Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-27@12:19:32 GMT

با قبرستان خداحافظی کنید

تاریخ انتشار: ۲ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۷۶۷۴۴۳

با قبرستان خداحافظی کنید

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در عرض چند دهه، بازدید از دوستان و بستگان مرحوم با رفتن به سر قبر آنها، به منزله نگاه کردن فیلم با دستگاه VHS است. به همین دلیل نیز می‌توان پیش بینی کرد که در آینده تجربه ما از مرگ نیز کاملا متفاوت خواهد شد.

اگر به ری کورزویل، مدیر مهندسی گوگل و آینده‌نگری که به پیش‌بینی‌های دقیقش شهرت دارد، اعتقاد دارید، باید منتظر باشید که به زودی کامپیوترها با مغز انسان سازگار شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این لحظه است که آگاهی ما با هوش مصنوعی درهم آمیخته خواهد شد و منجر به نوعی جاودانگی خواهد شد.

کورزویل در سال 2013 در کنفرانسی، دنیای 2045 را پیش بینی کرد و گفت: ما به سمتی پیش می‌رویم که به تدریج به موجوداتی غیرزیستی تبدیل خواهیم شد؛ یعنی نقطه ای که بخش بیولوژیکی یا زیستی ما دیگر اهمیت زیادی نخواهد داشت. یعنی حتی اگر بخش زیستی‌مان هم از بین برود، تفاوتی در هستی ما به وجود نخواهد آورد. در این مسیر نیازی به جهش‌های احتمالی ندارید تا ببینید که چطور با مرگ مقابله کنیم؛ رویداری که در حال حاضر یک گذار آزاردهنده برای ماست.

اما شما لازم نیست چنین جهش‌های احتمالی را بپذیرید تا ببینید که چگونه ما با مرگ مقابله می‌کنیم. طبق گفته مدیر انجمن مراسم تشییع جنازه، در سال 2015، جسد بیشتر آمریکایی‌ها به جای اینکه به خاک سپرده شود، سوزانده شده است.

در گورستان‌های شهرهای پرجمعیت آمریکا هم اکنون اجساد را به روش جدیدی که دوستدار محیط زیست است و «آلکالین هیلرولیز» نام دارد، دفن می‌کنند. انجمن تشییع جنازه آمریکا پیش بینی می‌کند که تا سال 2030 کمتر از یک چهارم مردگان به روش سنتی دفن خواهند شد. اما سوال اینجاست که پس بقیه چطور دفن خواهند شد؟

اجتناب از مرگ

با تغییراتی که در نحوه به خاک سپاری مردگان پیش می‌آید، مطمئنا در یادآوری خاطرات آنها نیز تغییر پیش خواهد آمد. بر اساس اعتقادات ژاپنی‌ها، جسم انسان بعد از مرگ پشت دیوارهای مجسمه‌های درخشان بودا فشرده خواهند شد. در مراسم یادبود ژاپنی‌ها، زمانی که بازدیدکنندگان یک کلید کارتی را می‌زنند، لامپ‌های LED رنگی محل سکونت فرد فوت شده را روشن می‌کنند.

در جاهای دیگر دنیا، شرکت‌هایی مخصوص تشییع جنازه وجود دارند که قبرستان‌هایی با کدهای QR برجسته درست می‌کنند. QR مخفف عبارت «کدهای واکنش سریع» یا (Quick Response Code) است که به صورت مربعی شکل است و نخستین بار ازسوی محققی ژاپنی ابداع شد. برخلاف بارکدهای استاندارد UPC که از خطوط عمودی و اعداد تشکیل شده‌اند، یک کد QR نه تنها حاوی اطلاعات بسیار بیشتری است، بلکه می‌توان به سرعت به اطلاعات گسترده ای که در آن وجود دارد، دسترسی پیدا کرد.

