Web Analytics Made Easy - Statcounter

صراط:رئیس ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان گفت: در دوره هفدم اعزام دانشگاهیان به عتبات 63 درصد از دانشگاهیان برای بار اول بود که به سفر عتبات اعزام می‌شدند، یعنی بیش از نیمی از آنها و این آمار خوبی است.

به گزارش  فارس، با توجه به پایان اعزام دانشگاهیان در هفدهمین دوره به عتبات عالیات حجت الاسلام فقیهی رئیس ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان به همراه مسئولین ستاد با حجت الاسلام قاضی عسکر؛ نماینده ولی فقیه و سرپرست حجاج ایرانی دیدار و گفت‌وگو کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



در ابتدای این دیدار حجت‌الاسلام سیدمحمد رضا فقیهی رئیس ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان گزارشی از هفدهمین دوره سفرهای عتبات دانشگاهیان ارائه داد و ضمن تقدیر از تلاش‌ها و همراهی‌های بعثه مقام معظم رهبری در زمینه اعزام دانشگاهیان به عتبات گفت: در این دوره از اعزام‌ها بیش از 11 هزار دانشگاهی به سفر زیارتی عتبات اعزام شدند و با همکاری مجموعه بعثه مقام معظم رهبری، سازمان حج و زیارت و شرکت زیارتی شمسا، برنامه‌های فرهنگی و اجرایی خوبی برای دانشگاهیان برگزار شد.

فقیهی علاوه بر ارزیابی دوره هفدهم، از برنامه و زمانبندی اعزام زائرین در هجدهمین دوره خبر داد و افزود: برنامه ریزی برای هجدهمین دوره اعزام دانشگاهیان به عتبات عالیات در حال انجام است و بنا داریم اعزام‌های این دوره را از اول بهمن ماه آغاز و تا 15 اردیبهشت ماه ادامه دهیم؛  طول مدت اعزام 4 ماه ادامه خواهد داشت و روزانه 4 کاروان اعزام خواهند شد.

وی افزود: با نظر سنجی‌هایی که این دوره در طول سفر انجام دادیم مشخص شد 63 درصد از دانشگاهیان بار اول بوده است که به سفر عتبات اعزام می‌شده‌اند، یعنی بیش از نیمی از آنها و این آمار خوبی است.

حجت الاسلام قاضی عسکر نماینده ولی فقیه و سرپرست حجاج ایرانی نیز در این دیدار با ابراز خرسندی از اعزام دانشگاهیان به عتبات گفت: با دست اندرکاران عتبات جلسه‌ای داشتیم و تصمیمات خوبی اخذ شد و امیدواریم بتوانیم آنها را اجرایی کنیم.

وی بر زمینه سازی برای افزایش میزان اعزام ها،بصیرت افزائی در زائرین دانشگاهی، برنامه ریزی برای افزایش کیفی سفر و اعزام راوی جهت برنامه های کاروان های دانشگاهی تأکید کرد.

در ادامه رضا همدانی مشاور رئیس و نماینده ستاد عتبات دانشگاهیان در عراق گفت: دوره هفدهم اعزام دانشگاهیان به عتبات عالیات با همکاری شایسته بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت دوره بسیار موفقی بود.

همدانی با اشاره به برنامه‌های طول سفر در کربلا گفت:با نظر سنجی هایی که در طول سفر انجام دادیم یکی از بهترین برنامه ها همایش احلی من العسل بود که میزان رای بالایی را به خود اختصاص داد و دانشجویان در آنجا احساس خوبی داشتند.

وی ادامه داد: 12 هزار دانشگاهی برای این همایش به بعثه مقام معظم رهبری در کربلا رفتند و از این برنامه به خوبی استقبال کردند و جای این دارد که ما نیز از زحمات مجموعه بعثه تشکر کنیم.

همدانی تاکید کرد: روایتگری در کربلا نیز دارای رشد است و 100 برنامه روایتگری در حر داشتیم.همچنین به پاسداشت اسامی اهل بیت(ع) در این دوره به دانشجویانی که مزین به نام های سکینه، رقیه و زینب بودند هدایای نفیسی به رسم یادبود تعلق گرفت.

