Web Analytics Made Easy - Statcounter

نیلی احمدآبادی رئیس دانشگاه تهران در گفت‌ و گو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ گفت: در حال حاضر دانشگاه تهران پذیرای بیش ترین دانشجوی افغانی است، به طوری که این دانشگاه پذیرش دانشجوی خارجی را هرساله به صورت متداول انجام می دهد و امسال هم برای سال تحصیلی جدید بیش از 150 نفر مورد پذیرش قرار گرفتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: با توجه به پردیس‌های بین الملل و ارتقا دانشگاه تهران در سطح بین الملل همه ساله  تعداد قابل توجهی دانشجویان خارجی متقاضی به تحصیل در این دانشگاه هستند.

رئیس دانشگاه تهران افزود: خوشبختانه دانشگاه تهران تاکنون در زمینه جذب دانشجویان بین المللی فعالیت خوبی داشته است، به نحوی که با ورود گسترده دانشجویان از کشورهای مختلف  افراد بیشتری علاقه مند به تحصیل در این  دانشگاه هستند.

نیلی احمد آبادی در ادامه  یکی از ظرفیت‌های دانشگاه تهران را  تبادل استاد و پذیرش مربیان دانشگاه‌های افغانستان برای تکمیل تحصیلات دانست و عنوان کرد:  درصدد هستیم در مسائل مشترک نظیر انرژی،آب و محیط زیست با دانشگاه های این کشور همکاری داشته باشیم.

وی عنوان کرد: یکی از سیاست های دانشگاه تهران توسعه دیپلماسی علمی و همکاری سازنده با دانشگاه‌های دیگر است که همین نقطه قوتی در تسریع روند ارتباطات و همکاری های علمی میان کشورهای همسایه می شود. 

انتهای پیام/

 توسعه دیپلماسی علمی در دانشگاه تهران

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۷۷۰۳۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پذیرش دانشجوی خارجی در ارشد هوشبری در دانشگاه جندی شاپور اهواز

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، شهنام عسکرپور گفت: وزارت بهداشت با پذیرش دانشجویان بین‌المللی در مقطع کارشناسی ارشد رشته آموزش هوشبری در دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز موافقت کرده است.

وی افزود: این موضوع در نامه دکتر ابوالفضل باقری‌فرد، معاون آموزشی و دبیر شورای آموزش پزشکی و تخصصی وزارت بهداشت به دکتر محمد حسین سرمست، رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز اعلام شده است.

عسکرپور ادامه داد: بنا بر این نامه، طبق مصوبه بیست و هفتمین جلسه کمیته تطبیق و متناسب سازی برنامه‌های آموزشی برای دانشجویان بین‌المللی مصوب ۲۰ اسفندماه سال گذشته، پذیرش دانشجویان بین‌المللی در مقطع کارشناسی ارشد رشته آموزش هوشبری مطرح شد و با برگزاری این دوره، بر اساس برنامه آموزشی مصوب دبیرخانه شورای عالی برنامه‌ریزی علوم پزشکی موافقت شده است.

دیگر خبرها

  • پشت پرده فعال‌شدن دیپلماسی آفریقاییِ ایران چیست؟
  • ایجاد ۲۲ هسته پژوهشی حوزه‌های علوم شناختی در دانشگاه‌های کشور
  • همکاری وزارت علوم و معاونت علمی در حوزه دارایی‌های فکری
  • افتتاح مرکز مطالعات و توسعه آموزش پزشکی دانشگاه علوم پزشکی آبادان
  • ضرورت توسعه تعاملات علمی دانشگاهی در راستای منافع دو کشور در عرصه بین‌المللی
  • وزیر صمت: حجم تجارت خارجی ایران ۱۵۳ میلیارد دلار است/ اولویت به دیپلماسی اقتصادی با هدف ورود به بازار‌های جهانی و فناوری
  • آغاز به‌کار مرکز مطالعات و توسعه آموزش پزشکی دانشگاه آبادان ‌
  • پذیرش دانشجویان خارجی نمایشی از مرجعیت علمی مراکز دانشگاهی
  • پذیرش دانشجوی خارجی در ارشد هوشبری در دانشگاه جندی شاپور اهواز
  • غرب تحمل افزایش روابط ایران با همسایگان را ندارد