Web Analytics Made Easy - Statcounter

کوالالامپور - ایرنا - وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات پس از حضور در سیزدهمین مجمع جهانی اقتصاد اسلامی در مالزی و رایزنی با مقام های این کشور گفت : در این دیدارها مقرر شد تا پیش از برگزاری کمیسیون مشترک ایران و مالزی که دور بعدی اوایل سال 97 در مالزی است ، در خصوص مباحث بانکی و بیمه ای به نتیجه برسیم.

«محمد جواد آذری جهرمی» پس از حضور در سیزدهمین مجمع جهانی اقتصاد اسلامی در شهر کوچینگ ایالت ساراوک مالزی عصر چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: یکی از مهمترین بخشهای ملاقات هایی که در این سفر انجام شد، دیدار با مقامات مالزیایی از جمله 'نجیب تون رزاق' نخست وزیر بود، که در مورد رفع موانع بانکی و اتصال بانک های دو کشور به صورت مستقیم بحث و گفت و گو شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


'آذری جهرمی' گفت: در خصوص موانع بانکی و بیمه ای هم با نخست وزیر مالزی و هم تیمهای کارشناسی از بانک مرکزی ایران و مالزی و همچنین بخش بانکی دو کشور با هم دیدارهایی داشتند و گفت و گوهایی انجام شد.
وی همچنین گفت: ارتباطات بین بانکی دو کشور در تفاهمنامه ای که در کمیسیون مشترک اقتصادی دو کشور در خردادماه 1396 امضا و تبادل شده بود، نیاز به اجرایی شدن دارد.
وی تصریح کرد: در مورد تشکیل یک کارگروه مشترک از بانک های ایران و مالزی تفاهم ایجاد شد و تاکید دو طرف بر این بود تا قبل از کمیسیون مشترک آتی دو کشور نتایج فعالیت شش کارگروه که در ذیل توافق تفاهمنامه کمیسیون مشترک اقتصادی، نتایج عینی بخش بیمه و بانکی را بتوانیم لمس کرد.
'آذری جهرمی' به برقراری رابطه کارگزاری بین بانکهای مالزی و ایرانی اشاره کرد و افزود: مقرر شد که این کارگزاریها واسطه ها را فعال کنند تا به بانک ها نقش اصلی برای باز کردن حساب اعتباری (ال.سی) و پرداخت مستقیم داده شود تا تجارت بین دو کشور را تسهیل شود.
وی در ادامه بیان کرد: در بخش گردشگری هم میان دو طرف صحبت هایی شد و نیاز است که سازمان میراث فرهنگی و گردشگری ما بتواند یک معرفی از موقعیت های گردشگری ایران ارائه دهد تا بخش های خصوصی دو کشور بتوانند با یکدیگر تعامل داشته باشند.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با تاکید بر اینکه باید بتوانیم ایران را به عنوان یک مقصد گردشگری معرفی نماییم، تصریح کرد که طرف مالزیایی در این نشست ظرفیت های ایالت ساراواک را معرفی کردند که در ارتباط دوجانبه این مسئله مدنظر قرار گیرد.
'آذری جهرمی' با بیان اینکه هفته آینده معاونت سازمان میراث فرهنگی و گردشگری به مالزی سفر می کند، خواستار پیگیری امور مربوط به گردشگری شد تا به شرایط به نتیجه مطلوبی برسد.

**دیدار با مقامات اندونزیایی
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در ادامه به خبرنگار ایرنا در کوالالامپور گفت که ارتباطات کارگزاری ایران و اندونزی برقرار شده و با افزایش سطح تبادلات ، طرف اندونزیایی از برخی پروژه ها به خصوص ساخت پالایشگاههای نفت در منطقه 'میدان' اندونزی از ایران دعوت کرد و بنا شد پس از بررسی به مقامات اندونزی اطلاع داده شود.
آذری جهرمی گفت: اندونزیایی ها از سرمایه گذاری ایران در اندونزی استقبال کردند و مقرر شد که قراردادهایی که بین بخش خصوصی ایران در زمینه ساخت نیروگاه در اندونزی پیگیری شود تا کارهای مرتبط با آن سریع تر انجام گردد.

