Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-05-07@16:22:44 GMT

دلیل حمایت دولت از سه پیام‌رسان بومی چیست؟

تاریخ انتشار: ۲ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۷۶۹۵۶۹

دلیل حمایت دولت از سه پیام‌رسان بومی چیست؟

چندی پیش کانال ارتباطی وزیر ارتباطات در یکی از شبکه‌های اجتماعی اشتراک عکس و ویدئو اعلام کرد که براساس مصوبه شورای عالی فضای مجازی برای حمایت از پیام‌رسانهای بومی، کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات هزینه استفاده از پیام‌رسانهای مجاز را در شبکه‌های تلفن همراه و ثابت یک سوم نرخ اینترنت تصویب کرد.

خبرگزاری تسنیم: یکی از تولیدکنندگان اپلیکیشن پیام‌رسان بومی در سؤالی از وزیر ارتباطات درباره دلیل حمایت از تنها سه پیام‌رسان بومی که در آینده به عنوان مجاز معرفی می‌شوند پرسید و آذری جهرمی دلیل این موضوع را پاسخ گفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

چندی پیش کانال ارتباطی وزیر ارتباطات در یکی از شبکه‌های اجتماعی اشتراک عکس و ویدئو اعلام کرد که براساس مصوبه شورای عالی فضای مجازی برای حمایت از پیام‌رسانهای بومی، کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات هزینه استفاده از پیام‌رسانهای مجاز را در شبکه‌های تلفن همراه و ثابت یک سوم نرخ اینترنت تصویب کرد.

با توجه به اینکه مرکز ملی فضای مجازی متولی بحث ساماندهی پیام‌رسانهای اجتماعی بومی در راستای مصوبات مربوطه شورای عالی فضای مجازی است، تاکنون اسامی این پیام‌رسانها مطرح نشده است.

اما شواهد و اظهارات یکی از تولیدکنندگان پیام‌رسانهای بومی نشان می‌دهد که ظاهرا مرکز ملی فضای مجازی بعد از جلساتی که با تولیدکنندگان پیام‌رسانهای داخلی داشته، قرار است سه پیام‌رسان بومی را به عنوان مجاز معرفی کند تا از آن پس استفاده کلیه مسئولان، دستگاه‌های دولتی و حتی رسانه‌ها تنها از طریق این بسترها باشد.

در این رابطه مهدی انجیدنی؛ بنیانگذار پیام‌رسان "گپ" از وزیر ارتباطات پرسید که "چرا دولت و وزارت ارتباطات به جای حمایت از صنعت پیام‌رسان داخلی، تنها سه پیام‌رسان خاص را مورد حمایت و عنایت قرار داده است؟ و معیار انتخاب این سه پیام‌رسان چه چیز بوده است؟"

 

آذری جهرمی هم در پاسخ گفت: وزارت ارتباطات تصمیم‌گیرنده در این باره نبوده و تصمیمات توسط کمیسیونهای مرکز ملی فضای مجازی اتخاذ شده است؛ مراتب اعتراض شما را منعکس خواهم کرد.

به گزارش تسنیم، مرکز ملی فضای مجازی و وزارت ارتباطات به دنبال ارائه تسهیلات برای پیام‌رسانهای بومی هستند و قرار است به پیام‌رسانهای مجازی که به زودی اعلام می‌شوند، تسهیلات ویژه‌ای درباره فضا و هزینه‌های اتصال آنها به شبکه ملی اطلاعات داده شود.

علاوه بر این موارد، وزیر ارتباطات در صفحه شخصی خود قول پرداخت وام وجوه اداره شده با بهره کم را نیز به فعالان این بخش داده است.

منبع: فردا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۷۶۹۵۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عکس| اعتراض عجیب‌وغریب چینی‌ها به شرایط کاری

به تازگی شیوه عجیب و غریب اعتراض کارگران چینی به دستمزدهایشان در فضای مجازی پربازدید شد. در ویدیوها و تصاویر منتشرشده در فضای مجازی، جوانان چینی بدترین لباس‌های خواب و دمپایی‌های خود را می‌پوشند تا در اعتراض به همه چیز، از مدیران غیرحرفه‌ای و شرایط کاری بد گرفته تا دستمزد کم و ساعت‌های کار طولانی، به سمت محل کار خود حرکت کنند.

دیگر خبرها

  • ایمن‌ترین پیام‌رسان‌های جهان/ چگونه امنیت پیام‌رسان‌ها را بالا ببریم؟
  • تیپ خاص ناصر حجازی در فضای مجازی داغ شد!
  • آمادگی پیام رسان بله برای ارائه خدمات به مسافران سرزمین وحی
  • کیش دستوری به پیامک بانکی
  • جشن دختر دبیرستانی‌ها با ببعی چه بازیگوشی!
  • تصویر باورنکردنی از یک خیابان در شهر اروپایی سوژه فضای مجازی شد
  • عکس| اعتراض عجیب‌وغریب چینی‌ها به شرایط کاری
  • هرقانونی در فضای مجازی به معنای محدود کردن فضای مجازی نیست!
  • حفاظت از داده‌های شخصی کاربران موجب رشد پایدار اقتصاد دیجیتال است
  • حفاظت از داده‌های شخصی کاربران مهمترین عامل اعتماد به سکو‌های داخلی