Web Analytics Made Easy - Statcounter

آذربایجان شرقی کمترین نرخ مصرف مواد مخدر را در بین دانش آموزان ۳۱ استان کشور دارد .

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، مدیرکل دفتر تحقیقات و آموزش ستاد مبارزه با مواد مخدر امروز در نشستی خبری در تبریز با اعلام این خبر گفت:نرخ مصرف مواد مخدر در مدارس آذربایجان شرقی به نیم درصد هم نمی رسد در حالیکه این میزان در کشور دو و یک دهم درصد درصد است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


صرامی افزود:افزایش مداخلات مدیران،مشاوران معلمان در مدارس و دغدغه والدین در خانه ها نقش اثر بخش در جلوگیری از گرایش دانش آموزان به مصرف مواد مخدر در این استان داشته است.
مشاور رییس ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور با اعلام اینکه ۲۶ درصد از کل جمعیت ۱۵ تا ۶۴ سال کشور نگرش تقریبا" مثبت و ۱۷ درصد تمایل به مصرف موادمخدر دارند از دستگاه‌های فرهنگی از جمله صداوسیما و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی خواست با برنامه ریزی مناسب از طریق هنر در این زمینه ایفای نقش کنند.
مدیرکل دفتر تحقیقات و آموزش ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت:در آخرین نظرسنجی این ستاد ۹۱ درصد مردم ایران اولین مشکل اجتماعی را مصرف مواد اعلام کرده و خواهان فعالیت های جدی در امور پیشگیرانه شده اند.
وی همچنین نرخ مصرف داروهای مخدر بدون تجویز پزشک در کشور را ۱۴ درصد و در آذربایجان شرقی را ۲۱ درصد اعلام و تصریح کرد: این مساله لزوم مداخله دستگاه‌های پیشگیری را نشان می‌دهد.
صرامی با بیان اینکه ۳۸۰۰ نفر در کشور از ابتدای انقلاب تاکنون در زمینه مبارزه با قاچاق مواد مخدر شهید شده‌اند، افزود:این اقدامات سربازان بی ادعا باعث شده است ایران پرچمدار مبارزه با مواد مخدر در سازمان ملل باشد.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۷۵۷۳۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره‌برداری از ۸۰ درصد پروژه‌های آموزشی تبریز

فرهودی در طی بازدید از پروژه‌های آموزشی در شهر تبریز بر اهمیت تسریع بهره برداری از پروژه‌های آموزشی در این کلانشهر تاکید کرد. 

وی در این بازدید‌ها ضمن تاکید بر اهمیت توسعه فضا‌های آموزشی در استان آذربایجان شرقی اظهار داشت: کلان‌شهر تبریز به لحاظ وسعت بزرگ خود نیازمند توجه ویژه ای است و ما این قول را می‌دهیم که تا پایان سال ۱۴۰۳ ۸۰ درصد پروژه‌های نیمه تمام در سطح این کلانشهر را تمام کرده و تحویل جامعه آموزش و پرورش استان دهیم. 

فرهودی اذعان کرد: امیدواریم تا در سال ۱۴۰۳ با کمک و همت خیران محترم و همکاری و هماهنگی شهرداری تبریز نسبت به آغاز پروژه‌های جدید در شهرستان تبریز اقدامات لازم را انجام دهیم.

مدیرکل نوسازی مدارس استان آذربایجان شرقی در طی بازدید‌های خود از پروژه‌های ۱۲ کلاسه حاج کریم مردانی آذر شهرک مرزداران، ۱۲ کلاسه هاجر ناحیه ۲، مدرسه روستای الوار ناحیه ۲ و مدرسه شهید قنبری لاله بازدید کرده و راهکار‌ها و دستورات لازم را در جهت تسریع در بهره برداری هر چه سریعتر این پروژه ها به پیمانکاران و ناظران پروژه‌ها ابلاغ نمود.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • کشف مواد مخدر شیشه در مرز ارومیه
  • دستبند پلیس بر دستان فروشندگان مواد مخدر در آبادان
  • این دروغ را درباره کاهش افسردگی باور نکنید
  • توقیف کامیون حامل ۲۶۷ کیلو مواد مخدر شیشه در غرب تهران
  • ۵۷۰ کیلوگرم تریاک با همکاری پلیس استان سمنان کشف شد
  • بهره‌برداری از ۸۰ درصد پروژه‌های آموزشی تبریز
  • جذب ۲۰ درصد معلمان کشور در دولت سیزدهم
  • امحای ۷۲۴ کیلوگرم مواد مخدر و روانگردان مکشوفه
  • کشف ۴۵۵ کیلوگرم مواد مخدر در شهرستان میناب استان هرمزگان
  • امحای ۷۲۴ کیلوگرم مواد مخدر و روان‌گردان در کرمانشاه