Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی حزب اسلامی حکمتیار اظهار داشت که این حزب خواستار روابط خوب با تمام کشورها است و نیز انتظار دارد که ایران نیز روابط حسنه‌ای با کشور ما داشته باشد.

«حشمت‌الله ارشد» سخنگوی حزب اسلامی حکمتیار در غرب افغانستان با اشاره به تحولات اخیر در این کشور به خبرنگار دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم گفت که برخی از آدرس حزب جمعیت اسلامی سعی در بی ثبات کردن نظام دارند زیرا پس از شهادت «استاد ربانی»، این حزب نتوانسته برای تصمیمگیری‌های خود رهبر واحدی را برگزیند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: ما امیدواریم که سران حزب جمعیت اسلامی بتوانند در نشست‌های خود یک رهبر واحد را انتخاب کنند.

ارشد ادامه داد متاسفانه برخی افراد و گروه‌ها از آدرس حزب جمعیت اسلامی قصد دارند برای منافع شخصی خود بی‌ثباتی در افغانستان ایجاد کنند.

سخنگوی حزب اسلامی ارشد حکمتیار همچنین گفت: «برخی افراد از آدرس جمعیت به خاطر بودنشان در قدرت و یا حفظ ثروت‌های به دست آورده حرامشان از آدرس‌های کلان جهادی می‌خواهند سوءاستفاده کنند و من مطمئن هستم که برادران جمعیت اسلامی ما با این نظر هم‌عقیده هستند».

وی باوجود این اظهارات خاطرنشان کرد: «ما با برادران حزب جمعیت اسلامی افغانستان که یکی از احزاب جهادی مهم در کشور هستند و در جهاد نیز نقش داشتند روابط نیک و حسنه‌ای را داشته و خواهیم داشت».

حشمت الله ارشد تأکید کرد شرایط کنونی ایجاب می‌کند تا حزب اسلامی، حزب جمعیت و دیگر احزاب چپی در این برهه از زمان یکدیگر را تحمل کنند و منافع بزرگ افغانستان را به منافع کوچک و شخصی خود ترجیح دهند.

سخنگوی حزب اسلامی حکمتیار گفت: افغانستان به یکدیگرپذیری و تصمیم‌گیری واحد در قضایای مهم نیاز دارد. در این مورد برادرانی از حزب اسلامی و جمعیت در حال رایزنی هستند.

وی درباره اتهام انحصارطلبی به اشرف غنی توسط برخی اشخاص اظهار داشت: «از هر حرکتی که در جهت منافع کشور باشد، حمایت می‌کنیم و هر حرکت انحصارگرایانه را که به فکر حذف احزاب و شخصیت‌ها باشد، نیز محکوم و با آن مقابله می‌کنیم».

ارشد در ادمه تصریح کرد: تا کنون تمام تصمیم‌گیری‌های رئیس جمهور افغانستان را به صلاح این کشور دانسته‌ایم و درباره تصمیم‌های اشرف غنی درقبال مسائل ملی خوش بین هستیم.

سخنگوی حزب اسلامی حکمتیار با اشاره به روابط این حزب با کشورهای منطقه گفت حزب اسلامی افغانستان خواستار روابط دوستانه با تمام کشورها است و انتظار دارد که جمهوری اسلامی ایران نیز روابط حسنه‌ای را با آنها داشته باشد.

وی افزود: هیچ مشکلی با کشورهای خارجی نداریم. با این حال منافع ملی خود را ترجیح می‌دهیم و با هر کشوری که به منافع ملی افغانستان احترام گذارد ما نیز به آن احترام خواهیم گذاشت.

ارشد تاکید کرد: ایران روابط خوبی در دوران جهاد با افغانستان داشت و در حال حاضر نیز روابط نیکی را با این کشور دارد.

حشمت الله ارشد سخنگوی حزب اسلامی حکمتیار در غرب افغانستان، درباره سیاست پاکستان در این کشور گفت سیاست‌های اسلام‌آباد در برابر افغانستان را محکوم می‌کنیم و آن را مغرضانه می‌دانیم.

وی با مداخله نظامی کشورهای بیگانه در افغانستان مخالفت کرد و افزود به شدت با مداخله نظامی و سیاسی کشورهای بیگانه و مزدوران وابسته آن‌ها با افغانستان مخالفیم.

