Web Analytics Made Easy - Statcounter

کارگردان نمایش «آیولف کوچولو» با اشاره به تغییراتی که در نمایشنامه هنریک ایبسن داده است، درباره ویژگی های این اثر نمایشی و بازخوردهایی که از مخاطبان گرفته است، سخن گفت.

محمدمهدی رفیعی کارگردان نمایش «آیولف کوچولو» که در تماشاخانه استاد انتظامی روی صحنه است درباره این اثر نمایشی به خبرنگار مهر گفت: این نمایش از ۸ آبان ماه در تماشاخانه استاد انتظامی خانه هنرمندان ایران اجرای عمومی خود را آغاز کرده است اما استقبال از کار آن‌طور که انتظار می رفت، نبود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: تعطیل شدن چند روز از نمایش به دلیل ایام شهادت و همچنین همدری با زلزله زدگان باعث شد این اثر نمایشی نتواند آنطور که باید قوام پیدا کند چون ۴ - ۵ نفر از بازیگران با وجود این که تحصیلات تئاتری دارند و قبلا در جشنواره های دانشگاهی اجرا داشته اند با این نمایش اولین تجربه بازیگریشان را روی صحنه تئاتر سپری کردند و من نیز اولین تجربه کارگردانی حرفه ای ام را از سرگذراندم و همین تعطیلی ها باعث شد به کیفیت اجرا لطمه وارد شود.

رفیعی درباره بازخوردهایی که از اجرا دریافت کرده است، بیان کرد: نمایش «آیولف کوچولو» بیشترین بازخورد مثبت را از مخاطبان متاهل و خانواده داری که دارای فرزند هستند، دریافت کرده است چون این نمایش قصه مرگ یک کودک را به تصویر می کشد به همین جهت افرادی که تجربه زیست زیادتری دارند ارتباط بیشتری با کار برقرار می کنند.

وی درباره داستان نمایش توضیح داد: «آیولف کوچولو» نوشته هنریک ایبسن است و در اوج پختگی این نویسنده به نگارش درآمده است. داستان درباره خانواده ای است که یک فرزند معلول دارند. پدر خانواده یک اندیشمند و فیلسوف است که در حال نگارش کتاب «مسئولیت انسان» است اما دچار توقف ذهنی شده و تصمیم می گیرد برای باز شدن ذهنش به کوهستان سفر کند که در این سفر با پدیده مرگ روبرو می شود و تصمیم می گیرد نوشتن کتاب را متوقف کرده و برای کمک به پسرش به خانه بازگردد و او را به یک ابر انسان تبدیل کند اما آیولف کوچولو همان روز در دریا غرق و همین مساله باعث بروز اتفاقات متعددی می شود ...

رفیعی درباره تغییراتی که در متن برای اجرای عمومی داده است، گفت: اگر می‌خواستم نگاهی کاملا وفادارانه به نمایشنامه داشته باشم فقط دورخوانی متن ۱۴۰ دقیقه به طول می انجامید به همین جهت تصمیم به بازنویسی نمایشنامه گرفتم و در این روند خیلی از پرگویی‌ها و مونولوگ‌های طولانی کوتاه شد و تلاش کردم بیشتر جانمایه و تم اصلی نمایشنامه را که مواجهه انسان با هستی و مرگ و مسئولیت پذیری است، پررنگ شود.

این کارگردان جوان در پایان صحبت هایش درباره صحنه پردازی نمایش گفت: به این دلیل که باید دکور را پرتابل طراحی می کردیم بخشی از ایده هایم در طراحی صحنه حذف شد و از آنجا که متن نیز به شکلی مینیمال بازنویسی شده بود در طراحی صحنه هم مینیمال عمل کردیم و از حداقل آکسسوار نیز استفاده شده است.

پانته آمیر فصیحی، کسری قانع، میناصفدری، کامران محسنی، محبوبه عباسی، ایلیا قلی پور بازیگران نمایش «آیولف کوچولو» هستند که تا جمعه ۳ آذرماه ساعت ۲۱ در تماشاخانه استاد انتظامی خانه هنرمندان روی صحنه است.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۷۶۱۹۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خوانندگی پولاد کیمیایی برای «گالیله» + ویدیو

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، ویدئویی از مراحل ضبط قطعه موسیقی نمایش «گالیله» با خوانندگی پولاد کیمیایی که این شب‌ها در تئاتر شهر روی صحنه است، منتشر شد.

قطعه «آهای گالیله» از زبان یک خواننده دوره‌گرد در نمایش «گالیله» خوانده می‌شود که ترانه آن را کاوه آفاق سروده و آهنگسازی و تنظیم موسیقی نمایش و همچنین این ترانه بر عهده محمدرضا چراغعلی آهنگساز شاخص کشور بوده است.

نمایش «گالیله» به تهیه‌کنندگی آزیتا موگویی و کارگردانی شهاب‌الدین حسین‌پور با نقش‌آفرینی فرهاد آییش، صدف اسپهبدی، نورا هاشمی، محمد نادری، حمید رحیمی، شهروز دل‌افکار، آرش فلاحت‌پیشه، محمد معتضدی، اشکان صادقی، فربد فرهنگ، علیرضا ساوه درودی، سامان کرمی و علیرضا مویدی در سالن اصلی تئاتر شهر روی صحنه است.

نمایشنامه «گالیله» نوشته برتولت برشت و ترجمه حمید سمندریان است و دراماتورژی متن را نیز  محمد امیریاراحمدی بر عهده دارد.

فروش بلیت این نمایش در سایت تیوال از طریق لینک tiwall.com/s/galilei۳  و همچنین فروش بلیت ردیف هفت نیز در سایت گیشه تئاتر در دسترس علاقه‌مندان است.

دانلود فیلم اصلی کد ویدیو

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • خوانندگی پولاد کیمیایی برای «گالیله»
  • «نمایش» به اکران آنلاین رسید/ «تیر خلاص» به فرانسه
  • پولاد کیمیایی برای نمایش «گالیله» می‌خواند
  • «محمد پورجعفری» یک نمایش جنایی به صحنه می‌برد
  • پولاد کیمیایی خواننده «گالیله» شد
  • خوانندگی پولاد کیمیایی برای «گالیله» + ویدیو
  • ده هزار نفر «شازده کوچولو» را دیدند
  • آیا سلبریتی‌ها جای کسی را در تئاتر تنگ کرده‌اند؟
  • «طاووس خانم و ازدواج‌هایش» روی صحنه می‌رود
  • علی ژکان یک نمایش کمدی به صحنه می‌برد