Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از ارومیه؛   جعفرصادق اسکندری رییس سازمان صنعت، معدن وتجارت آذربایجان غربی در بازدید از کارخانه قند ارومیه و با اشاره به اینکه هم اینک پنج کارخانه قند در استان فعال بوده و آذربایجان‌غربی قطب تولید شکر در کشور است اظهار کرد: علاوه بر آن یک میلیون و 200 هزار تن دریافت چغندرقند از کشاورزان و 260 هزار تن نیز ظرفیت تولید شکر در زمان عادی کارخانه‌های موجود است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه سیاست سازمان صنعت، معدن و تجارت برای وارد کردن شکر خام است تصریح کرد: برای اینکه کارخانه‌ها فعال‌تر شده و هزینه‌های ثابت کاهش یابد، به دنبال ورود شکر خام هستیم.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی گفت: هم اکنون آذربایجان‌غربی پس از خراسان رضوی دومین استان در موضوع تولید شکر است.

وی با بیان اینکه قند به عنوان صنعت مادر در استان تلقی می‌شود بیان کرد: همچنین از نظر ظرفیت نیز، 16 تا 20 درصد شکر کشور در کارخانه‌های آذربایجان‌غربی تولید می‌شود.

اسکندری با اشاره به اینکه امسال در مجموع رقم 400 میلیارد تومان، مبلغ خرید چغندرقند توسط کارخانه‌ها بوده است افزود: در این رابطه تاکنون 145 میلیارد تومان به کشاورزان پرداخت شده است.

وی اظهار کرد: هم اکنون پیش‌بینی استحصال شکر در سال 96 در آذربایجان‌غربی 265 تا 270 هزار تن است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی با بیان اینکه هم اکنون به طور میانگین سه هزار نفر به صورت مستقیم در کارخانه‌های قند استان اشتغال دارند، تصریح کرد: علاوه بر آن هفت هزار نفر نیز به طور غیرمستقیم در بخش‌های مختلف بارگیری، تخلیه، لجستیک و شرکت‌های حمل و نقل فعالیت دارند.

وی با اشاره به اینکه در سال گذشته مبلغ 550 میلیارد تومان ارزش خرید چغندر در توسط توسط کارخانه‌ها بوده است بیان کرد: امسال نیز مبلغ 400 میلیارد تومان به کشاورزان پرداخت شده که به اقتصاد استان تزریق و به دست کشاورزان می‌رسد.

انتهای پیام/ح

اشتغال 3 هزار نفر در کارخانه های قند آذربایجان غربی

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۷۶۵۸۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشدید بارش‌ها؛ آغاز موج جدید بارش‌های بهاری در سطح کشور

به گزارش خبرگزاری مهر، فردا دوشنبه ۱۷ اردیبهشت در آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، کردستان، کرمانشاه، اردبیل، گیلان، زنجان، لرستان، کهگیلویه و بویراحمد، نیمه غربی چهارمحال و بختیاری، ایلام، شمال و شرق خوزستان، جنوب مرکزی، جنوب همدان و ارتفاعات و دامنه استان‌های مازندران، تهران و البرز رگبار باران، رعد و برق، تگرگ، صاعقه، وزش باد نسبتاً شدید تا شدید و در نواحی مستعد گرد و خاک خواهیم داشت.

سه‌شنبه ۱۸ اردیبهشت در شمال آذربایجان شرقی، شمال و غرب آذربایجان غربی، دامنه ارتفاعات استان‌های تهران، البرز، مازندران و گیلان، لرستان، نوار غربی چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، غرب کردستان، غرب کرمانشاه، نیمه شمالی ایلام و شمال شرق خوزستان، اردبیل شاهد بارندگی خواهیم بود.

لغزندگی جاده‌ها، آب‌گرفتگی معابر، جاری شدن روان‌آب، سیلابی شدن مسیل‌ها، طغیان رودخانه‌های فصلی، صاعقه، رخداد تگرگ، خسارت به سازه‌های موقت از جمله بنرها، داربست‌ها و تابلوهای تبلیغاتی و اختلال در ناوگان حمل و نقل، در مناطق مستعد خیزش گرد و خاک محلی، در نواحی کوهستانی احتمال سقوط سنگ و خسارت به محصولات زراعی و باغی از پیامدهای احتمالی این سامانه است.

پرهیز از سفرهای غیر ضروری، عدم اتراق در حاشیه و بستر رودخانه‌ها و مسیل‌ها، پرهیز از فعالیت‌های کوهنوردی، خودداری از چرای دام و تردد عشایر در حاشیه رودخانه‌ها و نواحی مرتفع، اطمینان از استحکام سازه‌های موقت، لایروبی کانال‌ها و آب‌روها، با توجه به احتمال رخداد تگرگ اتخاذ تمهیدات لازم برای جلوگیری از خسارت به بخش کشاورزی از توصیه‌های سازمان هواشناسی است.

کد خبر 6097716 زهره آقاجانی

دیگر خبرها

  • ۴۰ عنوان برنامه جمعیتی در آذربایجان غربی اجرا شده است
  • اجرای بیش از ۴۰ عنوان برنامه جمعیتی در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان‌غربی
  • امسال ۲۰۰ تن سیست و بیومست آرتمیا در آذربایجان غربی تولید می شود
  • بهره‌برداری از ۱۱۰۰ پروژه عمرانی در قالب مصوبات سفرهای استانی در دولت سیزدهم
  • نخستین مرکز شیمی‌درمانی فرهنگیان کشور در ارومیه افتتاح شد
  • اولین مرکز شیمی درمانی فرهنگیان کشور در ارومیه افتتاح شد
  • بررسی راهکار‌های توسعه زیرساخت‌های شبکه برق آذربایجان غربی
  • تشدید بارش‌ها؛ آغاز موج جدید بارش‌های بهاری در سطح کشور
  • نواحی غربی کشور ۱۷ اردیبهشت ماه بارانی می‌شود
  • برگزاری رویداد جایزه جوانی جمعیت در آذربایجان غربی