Web Analytics Made Easy - Statcounter

دانش‌آموزان استان آذربایجان شرقی در جشنواره های دانش‌آموزی نانو برگزار شده، حضوری پررنگ داشته اند. این استان از نظر تعداد کل طرح های منتخب و مجاز برای شرکت در هفت دوره از این جشنواره در رتبه نهم قرار دارد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از زیتون؛ استان آذربایجان شرقی از جمله استانهای فعال در زمینه نانو است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این استان به همت مدیران، مسئولان و دبیران دلسوز و فعال و تلاش دانش آموزان خلاق و پژوهشگر خود رتبه و افتخارات قابل توجهی در دوره های برگزار شده المپیاد نانو و جشنواره دانش آموزی فناوری نانو داشته است. وجود 5 آزمایشگاه دانش آموزی نانو و 18 نهاد ترویجی در این استان، خود نشانگر پویایی فناوری نانو در این استان است.

آزمایشگاه‌های آموزشی فناوری نانو

5 مرکز در این استان مجهز به آزمایشگاه نانو هستند. این مراکز عبارتند از: مرکز آموزش فنی و حرفه ای شماره 3 تبریز، پژوهش سرای دانش آموزی آذربایجان، پژوهش سرای دانش آموزی عین القضات میانه، پژوهش سرای دانش آموزی مراغه و پژوهش سرای دانش آموزی بناب.

این مراکز با داشتن دستگاه‌ها و تجهیزات پیشرفته به ارائه خدمات آموزشی و آزمایشگاهی در استان می‌پردازند. براساس رتبه بندی آزمایشگاه های دانش آموزی نانوی سراسر کشور توسط شبکه آزمایشگاهی توانا، پژوهش سرای دانش آموزی مراغه در رتبه پنجم و پژوهش‌سرای دانش آموزی آذربایجان در رتبه هفتم جای دارند.

جشنواره دانش آموزی فناوری نانو

دانش‌آموزان استان آذربایجان شرقی در جشنواره های دانش‌آموزی نانو برگزار شده، حضوری پررنگ داشته اند. این استان از نظر تعداد کل طرح های منتخب و مجاز برای شرکت در هفت دوره از این جشنواره در رتبه نهم قرار دارد.

از دوره پنجم تا هفتم برگزاری این جشنواره هرساله یکی از ۵ طرح برگزیده نهایی به این استان اختصاص داشته است. در دوره هشتم نیز ۳ طرح از این استان جزء ۴۰ طرح راه یافته به مرحله دوم بود.

المپیاد دانش‌آموزی علوم و فناوری نانو

دانش آموزان این استان از برگزاری سومین دوره از المپیاد دانش آموزی علوم و فناوری نانو، حضور قابل توجهی در این المپیاد داشته و حتی موفق به کسب مدال نیز شده‌اند. تاکنون 3 مدال برنز المپیادهای برگزار شده به دانش آموزان نمونه استان آذربایجان شرقی تعلق گرفته است.

شایان ذکر است، تعداد داوطلبان این استان در دوره هشتم المپیاد با رشدی حدود سه برابر نسبت به دوره هفتم به 1443 نفر رسید که موجب قرارگیری استان آذربایجان شرقی در میان ده استان برتر المپیاد نانو شد.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۷۶۷۰۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آیین‌نامه توسعه و تقویت مهارت‌آموزی دانش‌آموزان تصویب شد

به گزارش خبرنگار گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، محمدمهدی کاظمی، معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش در صفحه ویراستی خود نوشت: نقش آموزش‌وپرورش در مهارت‌آموزی، سال‌هاست که مورد تأکید رهبر معظم انقلاب بوده و در دیدار روز گذشته کارگران نیز مجدد به آن اشاره فرمودند.

وی افزود: از مسیر تقویت آموزش‌های فنی، حرفه‌ای و مهارتی، به عنوان یکی از قطعه‌های پازل توسعه اقتصادی کشور، برنامه‌ریزی شد؛ دولت مردمی در جلسه دیروز هیئت وزیران، به پیشنهاد وزارت آموزش و پرورش، آیین نامه توسعه و تقویت مهارت‌آموزی دانش‌آموزان را تصویب کرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • راهیابی تیم والیبال دانش‌آموزی به فینال مسابقات جهانی
  • آغاز طرح آموزش شنا به دانش آموزان کهگیلویه و بویراحمد
  • آیین‌نامه توسعه و تقویت مهارت‌آموزی دانش‌آموزان تصویب شد
  • مهارت‌آموزی دانش‌آموزان به تصویب رسید‌
  • برگزاری مسابقه«سنتز سبز نانوذرات نقره به کمک عصاره لیمو»
  • جشنواره نوآوری و فناوری دانش آموزی در تبریز برگزار می شود
  • رقابت دانش آموزان شاهرودی در جشنواره خوارزمی
  • تجلیل از فعالان و سفیران سلامت دانش آموزی آذربایجان غربی
  • جشنواره فناوری و نوآوری دانش‌آموزی رینوفست ۲۰۲۴ برگزار می‌شود
  • نهمین دوره جشنواره خوارزمی در کاشان