**دیدار با رئیس جمهور تاتارستان
'آذری جهرمی' بخش دیگری از رایزنی های انجام شده در این سفر را دیدار با 'رستم مینیخانوف'رئیس جمهور تاتارستان دانست و گفت: در این دیدارپیشنهاد شد کارگروه آی.سی.تی ایران و روسیه به میزبانی تاتارستان برگزار شود.
وی افزود: تاتارستان ایالت مسلمان نشین روسیه است و پل ارتباطی الان با مسلمانان روسیه است و ظرفیت های گردشگری هم از جمله نقاط مورد بحث و گفت و گو در این نشست بود.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در ادامه با بیان اینکه اکنون برخی کشورها فعالیت های اقتصادی آینده خود را مبتی بر آی.سی.تی برنامه ریزی می کنند گفت: موضوع مهمی که در مجمع جهانی اقتصاد اسلامی در مالزی برجستگی داشت این بود که حرکت کشورهای اسلامی با شتاب خوبی به سوی اقتصاد دیجیتال است.
وی افزود: عمده موضوعات مطرح شده در نشست امسال معرفی تحولات در عصر اقتصاد دیجیتال بود که کشورها موضوعات مرتبط با خود را مطرح کردند. این امر به روز بودن دنیای اسلام است که برخی کشورها سریعتر در این مسیر حرکت می کنند و برخی دیگر طرحی برای این موضوع ندارند.
'آذری جهرمی' با اشاره به اینکه کشورهای مختلف حرکات اقتصادی آینده خود را مبتی بر آی.سی.تی برنامه ریزی می کنند، تصریح کرد: دولت در جمهوری اسلامی توجه ویژه ای به این حوزه دارد که نشان دهنده نگاه درست، کلیدی و اهبردی است و با این روی این مسئله تمرکز باشد.
وی همچنین گفت: پیشنهادهای خود را در این بخش اقتصاد دیجیتال در این مجمع ارائه کردیم که با استقبال خوبی هم مواجه و مقرر شد که پیشنهاد ایران را بانک توسعه اسلامی بررسی کند و گزارش خود را در این زمینه ارائه کند.
سیزدهمین دوره مجمع جهان اقتصاد اسلامی به میزبانی مالزی در شهر کوچینگ ایالت ساراواک درحال برگزاری است.
بیش از دو هزار و 500 هیات شرکت کننده در این اجلاس بین المللی ،شامل وزیران، متخصصان، سرمایه گذاران، تجار و برخی مقامات ارشد کشورهای مختلف از جمله سنگاپور، اندونزی، هند، هنگ کنگ، آمریکا، فرانسه، سوئد، نیوزیلند، بنگلادش و فیلیپین حضور دارند. این اجلاس از دیروز سه شنبه گشایش و تا پنجشنبه این هفته ادامه دارد.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات پس از حضور در این مجمع اقتصادی عصر چهارشنبه فرودگاه کوالالامپور را به مقصد دهلی نو برای شرکت در اجلاس بین المللی دو روزه فضای مجازی ترک کرد.
آساق**241**1599 **1663**انتشار دهنده: خسرو حسینی

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۷۵۵۳۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توسعه روابط تجاری و اقتصادی با مالزیایی ها در نمایشگاه اکسپو

به گزارش خبرگزاری مهر، مهدی ضیغمی رییس سازمان توسعه تجارت ایران در دیدار با معاون سازمان توسعه تجارت مالزی با اشاره به توانمندی‌های صادراتی ایران، بیان کرد: تفاهم‌نامه تجارت ترجیحی با اندونزی در مراحل نهایی شدن است و امیدواریم که با مالزی نیز تفاهم‌نامه تعرفه ترجیحی را امضا کنیم.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به ظرفیت‌های صادراتی تولیدکنندگان ایرانی، گفت: چگونگی مراودات پولی و بانکی در شرایط تحریم برای ایران اهمیت دارد.

برگزاری نمایشگاه ایران در مالزی

در ادامه جایی شانکه معاون سازمان توسعه تجارت مالزی، ضمن تشکر از میهمان نوازی ایرانیان، گفت: من برای نخستین بار به ایران سفر کردم؛ تعداد قابل توجه بازدیدکنندگان داخلی و خارجی از این نمایشگاه برای من جالب توجه است.

وی پیشنهاد دایر کردن نمایشگاه‌های مشترک ایران و مالزی را به ضیغمی داد و افزود: من از شما دعوت می‌کنم که به مالزی سفر کنید و علاوه بر بازدید از سازمان توسعه تجارت مالزی، در نمایشگاه حلال MIHAS که در مهر امسال برگزار می‌شود نیز دیدن کنید.

معاون سازمان توسعه و تجارت مالزی، گفت: من مسوول دفاتر سازمان توسعه تجارت مالزی در سایر کشورها هستم و تمایل داریم که در ایران نیز یکی از دفاتر منطقه‌ای خاورمیانه را افتتاح کنیم.

همچنین در این دیدار دو طرف درباره شیوه مراودات پولی و بانکی به توافقاتی دست پیدا کردند. معاون سازمان توسعه تجارت مالزی به همراه هیات مدیره اتاق بازرگانی مالزی از نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴ دیدن کردند.

کد خبر 6093247 سمیه رسولی

دیگر خبرها

  • معلم‌های «شاد» ۳۰ گیگابایت اینترنت رایگان دریافت می‌کنند
  • معلمان «شاد» ۳۰ گیگابایت اینترنت رایگان دریافت می‌کنند
  • توسعه روابط ایران و تانزانیا در ارتباطات و فناوری‌اطلاعات
  • ۱۶ طرح ارتباطی در کهگیلویه و بویراحمد در دست اجرا
  • بررسی توسعه روابط ایران و تانزانیا در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات
  • بررسی توسعه روابط ایران و تانزانیا در حوزه ارتباطات و فناوری
  • توسعه روابط تجاری و اقتصادی با مالزیایی ها در نمایشگاه اکسپو
  • اتصال جزایر سه‌گانه ایرانی خلیج فارس به سرزمین اصلی
  • وزیر ارتباطات : جزایر سه‌گانهٔ خلیج فارس با موفقیت از طریق فیبر نوری به سرزمین اصلی متصل شدند
  • خلیج فارس دریایی راهبردی در دنیای ارتباطات است