Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «سبز البرز»
2024-05-01@05:24:40 GMT

ضرورت تهیه طرح جامع مدیریت بحران در گیلان

تاریخ انتشار: ۲ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۷۶۶۵۷۲

ضرورت تهیه طرح جامع مدیریت بحران در گیلان

به گزارش پایگاه خبری سبزالبرز منطقه گیلان، دکتر مصطفی سالاری در نشست شورای هماهنگی مدیریت بحران استان که در محل مرکز مدیریت بحران استان گیلان برگزار شد،با قدردانی از دستگاه‌های استانی که در امدادرسانی زلزله زدگان کرمانشگاه کمک‌رسانی کردند، با اشاره به گزارشات خوب ارائه شده از سوی دستگاه‌های مختلف در این نشست،گفت: باید با هماهنگی بیشتر،حداکثر بهره وری را از امکانات در جهت مقابله با حوادث احتمالی داشته باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی نخستین گام در بخش مدیریت بحران را شناسایی امکانات موجود استان دانست و اظهار کرد:با شناسایی امکانات قادر خواهیم بود در مواقع اضطرار آن را فراخوان و استفاده کرد.

استاندار گیلان،با بیان اینکه تمامی مدیران نه تنها در مواقع بحرانی بلکه در تمامی ایام سال باید در دسترس و پاسخگو باشند، افزود:باید فهرست عوامل خدمات‌رسان در مواقع بحرانی به همراه تلفن دسترسی و اطلاعات و آمار ماشین‌آلات با مشخصات مالک و راننده به تفکیک شهرستان،بخش و شهر در قالب کتابچه‌ای تهیه و در دسترس عوامل اصلی مدیریت بحران قرار گرفته تا در مواقع اضطرار فراخوان شوند.

نماینده عالی دولت در گیلان،بر ضرورت بهره‌گیری از ماشین آلات راهداری بخش خصوصی و توانمندی های آنان در مواقع بحرانی تاکید کرد و گفت:با بهره گیری از ظرفیت بخش خصوصی می توان عمده‌ ماشین‌آلات در مواقع بحرانی را تامین کرد.

وی با بیان اینکه در جهت تامین امکانات مورد نیاز دستگاه ها برای مقابله با حوادث از هیچ تلاش و کوششی فروگذار نیستیم، متذکر شد: در مواقع بحرانی مسئولان باید هنر استفاده از امکانات موجود نظیر ماشین‌آلات راهداری بخش خصوصی که ماموریت‌های دیگری را بر عهده دارند، داشته باشند.

سالاری، خواستار پوشش کامل ارتباطات بیسیمی در سراسر استان شد و عنوان کرد: در هنگام قطع تلفن و ارتباطات مخابراتی، پوشش کامل ارتباطات بیسیمی از جمله نیازهای مهم جهت فعالیت‌های امدادی می‌باشد.

نماینده عالی دولت در گیلان خاطرنشان کرد:باید کشیک دستگاه‌های امدادرسان برای وضعیت‌های بحرانی از هم اکنون تدوین شود.

وی بازگشایی محورهای دسترسی از حیث حمل و نقل را در مواقع بحرانی ضروری دانست و یادآور شد:باید در صورت بروز حوادث در کوتاه ترین زمان ممکن مسیرهای مسدود شده و یا در معرض بسته شدن بازگشایی شود.

استاندار گیلان،بر لزوم حفظ وحدت فرماندهی و مدیریت در شهرستان‌ها تاکید کرد و ادامه داد: فرماندار مدیریت حوادث در شهرستان را بر عهده‌ داشته و دستگاه‌های استانی با فراخوانی فرماندار باید امکانات خود را در آن شهرستان بسیج تا در کوتاه ترین زمان ممکن مشکلات مردم حل شود.

سالاری، استقرار دائمی بالگرد هلال احمر در استان را ضروری دانست و گفت: در شرایط بحرانی، راهداری وظیفه مهمی را بر عهده داشته و چنانچه محورهای اصلی مسدود باشد، دیگر امدادرسانی‌ها با مشکل مواجه خواهند شد.

استاندار گیلان،بر ضرورت ترسیم وضعیت مطلوب توسط دستگاه‌های اجرایی و امداد رسان تاکید و تصریح کرد: باید سعی کنیم تا فاصله خود را به نقطه مطلوب کمتر کنیم.

