Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-05-01@10:47:18 GMT

تلاش‌های نیچروان بارزانی فعلا بی‌حاصل بودند

تاریخ انتشار: ۱ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۷۵۷۵۸۲

تلاش‌های نیچروان بارزانی فعلا بی‌حاصل بودند

 

یکی از رهبران کرد فاش کرد، رایزنی‌هایی که نخست وزیر اقلیم کردستان و معاون وی طی دو روز گذشته پیرامون تشکیل دولت نجات ملی آغاز کرده بودند، به بن‌بست رسیده است.

به گزارش جماران، به نقل از روزنامه فرامنطقه‌ای الشرق الاوسط، این رهبر کرد که نخواست نامش فاش شود، گفت، به نظر می‌رسد گروه‌هایی که در گذشته خواهان تشکیل دولت نجات ملی بودند، از این خواسته خود صرف نظر کرده‌اند چراکه به این باور رسیده‌اند که نیچروان بارزانی، نخست وزیر کنونی اقلیم کردستان آماده دادن استعفا و ترک پستش نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این منبع گفت، هیئتی که روز گذشته وارد سلیمانیه شد و با رهبری جنبش اپوزیسیون تغییر گفت‌وگو کرد، می‌بایست مذاکرات مشابهی با رهبری اتحادیه میهنی کردستان به همین منظور برگزار می‌کرد اما از آنجا که دیگر دفتر سیاسی اتحادیه میهنی فعالیت نمی‌کند کسی جز هیرو ابراهیم احمد، شخصیت با نفوذ در این حزب برای دیدار و گفت‌وگو با این هیئت پیرامون مساله دولت جایگزین حضور نداشت و دیدار به ضیافت ناهار محدود شد که در آن هیئت دولت و برخی از رهبران اتحادیه میهنی حضور داشتند و دو طرف به بررسی مساله دولت جدید نپرداختند.

این رهبر کرد که در آن دیدار حضور یافته بود، افزود، نیچروان بارزانی به رهبران اتحادیه میهنی گفت که در هنگام دیدار با رهبران جنبش کردی تغییر دریافت که آنها با ماندن نخست وزیری پیشنهادی برای دولت نجات ملی در دست نیچروان بارزانی و معاونش قباد طالبانی موافق هستند و بدین ترتیب هیچ درخواستی از سوی جنبش تغییر برای تشکیل دولت انتقالی از میان شخصیت‌های تکنوکرات یا مستقل وجود ندارد.

همچنین نیچروان بارزانی گفت که به رهبران جنبش تغییر اطلاع داده است که تغییر دولت و تشکیل مجدد آن به زمان طولانی و به اقدامات زمان گیری نیاز دارد و بر این اساس این که این دولت موقت باقی بماند بهتر از آن است که درخواستی برای استعفای آن ارائه شود و بدین ترتیب، رویکردی برای اینکه فقط اصلاح کابینه صورت بگیرد، وجود دارد؛ بدون آنکه تلاشی برای تشکیل دولت انتقالی انجام شود.

طبق گفته این منبع کرد، تحرکات اخیر نخست وزیر و معاون وی به این دلیل صورت گرفت تا زیر پای گروه‌های مخالف برای ادامه طرحشان جهت تشکیل دولت انتقالی خالی شود و دو حزب دموکرات و اتحادیه میهنی توانستند این هدف را محقق سازند و آنها اتحاد اسلامی را قانع کردند تا طرح دولت انتقالی را به این شرط بپذیرد که تحت رهبری نیچروان و قباد طالبانی باشد و این در حالی است که گروه‌های مخالف بر این باور هستند که این اقدام، چیزی را تغییر نخواهد داد و بر این اساس شرایط در حال حاضر به سمت ماندن این دولت تا زمان برگزاری انتخابات آتی پیش می‌رود.

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۷۵۷۵۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معاون رئیسی: از مجلس فعلی راضی هستیم اما... /در بودجه اختلافاتی بین دو قوه وجود داشت

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، سید محمدحسینی معاون پارلمانی رئیسی در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران، گفت: دو جلسه با حضور رییس مجلس، وزیر اقتصاد، روسای کمیسیون‌های اقتصادی مجلس و رییس‌کل بانک مرکزی درباره وضعیت بازار ارز تشکیل شد.

آنگونه که ایسنا روایت کرده، وی ادامه داد: هدف از تشکیل این نشست کنترل بازار ارز با همکاری دو قوه بود. برنامه‌های دولت در این زمینه تهیه و اعلام شد.

معاون پارلمانی رییس‌ دولت سیزدهم با اشاره به تعامل دولت با مجلس دوازدهم، گفت: از مجلس فعلی هم راضی هستیم، اما امیدوارم در مجلس آینده این همکاری‌ها بهتر شود.

حسینی اختلاف نظر دولت و مجلس در مسائل مختلف کشور را طبیعی دانست و ادامه داد: اختلاف نظر کارشناسان دولت و مجلس طبیعی است اما هیچ تنشی بین دولت و مجلس وجود ندارد. در قضیه برنامه و بودجه اختلافاتی وجود داشت، اما آنچه مجلس تصویب کرد و به تایید شورای نگهبان رسید توسط دولت اجرا می‌شود.

وی ادامه داد: امیدوارم قانون پیشگیری از آسیب به زنان و چند قانون اولویت‌دار و مهم دولت طی دو سه هفته آینده همچون قانون اجاره بهای مسکن تصویب شود.

۲۷۲۱۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901688

دیگر خبرها

  • معاون رئیسی: از مجلس فعلی راضی هستیم اما... /در بودجه اختلافاتی بین دو قوه وجود داشت
  • زنجیره یکپارچه تامین و تولید مرغ در گلستان تشکیل می‌شود
  • نامه اتحادیه انجمن‌های اسلامی به نخبگان دانشگاه‌های آمریکا
  • نامه اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل به نخبگان دانشگاه‌های ایالات متحده
  • تشکیل کمپین علیه آنتونیو؛ احتمال کودتا در استانبول!
  • تلاش مکرون برای تبدیل اتحادیه اروپا به قدرت هسته ای مستقل
  • تلاش ماکرون برای تبدیل اتحادیه اروپا به قدرت هسته‌ای مستقل
  • چندین کشور اروپایی دولت فلسطینی را به رسمیت می‌شناسند
  • بورل: چندین کشور اروپایی دولت فلسطینی را به رسمیت می‌شناسند
  • مصالحه ۷۰ درصدی پرونده‌ها، حاصل تلاش ۹۰ روانشناس در پلیس اصفهان است