زمانی که بازدیدکنندگان قبرستان، این کدها را با گوشی هوشمند خود اسکن می‌کنند، ویدئو و صفحه وب مربوط به وی را فراخوانی می‌کنند. این رویکرد از ایده مگان رزنبلوم، رهبر جنبش پذیرش مرگ و بنیانگذار یک سری رویدادهای مرتبط که وی آنها را «سالن مرگ» نامیده است، گرفته شده است.

وی می‌گوید: «آیا تا به حال با کمک کد QR مطالبی را در گوشی هوشمندتان دریافت کرده‌اید؟ در آینده‌ای نزدیک این فناوری فراگیرتر خواهد شد».

این یک مساله کلیدی برای مرگ در عصر دیجیتال است: نرم‌افزارها خیلی سریع از رده خارج می‌شوند، اما اطلاعات مربوط به آنها تا ابد باقی می‌مانند. امروزه به یادآوری کسانی که از پیش مان رفته اند، هنوز یک چالش به شمار می‌رود. احتمالا شما هم یک تجربه ناخوشایند در به یادآوری خاطرات توسط فیس بوک و مثلا یادآوری جشن تولد دوستی که دیگر زنده نیست، داشته‌اید.

نوعی دیگر از زندگی دوم

کارآفرینان برای حل این مشکل از «مرگ و میر دیجیتال» عجله دارند. وب سایتی که نام خود را «فراتر از دیجیتال» (Digital Beyond) گذاشته، چندین شرکت را لیست کرده است که وظیفه بستن حساب‌های کاربری شبکه‌های اجتماعی و حفظ موقت اطلاعات آنها روی منابع ابری را بر عهده دارد. بسیاری از آنها به شما این امکان را می‌دهند که متن و ویدئوهای مربوط به فرد از دست رفته‌تان را پس از مرگش پست کنید یا حتی پیام‌های برنامه‌ریزی شده به عزیزان خود ارسال کنید.

اگر به نظرتان این موضوع خیلی آزاردهنده و وحشتناک است، پس هنوز به فرهنگی که به سرعت در حال تغییر است، نرسیده‌اید. اما از نظر رزنبلوم این پروسه کاملا مثبت است. وی می‌گوید: «من هیچ وقت دوست ندارم که یک ملک دائمی در یک قبرستان داشته باشم، اما دوست دارم همیشه در یاد و خاطره دوستانم باشم. در واقع هر چقدر حضور مجازی‌ام بیشتر باشد، خوشحال تر خواهم بود»!

یک استارت‌آپ روسی نیز با نام لوکا یک چت‌بات طراحی کرده است که مکالمه با فرد فوت شده را شبیه‌سازی می‌کند.

یوگنیا کایدا، بنیانگذار لوکا، نخستین بار خودش باتی را برای تقلید از دوست بسیار نزدیکش که در سال 2015 مرده بود، طراحی کرد.

جالب است که در این زمینه، یک ایرانی به نام حسین رهنما نیز پیشگام شده است. وی که هم اکنون در لابراتوار رسانه MIT فعالیت می‌کند، چیزی طراحی کرده است که خودش آن را «ابدی افزوده» نامیده است. این فناوری، تمام اطلاعات مربوط به فرد از دست رفته را جمع آوری می‌کند تا جسم مجازی او را شبیه‌سازی کند. هدف اصلی او شبیه سازی شخصیت‌های مشهور تاریخی به عنوان یک ابزار آموزشی است، اما همان رویکرد را می‌توان برای همه افراد اعمال کرد.

مغز در ابر

کلان داده‌ای که رهنما به دست آورد، با هوش مصنوعی‌ای کار می‌کند که شبیه هوش مصنوعی‌ای است که محققان IBM برای واتسون خود طراحی کرده‌اند و سعی دارند شبیه به انسان فکر کند.

روانشناسی رویکرد بزرگ اطلاعاتی به هوش مصنوعی به همان شیوه‌ای که محققان IBM درباره پلت‌فرم هوش مصنوعی واتسون به آن فکر می‌کردند، شبیه به یک فرد است.

