Web Analytics Made Easy - Statcounter

جانشین فرمانده سپاه تاکید کرد: امروز نشان داده شد تنها در مقابل استکبار و صهیونیست‌ منطق جهاد پیروز است

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی خبرگزاری آنا، همایش بزرگداشت شهدای مدافع حرم و فاتحین بسیج عصر امروز با حضور فرماندهان عالی رتبه نظامی و انتظامی، وزیر دفاع، شهردار تهران و اقشار مختلف مردم در مصلی تهران برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سردار سرتیپ حسین سلامی، جانشین فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، در این همایش گفت: یکی دیگر از نشانه‌های درخشان نصرت الهی بر جبین نورانی رزمندگان جبهه مقاومت اسلامی در اقصی‌نقاط جهان اسلام نقش بسته است. این پروژه جاودانه و شگفت‌انگیز از جایی که امروز محل دفن سیاست‌های آمریکا، اسرائیل، انگلیس است، به سرانجام رسید و همه شاهد هستیم چگونه پرچم پرافتخار مسلمانان در بلاد اسلامی به اهتزاز درآمد و پرچم استکبار و فریب‌خوردگان آنان چگونه به زیر کشیده شد.

وی ادامه داد: جهان این روزها شاهد پرتوافشانی خورشید اسلام در مرکز عالم و شاهد غروب دنیای استکبار از مغرب است و این نشانه زیبا، دلنشین و جذابی است از به ثمر نشستن زودهنگام خون پاک شهیدان مدافع حرم که امروز در اینجا میهمان ‌لاله‌های خونرنگ خود هستیم، امروز شاهد درخشش دوباره شهیدان‌مان در میدان هستیم و شما که همه آرزوهایتان را در وجود عزیزتان تجلی یافته بودید، آنها را تقدیم به خدا کردید و برای حرم به میدان‌های دوردست فرستادید و به شهادت آنان صبر کردید. شکیبایی، نجابت و حمایت شما عامل اصلی رشد روح جهاد و شهادت در کالبد جامعه اسلامی از ایران،‌ عراق، پاکستان، افغانستان، سوریه، لبنان، بحرین و یمن و دیگر سرزمین‌های اسلامی شده است. شهیدان شما تندیس‌های زنده استقامت، شرف و عزت همه مسلمانان هستند. شهیدان شما مظاهر جاودانگی مسلمانان عالم هستند. نشانه‌های فخر و مباهات مسلمانان. نشانه‌های شکست‌ناپذیری اسلام در میدان‌های جهاد. شهیدان شما سمبل فداکاری، جوانمردی، غیرت،‌ آزادگی، عدالتجویی و حقیقت‌طلبی هستند. آنها تجسم انسانی عظیم‌ترین فضایل عالم خلقت‌اند. درود خداوند بر آنها که برای تحقق آرزوهای بلندشان منطق جهاد و شهادت را انتخاب کردند و درود بر شما که شهادت فرزندان و پدران‌تان را زیباترین آرزو قلمداد کردید.

سلامی تاکید کرد: امروز نشان داده شد تنها در مقابل استکبار و صهیونیست‌ منطق جهاد پیروز است. تاریخ 40 ساله انقلاب نشان داد آنجایی که ایستاده‌ایم، مجاهدت کردیم، شهید شدیم، صبر کردیم و پیروز شدیم. همچنین نشان داده شد وقتی منطق جهاد و شهادت الگوی مسلمانان عالم در مقابل دشمنان سلطه‌گر می‌شود، هیچ واقعیتی نه در عرصه سیاسی، نه فرهنگی و نه نظامی با اراده دشمنان رقم نمی‌خورد. تجربیات سخت اما شیرین و گوارای ما یعنی هواداری انقلاب در طول 4 دهه گذشته نشان داد که می‌توان بدون تکیه بر قدرت‌های بزرگ و با ایستادن در مقابل آنان قله‌های رفیعی را از علم و فناوری فتح کرد. می‌توان مقاومت کرد و آسیب کمی دید، اما پیروزی‌های بزرگی را به ارمغان آورد. می‌توان با منطق مقاومت هر تهدید را به فرصت تبدیل کرد.

وی یادآور شد: داعش محصول سیاست‌های انگلیس و اسرائیل است و منطقه آنها برای خاموش کردن نور خدا بر سرزمین‌های اسلامی بود. این گروهک می‌خواستند از روند گسترش انقلاب جلوگیری کنند و منطقی از جهاد بدلی را در مقابل جهاد اسلامی علم کنند و روند تحولات انقلاب را معکوس کنند. بنابراین تمرکز خود را بر ایران گذاشتند، اما آنچه رخ داد این بود که گستره نفوذ انقلاب به واسطه این تهدید پیش رفت و فرصتی برای پیوستن همه انرژی‌ها بر جهان اسلام وجود آمد.

سلامی ادامه داد: عقاید و آرمان‌های رهبر و اندیشه‌های نورانی وی بر بسیج جهان اسلام تحقق یافت و صهیونیست‌ها در جنگ‌های مختلف شکست‌های باورناپذیری را متحمل شدند. سردار سلیمانی توانست سطح وسیعی از اقدامات دفاعی ایجاد کند. امروز می‌دانید این قدرت چه قابلیتی پیدا کرده، آنها که آمده بودند با فتنه تکفیری حاشیه‌ای امن برای بقای صهیونیست بسازند، امروز می‌بینند پرچم‌های درخشان انقلاب اسلامی سرزمین‌های اشغالی فلسطین را احاطه کرده و دیگر هر جنگ معادل با مرگ رژیم‌صهیونیستی است.

