Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری شبستان: مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان گفت: در حال حاضر آموزش ها تناسبی با تقاضا و نیاز بازار ندارند و فارغ التحصیلان دانشگاه عمدتا فاقد مهارت های لازم هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، سعید مازندرانی، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان، شامگاه امروز (۱ آذر) در نشست استاندار با کارآفرینان استان گفت: یکی از برنامه های هفته جهانی کارآفرینی نشست و گفتگو با مسئولان و طرح مشکلات و برنامه های کارآفرینان و پیگیری امورات مربوط به آنان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی افزود: یکی از ویژگی های جامعه توسعه یافته، کارآفرینی و ارزش آفرینی است. هیچ جامعه ای پیشرفت نمی کند مگر اینکه فرهنگ کار و خلاقیت و نوآوری در آن رشد کند.

 

مازندرانی ادامه داد: کشورما هم در سال های اخیر وارد مبحث کارآفرینی شده و اقداماتی هم در این زمینه انجام شده است. اما موضوع جدی اینست که نسبت به برخی کشورهای دیگر عقب تر هستیم و عملا از سال 85 با آموزش های کوتاه مدت کارآفرینی برای جامعه هدف را شروع کرده ایم.

 

وی بیان کرد: متأسفانه کشور ما در زمینه برخی مسائل شعاری وارد شد و نتوانست نتیجه خوبی بگیرد و ما نگرانیم که بحث کارآفرینی هم دچار همین وضعیت شود. جامعه کارآفرینی و کارفرمایی سختی ها و مشکلات خود را دارد که موجب دلسردی و مشقات و سختی برای این قشر شده است.

 

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان با اشاره به عدم تناسب آموزش و نیازهای بازار، گفت: هنوز آموزش ها تقاضا محور و برنامه محور نیست و فارغ التحصیلان از نظر مهارت، کارآیی لازم را ندارند که نیاز به بازنگری و توجه ویژه ای دارد.

 

وی افزود: در زمینه تسهیلات بانکی هم فشار زیادی به تولیدکننده و کارآفرینان وارد می شود. در بازار، رکودی که وجود دارد موجب شده گردش نقدینگی و قدرت خرید مردم کاهش پیدا کند و موجب شده تولیدات در انبارها باقی بماند.

 

مازندرانی تأکید کرد: در این شرایط ما دنبال راهکار هستیم، همه بلدیم مشکلات را بگوییم اما راهکار کمی داده می شود. یکی از خواسته های بحق کارآفرینان اینست که در تصمیم سازی ها نقش داشته باشند اما ما تصمیم ها را در اتاق های بسته می گیریم و قرار است آنان این تصمیم ها را اجرا کنند.

 

 

پایان پیام/417

منبع: شبستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۷۵۸۹۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرمایه گذاری اوقاف در حوزه دانش بنیان‌ها موجب ایجاد انگیزه می شود

فاطمه شیرازی، حافظ، قاری و داور مسابقات قرآن با حضور در نمایشگاه دستاوردهای وقف در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، گفت: اولین سالی است که در این نمایشگاه حضور پیدا می‌کنم و مشتاق هستم تا بدانم عرصه‌های فعالیت سازمان اوقاف در بخش‌های مختلف به چه صورت است. البته با فعالیت قرآنی سازمان از سال ۱۳۷۴ آشنا هستم از چهاردهمین دوره مسابقات بین المللی قرآن همراه اوقاف بوده ام و کاملاً به فعالیت‌های فرهنگی و قرآنی سازمان اشراف دارم.

وی اظهار کرد: اما در زمینه حمایت اوقاف از شرکت‌های دانش بنیان و اهدافی که برای وقف بیان شده که موقوفه حفظ شود و در راستای نیت واقف باشد، مسلماً در اقداماتی که در عرصه علمی صورت می‌پذیرد به عنوان مثال در حوزه تولید وسایل پزشکی که تکنولوژی آن در دست کشورهای اروپایی است مانند فیلتر دیالیز که در دوران تحریم به مشکل برخوردیم و در این نمایشگاه مشاهده کردیم که یکی از شرکت‌ها در این زمینه فعالیت می‌کند و باعث خرسندی است اگر اوقاف در این زمینه سرمایه گذاری کند. قطعاً واقفان نیز خشنود خواهند شد.

شیرازی بیان کرد: امید است اوقاف در عرصه‌های فرهنگی و قرآنی مستدام باشد. در عرصه کمک به فناوری و هر آنچه باعث شود ایران ما یک پله بالاتر رود ارزشمند است و باید مردم مشارکت داده شوند. ما مردم خالص و مخلص و جوانان نخبه داریم که باید به کار گرفته شوند و مسئولان اهتمام داشته باشند که بتوانیم ایران را ارتقا دهیم و در دنیا بدرخشد.

وی تصریح کرد: یکی از مسایلی که جای کار دارد بحث تأمین دارو است که با فعالیت شرکت‌های دانش بنیان و حمایت سازمان اوقاف می‌توانیم در این زمینه به خودکفایی برسیم. البته قبل از هر اقدامی باید حول محور پیشگیری فعالیت شود و اوقاف نیز می‌تواند در این زمینه ورود کند.

کد خبر 6092189 فاطمه علی آبادی

دیگر خبرها

  • قیمت تولیدات ایران‌خودرو در بازار +جدول
  • سید محمد خاتمی: تورم به سطح نگران کننده‌ای رسیده است
  • سید محمد خاتمی: تورم به سطح فوق العاده نگران کننده ای رسیده است /نباید با ذهنیت‌های بسته به سراغ امور پیچیده کشور رفت
  • سرمایه گذاری اوقاف در حوزه دانش بنیان‌ها موجب ایجاد انگیزه می شود
  • قیمت هر شاخه تیرآهن در سال جدید چقدر است؟
  • برگزاری دوره‌ی آموزش مهارت‌های رسانه‌ای موبایل آوین نو
  • تأمین سلامت افراد مهم‌ترین رکن پیشرفت جامعه‌
  • ۲۵ درصد زعفران تولیدی در داخل مصرف می‌شود
  • رصد بازار حبوبات در استان یزد
  • توزیع ۲۰ تن گوشت منجمد گوسفندی وارداتی تنظیم بازاری در قزوین