سخنگوی حزب اسلامی حکمتیار در پایان درباره پرونده ژنرال دوستم نیز گفت دادگاه باید درباره این اتهامات تصمیم بگیرد و واقعا اگر اتهامات وارده علیه ژنرال دوستم ثابت شود باید مورد پیگرد و مجازات قرار بگیرد در در غیر این صورت خود ریاست جمهوری باید در این رابطه نظر دهد.

انتهای پیام/.

R36461/P36461/S8,87,91,94/CT15

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۷۶۲۵۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۴۰ رشته محل دانشگاه آزاد در واحدهای بزرگ ادغام شد

سعید آزادیان در گفت وگو با خبرنگار مهر گفت: دانشگاه آزاد اسلامی در چند سال گذشته در راستای پیاده سازی نظام حکمرانی آموزش عالی ماموریت گرا سیاست های توسعه ای را مبتنی بر حل مسائل و نزاعات منطقه ای، ملی و در برخی اوقات بین المللی گذاشته است.

وی ادامه داد: هرگونه گسترش در خصوص واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی و توسعه رشته های دانشگاه آزاد اسلامی مبتنی بر نگاه ماموریت گرای آمایش محور است که در چند سال قبل اتفاق افتاده و امسال هم در مقطع ارشد و دکتری با همین رویکرد ۲۴۰ رشته محل را در کل کشور، درون استان ها و بر اساس نگاه ماموریت گرا با هماهنگی وزارت علوم تحقیقات و فناوری و مصوبه شورای گسترش در واحد های مرکز استان ها و واحد های بزرگ تر ادغام کرده ایم.

رییس مرکز سنجش، پذیرش و فارغ التحصیلی دانشگاه آزاد اسلامی افزود: یک استاندارد برای پذیرش در مقطع ارشد و دکتری از طرف وزارت علوم وجود دارد که ما مبتنی بر همان استاندارد هایی که وزارت علوم تحقیقات و فناوری اعلام کرده است دانشجویان را پذیرش خواهیم کرد، در واقع هر اتفاقی که در سازمان سنجش وزارت علوم رخ بدهد، در دانشگاه آزاد اسلامی هم بر اساس ظرفیت هایی که وجود دارد اجرایی خواهد شد.

آزادیان با بیان اینکه قاعدتا مجوز همه رشته محل های دانشگاه آزاد اسلامی در وزارت علوم صادر شده و مورد تایید وزارت علوم است، گفت: در خصوص مقاطع ارشد و دکتری با توجه به تقاضایی که هر سال وجود دارد تعداد پذیرش یک مقدار متغیر است مثلا در مقطع دکتری ۱۴ هزار نفر ظرفیت اسمی در سطح کشور وجود دارد اما اینکه این تعداد چقدر محقق بشود به انتخاب متقاضیان وابسته است که تا الان درگیر فرایند آن هستیم.

وی در پایان گفت: تعداد افرادی که به مصاحبه دعوت می شوند معمولا به این بستگی دارد که چه تعداد افراد چه رشته محل را انتخاب می کنند و ما بر اساس یک تناسب بین رشته و ظرفیت و متقاضی افراد را به مصاحبه دعوت خواهیم کرد.

کد خبر 6097362

دیگر خبرها

  • سیاست همسایگی دولت سیزدهم
  • اقلیم در پی ترمیم روابط‌ با ایران/اهداف سفر بارزانی به تهران چیست
  • هلال احمر در قرن جدید؛ از مرکز ملی مدیریت و رصد حوادث تا ۲.۸ میلیون عضو جدید
  • افزایش ۶ رشته محل مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد زاهدان
  • ۲۴۰ رشته محل دانشگاه آزاد در واحدهای بزرگ ادغام شد
  • برنامه همکاری طالبان و ترکیه
  • ادعای دلارزدایی و قرارداد دلاری/کشور‌های اسلامی؛ از نشست‌های نمایشی تا اقدامات عملی/عملیات وعده صادق و تحول در تاریخ غرب آسیا
  • رئیس سازمان همکاری اسلامی خواستار کمک‌های بشردوستانه به افغانستان شد
  • واکنش طالبان به تحریم تجاری رژیم صهیونیستی توسط ترکیه
  • امیرعبداللهیان: باید رژیم اشغالگر آپارتاید اسرائیل را متوقف کنیم/ نحوه برخورد دولت‌های مسلمان با بحران غزه در تاریخ ثبت و ضبط خواهد شد/ دیدار گسترده وزیر خارجه با مقامات ارشد کشورهای اسلامی