منبع: صراط نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.seratnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صراط نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۷۵۶۲۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعزام سفیران کریمه به خارج و داخل کشور با ۱۳۰ برنامه

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام والمسلمین صفر فلاحی ظهر یکشنبه در جمع خبرنگاران گفت: دهه کرامت با بیش از دو دهه فعالیت فرهنگی صورت گرفته، به ظرفیت خوبی برای برنامه‌های مختلف در عرصه‌های اجتماعی و فرهنگی و حتی عمرانی تبدیل شده است.

مدیر حرم بانوی کرامت گفت: حرم مطهر حضرت معصومه سلام الله علیها نقش مهمی در مسائل فرهنگی کشور دارد و شخصیت کریمه اهل بیت علیهم السلام برای همگان الگو است.

وی افزود: جشن‌های دهه کرامت دو روز قبل تر از میلاد بانوی کرامت در حرم مطهر برگزار می‌شود و برنامه‌های مختلفی در ایام دهه کرامت در حرم مطهر خواهیم داشت.

وی افزود: امید است با برپایی جشن‌های دهه کرامت، نشاط اجتماعی خوبی در سطح شهر قم و کشور داشته باشیم و این برنامه‌ها باید مقدمه‌ای باشد تا شخصیت حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها و حضرت علی بن موسی الرضا علیه السلام به مردم بیشتر شناسانده شود.

حجت الاسلام فلاحی ادامه داد: حرم مطهر در حوزه‌های مختلف آمادگی دارد تا برنامه‌های مردمی را در ایام دهه کرامت حمایت کند و گل آرایی ضریح و همه فضاهای حرم مطهر حضرت معصومه سلام الله علیها با همکاری خادمان امام رضا علیه السلام صورت می‌گیرد و زمینه برای خدمت رسانی گروه‌های مردمی و نهادهای مختلف از جمله در میدان آستانه و صحن جواد الائمه علیه السلام فراهم است تا موکب‌های بیشتری نسبت به سال قبل در این عرصه به زائران خدمات دهی داشته باشند.

مدیر حرم مطهر حضرت معصومه سلام الله علیها با اشاره به اعزام سفیران کریمه در ایام دهه کرامت به نقاط مختلف گفت: سفیران کریمه علاوه بر خارج از کشور در داخل کشور نیز در قالب ۱۳۰ برنامه در نقاط مختلف برنامه خواهند داشت.

وی ابراز کرد: فضاسازی در ایام دهه کرامت نسبت به سال‌های گذشته پررنگ‌تر خواهد بود و برنامه‌های مورد نیاز زائران تدارک دیده شده تا زائران بهتر بتوانند با شخصیت بانوی کرامت آشنا شوند و زیارت با معرفتی را داشته باشند.

حجت الاسلام فلاحی افزود: حرم مطهر حضرت معصومه سلام الله علیها و استان قدس رضوی قدرت نرم جمهوری اسلامی ایران هستند و هر چقدر معرفی این شخصیت‌های ممتاز دین در جامعه صورت گیرد، شاهد تأثیرات فرهنگی خوبی خواهیم بود.

کد خبر 6097450

دیگر خبرها

  • ۴۰ درصد شرکت‌های خلاق مرتبط به کودک و نوجوان است
  • بسیاری از مسائل معلمان در برنامه هفتم توسعه مدنظر قرار گرفته است
  • اعزام زائر اولی ها به مشهد طی دهه کرامت در ورامین
  • اعزام سفیران کریمه به خارج و داخل کشور با ۱۳۰ برنامه
  • کلاس اولی‌ها برای سنجش سلامت ثبت نام کنند/آخرین مهلت آخراردیبهشت
  • هندبالیست‌هایی که تنها ۳۰ درصد قرارداد گرفته‌اند
  • جزئیات برگزاری دور دوم اردوی زیارت‌اولی‌ها ویژه دانش‌آموزان مناطق کم‌برخوردار
  • ۵۶ درصد حجاج استان سمنان زن هستند
  • ارسال سند محتوایی ۲۰ برنامه‌ آستان قدس رضوی برای عتبات
  • ۵۶ درصد حجاج استان سمنان زن هستند/ میانگین سنی ۵۶ سال