Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس هیات ایرانی بین‌المجالس آسیایی ادعاهای امارات علیه تمامیت ارضی ایران را در تعارض با اصول حقوق بین‌الملل عنوان کرد و از این کشور خواست رویکرد دوستانه‌ای در سیاست خارجی خود اتخاذ کنند.

به گزارش ایسنا، سید فاطمه ذوالقدر در واکنش به اظهارات ضد ایرانی نماینده پارلمان امارات در دهمین نشست اتحادیه بین‌المجالس آسیایی که دراستانبول برگزار شد، اظهار کرد: ادعاهای بی‌پایه و غیرقابل توجیح نماینده امارات علیه یکپارچگی و تمامیت ارضی ایران در تعارض با اصول حقوق بین‌الملل، منشور سازمان ملل و روابط خوب همسایگی است و جمهوری اسلامی ایران حاکمیت خود بر جزایر ابوموسی، تنب کوچک، تنب بزرگ و خلیج فارس را مورد تاکید قرار می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان این‌که تمامیت سرزمینی و حاکمیت ایران از این جزایر قابل مذاکره نیست، ادامه داد: این امری غیرمنطقی است که نماینده کشوری که بمب‌افکن‌های آن شهروندان بی‌گناه یمن را بمباران می‌کنند ایران را متهم به دخالت در امور داخلی کشورهای دیگر می‌کنند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: براساس گزارش‌های آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، برنامه و فعالیت‌های هسته‌ای ایران به طور کامل صلح آمیز است، فناوری موشکی ایران نیز حق مشروع ما برای ارتقاء قابلیت‌های دفاعی ما تجارب منفی تحمیل جنگ توسط صدام حسین را داشتیم که برخی از کشورها از جمله امارات از او حمایت می‌کردند.

وی همچنین گفت: ما از امارات متحده عربی می‌خواهیم تا یک رویکرد دوستانه در سیاست خارجی خود اتخاذ کند و سیاست منفی علیه دیگران به ویژه علیه مردم یمن را تغییر دهد.

رییس هیات ایرانی بین‌المجالس آسیایی همچنین اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران برمبنای سیاست اصولی خود که مبتنی بر تامین امنیت، ثبات و برقراری صلح در خلیج فارس با کشورهای منطقه است اقدامات گسترده‌ای برای اعتمادسازی و گسترش اقدامات اعتمادساز دوجانبه با کشورهای منطقه انجام داده است. در همین زمینه ما آمادگی خود را برای مشارکت در گفت‌وگوهای دوجانبه با امارات متحده عربی برای تداوم تقویت روابط و رفع سوء‌تفاهم‌هایی که ممکن است بین دو کشور وجود داشته باشد اعلام می‌کنیم.

به گزارش ایسنا، نماینده امارات متحده عربی در مجمع بین‌المجالس آسیایی دراستانبول ایران را متهم به مداخله در امور منطقه کرد و ضمن طرح ادعاهایی درباره جزایر سه‌گانه مدعی شد که ایران در پی ساخت موشک‌های بالستیک و ایجاد ناامنی در منطقه است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۷۶۵۲۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بلینکن: ناتو طرحی برای حمله به روسیه ندارد

وزیر امور خارجه آمریکا طی سخنانی در مجمع جهانی اقتصاد در کشور عربستان گفت که سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) هیچ طرحی علیه روسیه ندارد.

به نقل از خبرگزاری تاس، آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا در سخنانی اظهار داشت که ناتو هیچ گونه طرحی علیه روسیه نداشته و در آینده نیز نخواهد داشت.

این دیپلمات ارشد آمریکایی در نشست مجمع جهانی اقتصاد در عربستان سعودی گفت: همانطور که قبلاً اشاره کردم، ائتلاف ناتو یک ائتلاف دفاعی است که هیچ طرحی در مورد حمله به روسیه نداشته و نخواهد داشت.

در جریان اجلاس ماه جولای سال گذشته رهبران ناتو در ویلنیوس پایتخت لیتوانی، کشور‌های عضو این پیمان، روسیه را جدی‌ترین تهدید برای امنیت بین‌الملل خطاب کردند و اولین طرح دفاعی این ائتلاف در مقابل مسکو را تصویب کردند.

در اواخر ماه مارس، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، ادعا‌های غرب مبنی بر اینکه مسکو قصد دارد در جنگی علیه ناتو وارد شود را یک هذیان خواند.

منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • بلینکن: ناتو طرحی برای حمله به روسیه ندارد
  • درخواست پارلمان عربی برای تحقیقات در مورد کشف گور‌های جمعی در غزه
  • خلیج فارس اصلی‌ترین نماد تمامیت ارضی کشور است
  • دلیل پاشینیان برای «واگذاری روستاها به آذربایجان»
  • فیلم کامل ادعاهای جنجالی محسن افشانی علیه توماج صالحی
  • جبهه متحد دیپلماسی پارلمانی برای اقدام هماهنگ علیه رژیم صهیونیستی ایجاد شود
  • مقابله با آمریکا؛ هدف مشترک تهران - مسکو
  • تمامیت‌خواهی پارلمان اروپا فقط برای دلخوش‌کنی صهیونیست است
  • تمامیت خواهی پارلمان اروپا فقط برای دلخوش کنی صهیونیست است
  • تمامیت‌خواهی پارلمان اروپا فقط برای دلخوشی صهیونیست‌هاست