کورزویل معتقد است که در آینده‌ای نزدیک یعنی 2030 مرزهای میان انسان‌ها و کامپیوترها از بین خواهند رفت و همانطور که گفته شد، دیگر بدن فیزیکی انسان معنای واقعی‌اش را از دست خواهد داد.

وی می‌گوید: ما می‌توانیم بدن‌هایی از فناوری نانو بسازیم که بدن‌های مجازی ما را در واقعیت مجازی ایجاد می‌کنند. اما برای این کار لازم است که محتویات مغزمان را در جایی آپلود کنیم تا بدن مجازی ما به خود واقعی مان یعنی ذهن‌مان وصل شود.

کورزویل پیش‌بینی می‌کند که شاید روزی همه ما ذهن مان را روی فناوری ابری آپلود کنیم تا برای همیشه جاویدان بمانیم!

منبع:آنا

انتهای پیام/

 

ظهور کدهای QR بر روی سنگ قبرها

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۷۶۷۴۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اگر می‌خواهید با افزایش سن اعتماد به نفس بیشتری داشته باشید، با این ۸ رفتار خداحافظی کنید

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از geediting، اگر می خواهید با افزایش سن اعتماد به نفس بیشتری داشته باشید، رفتارهای خاصی وجود دارد که باید با آنها خداحافظی کنید.

در این مقاله قصد داریم ۸ مورد از این رفتارها را شناسایی کنم، رفتارهایی که باید با آنها خداحافظی کنید تا بتوانید سن خود را با اعتماد به نفس و مهربانی در آغوش بگیرید.

۱) به دنبال تایید دائمی
در زندگی طبیعی است که به دنبال تایید از دیگران باشیم. اما با افزایش سن، این رفتار می تواند مانعی برای عزت نفس ما شود.

ارزش دادن به نظرات کسانی که به آنها احترام می گذارید عالی است. اما دنبال تایید مداوم بودن می تواند اعتماد به نفس شما را از بین ببرد.

حقیقت این است که شما نمی توانید همه را راضی نگه دارید. و تلاش مداوم برای انجام این کار، احساس ارزشمندی خود را منوط به رفتار دیگران می‌کنید.

پس با این نیاز دائمی به تایید دیگران خداحافظی کنید. به غریزه خود اعتماد کنید، تصمیم‌های خود را بگیرید و به یاد داشته باشید، تنها تاییدی که واقعا مهم است، خود شماست.

برداشتن این مرحله به شما امکان می دهد با اعتماد به نفس پیر شوید. زیرا هر چه سن ما بالاتر می رود، باید به خرد و تجربیات خود اعتماد بیشتری داشته باشیم.

به یاد داشته باشید، اعتماد از درون می آید نه از اعتبارسنجی خارجی.

۲) فراموش نکردن اشتباهات گذشته
همه ما اشتباه کرده ایم آنها جزئی از زندگی هستند. اما تمرکز بر اشتباهات گذشته هیچ فایده‌ای ندارد. فقط اعتماد به نفس شما را از بین می برد.

با افزایش سن، باید یاد بگیریم که اشتباهات گذشته را رها کنیم و اجازه ندهیم که ما را تعریف کنند. به یاد داشته باشید، شما بیش از مجموع اشتباهات گذشته خود هستید و هیچ وقت برای یادگیری، رشد و حرکت به جلو دیر نیست.

بنابراین، رها کنید و به خود اجازه دهید که با اطمینان انتخاب های جدید داشته باشید.

اگر مدام از شما انتقادهای تند می‌شود، این ۶ استراتژی دیدگاه شما را تغییر می‌دهد

۳) بی‌توجهی به سلامت جسمانی
با افزایش سن، بدن ما به طور طبیعی دستخوش تغییراتی می شود. اما این بدان معنا نیست که ما باید از حفظ سلامت جسمانی خود دست برداریم.

