کدام نواحی ایران در معرض خشکسالی شدید هستند؟/ کاهش ۱۱ درصدی بارش‌ها در دهه ۱۳۹۰-۱۴۰۰
  •  پیش‌ بینی قیمت طلا و سکه فردا ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • خبر خوش بانک جهانی برای ایران
  • توقف شیب نزولی فرزندآوری در زنجان
  • آیا تابستان ۱۴۰۳ با شوک تورمی آغاز می‌شود؟