وی افزود: شهیدان مشعل‌داران امید در قلب و دل مسلمانان هستند. امروز می‌بینیم سعودی‌ها به سیاست‌های تفرقه‌افکنانه روی آوردند و در سیاست‌هایشان به رژیم‌صهیونیستی تمسک می‌جویند. می‌بینیم فتنه آمریکا و رژیم صهیونیستی در کردستان عراق بی‌تدبیر مانده و اینها شکست‌هایی است که دشمنان از هواداران انقلاب بزرگ دریافت کردند. همه مسلمانان سرنشینان یک سفینه هستند. امنیت لبنان، سوریه، افغانستان و... همه به هم گره خورده است و شعار وحدت‌بخش ما در جهان اسلام همه برای یکی و یکی برای همه است و می‌دانیم دشمنان ما در حال زوال هستند و شاخصه‌های آن از دور و نزدیک دیده می‌شود. بن‌بست استراتژیک و فکری در دشمنان دیده می‌شود که چگونه سرمایه‌ها و اعتبارات را با شکست‌های پی‌درپی معاوضه می‌کنند. دشمن می‌خواست ما را در محاصره اقتصادی فلج کند، ولی ما فرصتی ساختیم برای بنیه‌های اقتصادی فناوری و برداشتن نقطه اتکا از بیگانگان.

منبع: آنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۷۵۶۸۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اربعین حسینی برابر استکبار جهانی بازدارندگی ایجاد می‌کند

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله محمدباقر محمدی لائینی یکشنبه شب در دیدار رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات، ضمن تقدیر از مدیریت امر مهم زمینه‌سازی حضور عاشقان در عتبات نور، اظهار کرد: در مقابل همت والای مردم ایران چنین کمک‌ها و مساعدت‌هایی هیچ نیست و بیشتر هم انتظار می‌رود.

وی با بیان اینکه اقیانوس کرم، شور و اشتیاق حسینی و ارادت ولایی مردم خیلی بیشتر از اینها است، افزود: به دلیل پیوندی که جریان بازسازی و زیارت عتبات عالیات با امر مقدس مقاومت منطقه دارد و فرماندهی مقاومت و عتبات عالیات شخصی به‌نام سردار سلیمانی است، از این رو انرژی و عشق لازم از اینجا به پیکر مقاومت تزریق می‌شود، پس عتبات عالیات را یک زیارت ساده نمی‌دانیم.

آیت الله محمدی لائینی تصریح کرد: سابقه آستانه‌بوسی و عتبات‌بوسی و سابقه بازسازی حرم و عتباتِ ایران دیرینه است.

عضو خبرگان رهبری تاکید کرد: شیعیان متمکن غنی در جاهای مختلف دنیا هستند که اگر ما هم نباشیم کار عتبات عالیات و امام حسین (ع) را انجام می‌دهند اما ما نباید این افتخار را از دست بدهیم.

امام جمعه ساری با بیان اینکه ما باید از فرصت اربعین و خیل عاشق بیشتر استفاده کنیم، عنوان کرد: به‌خصوص زواری که از سمت شرقی و شمال می‌آیند و باید ظرفیت ۵۰۰ هزار نفر را به ۵ میلیون نفر برسانیم تا در داخل ایران خاطره خوش داشته باشند.

این مسئول ادامه داد: دنیا به سمت مدرن و آسان‌تر شدن پیش می‌رود ما هم باید این روال را در مدیریت جریان اربعین در پیش بگیریم، زیرا این یک همایشی بی‌نظیر است که در جهان برای ما بازدارندگی دارد و بازدارندگی اربعین در برابر استکبار جهانی مسئله بزرگی است و رفتن ۵ میلیون جمعیت از ایران به عراق حرف دارد.

نماینده ولی فقیه در پایان خواستار حفظ امنیت مرزها، تسریع اجازه ورود زوار از کشورهای خودشان به ایران و بعد عراق، تقویت پروژه قطار از شلمچه به بصره و بعد به کربلا و بغداد، بسیج کردن شاه‌راه‌ها و شاه‌ریل‌ها، تسهیل امور و حذف بروکراسی اداری شد.

کد خبر 6091527

دیگر خبرها

  • جهاد اسلامی: پیشنهاد جدید صهیونیست‌ها منجر به توافق نمی‌شود
  • شهید مطهری مجاهد عرصه‌ جهاد تبیین بود
  • مبارزه با ظلم و دفاع از مظلوم یکی از آرمانهای اصلی انقلاب است
  • یک هیولای دیگر در انتظار رودیگر
  • روحیه دینی مقاومت تنگستانی‌ها را در برابر استکبار رقم زده است
  • اربعین حسینی برابر استکبار جهانی بازدارندگی ایجاد می‌کند
  • اختتامیه سومین جشنواره «افتخار من» برگزار می‌شود
  • شهید مطهری مجاهدی در عرصه جهاد تبیین بود
  • ختم غائله‌ی شهرنو ؛ «چند نفر از خانم‌های‌ خیلی جوان اش را به کارمندان خودمان دادیم»
  • منطق زنان و خانواده انقلاب اسلامی در دنیا اجرا شود