تحقیقات نشان می دهد که ورزش منظم می تواند خلق و خوی شما را تقویت کند، سلامت روان شما را بهبود بخشد و حتی روند پیری را کاهش دهد. و این فقط رفتن به باشگاه یا دویدن در ماراتن نیست.

تغییرات ساده سبک زندگی مانند پیاده روی روزانه، تمرین یوگا یا حتی رقصیدن در خانه می تواند تفاوت چشمگیری ایجاد کند.

وقتی از بدن خود مراقبت می کنید، انرژی، سرزندگی و اعتماد به نفس به شما پاداش می دهد. پس از سلامت جسمانی خود غافل نشوید. آن را در اولویت قرار دهید و مراقب باشید که چگونه با افزایش سن بر اعتماد به نفس شما تأثیر می گذارد.

به یاد داشته باشید، بدن سالم ذهن سالم را پرورش می دهد و ذهن سالم اعتماد به نفس را ایجاد می کند. با بی توجهی به سلامت جسمانی خود خداحافظی کنید و سبک زندگی فعال را بپذیرید.

۴) اجتناب از تجربیات جدید
اجتناب از تجربیات جدید با بالا رفتن سن، می تواند منجر به رکود و کاهش اعتماد به نفس شود.

تجربیات جدید، خواه سفر، یادگیری یک مهارت جدید، یا حتی امتحان کردن یک غذای جدید، افق دید ما را گسترش داده و ذهن ما را تحریک می کند. آنها به ما یادآوری می کنند که ما در هر سنی قادر به سازگاری و رشد هستیم.

هیچ وقت برای یادگیری یک زبان جدید، برداشتن یک ساز موسیقی یا غوطه ور شدن در یک سرگرمی جدید دیر نیست.

دعوت از تجربیات جدید به زندگی اعتماد به نفس شما را افزایش می دهد. یادآوری زیبایی است که سن فقط یک عدد است و زندگی پر از فرصت هایی است که در انتظار استفاده هستند.

۵) مقایسه خود با دیگران
در عصر رسانه‌های اجتماعی، وسوسه‌انگیز است که زندگی‌مان را با زندگی دیگران بسنجیم. اما این بازی مقایسه یک قاتل اعتماد به نفس است، به خصوص با افزایش سن.

مسیر زندگی هر کس متفاوت است و هر مرحله از زندگی با مجموعه ای از تجربیات خود همراه است. مسیری که در آن هستید منحصر به شماست.

بنابراین به جای مقایسه خود با دیگران، روی رشد شخصی خود تمرکز کنید. پیروزی های بزرگ یا کوچک خود را جشن بگیرید و از شکست های خود درس بگیرید.

به یاد داشته باشید، زندگی یک مسابقه نیست، یک سفر شخصی است. با افزایش سن، روی رشد و پیشرفت خود تمرکز کنیم.

اگر می‌ترسید اشتباهات گذشته را تکرار کنید، از این ۹ رفتار اجتناب کنید

۶) نادیده گرفتن علایق
زندگی، با تمام مسئولیت ها و تعهداتش، گاهی اوقات می تواند ما را از آنچه واقعاً مهم است غافل کند.

علایق ما، آن چیزهایی که در قلب ما آتش روشن می کنند، اغلب به عقب رانده می شوند.

اما نادیده گرفتن این احساسات می تواند منجر به احساس نارضایتی و عدم اعتماد به نفس با افزایش سن شود.

اشتیاق ما بخشی جدایی ناپذیر از چیزی است که هستیم. آنها به ما انرژی می دهند، ما را هیجان زده می کنند و به زندگی ما هدف می بخشند. وقتی به دنبال چیزی می‌رویم که دوستش داریم، به شیوه‌ای معنادارتر با زندگی درگیر می‌شویم.

بنابراین اجازه ندهید که احساسات شما از بین برود. چه نقاشی، نوشتن، باغبانی یا هر چیز دیگری که شما را شاد می کند - برای آن وقت بگذارید. اجازه دهید زندگی شما را پر از رنگ و انرژی کند.