وی با اشاره به وضعیت محدود اعتباری در کشور، اظهار کرد: باید با استفاده بهینه از منابع و امکانات در جهت حل مشکلات تلاش کنیم.

سالاری، تهیه طرح جامع مدیریت بحران را ضروری دانست و اضافه کرد: دستگاه‌ها پیشنهادات خود را با دسته‌بندی مشخص جهت تهیه این طرح ارائه دهند تا ان شاءالله با اولویت‌بندی به وضعیت بهتر دست یابیم.

منبع: سبز البرز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت sabzalborz.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «سبز البرز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۷۶۶۵۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجربه اخیر کاهش نرخ ارز در شرایط بحرانی بی‌سابقه بود

قائم مقام اسبق وزارت صمت با اعلام اینکه تجربه اخیر کاهش نرخ ارز در شرایط بحرانی بی‌سابقه بود، گفت: عملکرد یکساله مدیریت جدید بانک مرکزی قابل تحسین است. - اخبار اقتصادی -

محمد صادق مفتح، قائم مقام اسبق وزارت صمت در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، گفت: در زمان بحران های سیاسی، کاهش نرخ ارز اقدام بسیار بزرگی محسوب می‌شود، چرا که بسیاری ازجمله عوامل دشمن، کانال‌های دلالی تلگرامی و برخی افراد و رسانه‌ها، پیش بینی می‌کردند که در شرایط ملتهب کشور، هیجانات و انتظارات تورمی افزایش می‌یابد و نرخ ارز تا 100 و حتی 120 هزار تومان جهش می‌کند، اما خلاف این موضوع رخ داد و نرخ ارز کاهشی شد و اکنون تا کانال 60 هزار تومان ریزش کرده است.

مفتح تصریح کرد: این موضوع حاکی از آن است که دولت و بانک مرکزی در مهار بازار ارز عملکرد موفقی داشته‌اند و این اتفاق شاید برای اولین بار است که با این همه اتفاقات سیاسی و امنیتی منطقه، در اقتصاد ایران روی داده است.

وی اضافه کرد: عملکرد یک ساله مدیریت جدید بانک مرکزی قابل تحسین است و اقدامات ایشان برای مدیریت بازار ارز و کنترل انتظارت تورمی در سطح جامعه به خوبی جواب داده است. 

قائم مقام اسبق وزارت صمت اظهار کرد: تمام واقعیت‌های اقتصادی حاکی از این است که کشور توانسته بحران‌ها را مدیریت کند و  پیش بینی بنده این است که کاهش نرخ ارز تداوم خواهد داشت و با افت نرخ ارزقیمت طلای داخلی نیز نزولی خواهد شد. 

این تحلیلگر اقتصادی عنوان کرد: مهمترین عاملی که موجب کاهش نرخ ارز و تورم در کشور شده، این است که بانک مرکزی و دولت توانسته‌اند بازارها را در شرایط بحرانی مدیریت کنند؛ به طوری که در 5 سال گذشته برای اولین بار است که دولت در موضع ابتکار عمل قرار گرفته است.

مفتح در پایان تاکید کرد: همچنین بانک مرکزی موفق شد نرخ رشد نقدینگی و نرخ رشد پایه پولی را کاهش دهد که این موضوع نیز به کاهش نرخ ارز کمک کرده است. علاوه بر این افزایش میزان فروش نفت و قیمت آن، درآمدهای ارزی را تقویت کرده است که به مدیریت بهتر بازار ارز کمک خواهد کرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تجربه اخیر کاهش نرخ ارز در شرایط بحرانی بی‌سابقه بود
  • امکانات اطفای حریق در مراتع و جنگل‌ها به خصوص در سمیرم تقویت شود
  • اعلام آماده‌باش در اصفهان در پی صدور هشدار نارنجی
  • بارش‌های رگباری پنجشنبه دراصفهان می‌بارد/آماده باش نیروهای امدادی
  • لزوم آماده‌باش همه دستگاه‌ها به دنبال صدور هشدار نارنجی هواشناسی
  • ضرورت مدیریت صحیح منابع آبی در فصل زراعی/ مدیران پای کار باشند
  • دستگاه های حمایتی از خسارت دیدگان سیل اخیر زرند حمایت کنند
  • ایجاد بخش مدیریت بحران در دستگاه‌های اجرایی ضروری است
  • ضرورت ایجاد بخش مدیریت بحران در دستگاه‌های اجرایی
  • مهجوریت تفتان در سایه بی مهری مسوولان