زیرا هنگامی که با آنچه واقعاً برایمان مهم است درگیر می شویم، نه تنها شاد می‌شویم، بلکه احساس عمیقی از اعتماد به نفس نیز پیدا می کنیم.

۷) ترس از تغییر
تغییر اگرچه اجتناب ناپذیر است، اما اغلب می تواند ترسناک باشد.

تغییر بخشی از زندگی است. این نشانه رشد و تکامل است. و در حالی که می تواند ترسناک باشد، اغلب ما را به سمت فرصت ها و تجربیات جدیدی سوق می دهد که در غیر این صورت نمی توانستیم داشته باشیم.

پس ترس از تغییر را کنار بگذارید. آن را به عنوان بخشی از سفر خود در آغوش بگیرید. اشکالی ندارد که احساس عدم اطمینان یا ترس کنید، اما اجازه ندهید این احساسات شما را از حرکت به جلو باز دارد.

و چه کسی می داند؟ تغییراتی که از آنها می ترسید ممکن است شما را به بهترین بخش های زندگی تان برساند.

۸) به ارزش خود شک دارید
با بالا رفتن سن، به راحتی می توان به ارزش خود شک کرد، به خصوص در جامعه ای که اغلب جوانان را تجلیل می کند.

اما شک کردن در ارزش شما چیزی جز کاهش اعتماد به نفس شما ندارد.

ارزش شما با سن، ظاهر یا دستاوردهای شما تعیین نمی شود. شما همانطور که هستید ارزشمندید.

خداحافظی با شک و تردید در ارزش‌های خود گامی مهم در جهت احساس اعتماد به نفس بیشتر با افزایش سن است.

به یاد داشته باشید، شما ارزشی را برای جهان به ارمغان می آورید و هیچ کس نمی تواند آن را از شما بگیرد.

سخن نهایی
رفتارهایی که در مورد آنها بحث کردیم - از جستجوی تایید مداوم تا بی توجهی به مراقبت از خود - رایج هستند. اما با افزایش سن، اعتماد به نفس ما را مختل می کنند و باعث می شوند ارزش و پتانسیل ذاتی خود را از دست بدهیم.

به یاد داشته باشید، اعتماد به نفس این نیست که هرگز تردید یا ترس نداشته باشید. بلکه در مورد تصدیق آنها و حرکت رو به جلو بدون توجه به آن است. این در مورد پذیرش سفر منحصر به فرد شما و خرد ناشی از آن است.

با این رفتارها خداحافظی کنید، از رشدی که با افزایش سن به وجود می آید استقبال کنید و فرد مطمئنی را که قرار است تبدیل شوید در آغوش بگیرید.

زیرا در نهایت سن فقط یک عدد است. جوهر واقعی در این است که چگونه سال‌هایی را که به ما داده شده، زندگی کنیم.

کد خبر 846851 منبع: همشهری آنلاین برچسب‌ها خبر مهم مهارت‌ها فرد مهارت‌های زندگی

دیگر خبرها

  • خداحافظی سرد با بلینکن در چین+ عکس
  • خداحافظی سرد از بلینکن در چین/ فقط سفیر آمریکا در چین بلینکن را بدرقه کرد + تصاویر
  • همه چیز برای کاپیتان ایران مشخص است؛ خداحافظی در پایان فصل
  • راه‌های تقویت اعتماد به نفس با افزایش سن
  • اگر می‌خواهید با افزایش سن اعتماد به نفس بیشتری داشته باشید، با این ۸ رفتار خداحافظی کنید
  • خداحافظی دسته جمعی از تیم ملی | کار سرمربی ایران سخت شد!
  • این بدترین هدیه‌ای بود که می‌شد به یورگن کلوپ داد!
  • خداحافظی رسمی ستاره تیم‌ملی والیبال
  • رسمی: مهدی مهدوی خداحافظی کرد و مربی شد!
  • آقای کلوپ لیگ را در گودیسون پارک از دست دادی!