Web Analytics Made Easy - Statcounter

بجنورد- ایرنا- رئیس مجمع نمایندگان مردم خراسان شمالی در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه جایگاه شورای برنامه ریزی و توسعه استان بسیار مهم است، گفت: در این شور نباید موارد کم ارزش و مطالعه نشده مطرح شود.

به گزارش ایرنا، هادی قوامی روز پنجشنبه در نشست شورای برنامه ریزی و توسعه استان اظهار کرد: این شورا، مهم ترین و بالاترین نهاد تصمیم گیری و نظارت درباره توسعه استان است و اگر در این استان توسعه و یا اگرعقب ماندگی باشد به یقین مسئولیت با تصمیماتی است که در این جایگاه و توسط مسئولانی که در این شورا هستند اتفاق افتاده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


نماینده مردم اسفراین در مجلس شورای اسلامی افزود: به یقین مصوبات در شواری برنامه ریزی استان سبب رشد و پیشرفت و یا سبب عقب ماندگی می شود و آیندگان درباره اقدامات ما قضاوت خواهند کرد.
وی خاطرنشان کرد: از سازمان مدیریت و برنامه ریزی انتظار می رود که بدنه کارشناسی را در این سازمان و در دستگاه های اجرایی قوی کند.
وی با تاکید بر اینکه باید جایگاه این نشست حفظ شود گفت: این شورا بعضا گرفتار برخی موارد کم ارزش می شود که این فرصت سوزی است بنابراین نباید کارهای که مطالعه جدی نشده است اجازه طرح داده شود و این وظیفه سازمان مدیریت و برنامه ریزی است.
قوامی اظهار کرد: یکی از نمونه های نتیجه تصمیم گیری ها غلط، جانمای و مکان یابی کارخانه پسماند در بجنورد است، مگر چه کسی این تصمیم را گرفت؟ به قطع در این نشست ها تصمیم گیری شده است و بعضا گرفتار برخی هزینه کردهای اشتباه می شویم.

* مشکلات مالیات بر ارزش افزوده
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی در بخش دیگر سخنان خود بر مشکلات مالیات بر ارزش افزوده و گلایه تولیدکنندگان از آن اشاره کرد و گفت: لایحه مالیات بر ارزش افزوده که پیش از بودجه مورد بررسی قرار می گیرد و در این زمینه از مدیران و مسئولان دستگاه های تولیدی درخواست می شود ظرف یکی دو هفته آتی با فعالان اقتصادی رایزنی داشته و مشکلات مالیات بر ارزش افزوده را احصا کنند.
وی با بیان اینکه موضوع مالیات برارزش افزوده، مشکلات زیادی را برای تولیدکنندگان و پیمانکاران ایجاد کرده است گفت: اکنون پیمانکاران از اینکه در ابتدای کار مبلغی را به عنوان 9 درصد مالیت ارزش افزوده از جیب پرداخت می کنند گلایه دارند زیرا بویژه در این استان پیمانکار قوی به لحاظ مالی کم داریم.
نماینده مردم اسفراین در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه چرا شهرک صنعتی ما شبیه گورستان شده است؟ مشکل مهم تولیدکنندگان صنعتی را مالیات بر ارزش افزوده عنوان و خاطر نشان کرد: نباید هدف سازمان امور مالیاتی تنها جمع آوری حداکثری مالیات باشد.
رئیس مجمع نمایندگان مردم خراسان شمالی در مجلس شورای اسلامی خواستار بررسی بیشتر مشکل مالیات بر ارزش افزوده توسط صنعت، معدن و تجارت، جهادکشاورزی و سایر دستگاه ها شد.
7185/ 6042 خبرنگار: کبری علی آبادی** انتشاردهنده: سیدحسین قدسی

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۷۷۲۱۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مهلت ۲ روزه برای اصلاح و تکمیل اظهارنامه مالیات بر ارزش افزوده زمستان ۱۴۰۲

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای گیلان ؛ صیاد زمردی گفت: مودیان مالیاتی و صاحبان مشاغل در گیلان فقط تا ۱۲ اردیبهشت مهلت دارند با مراجعه به سامانه درگاه ملی خدمات الکترونیک سازمان امور مالیاتی به نشانی اینترنتی my.tax.gov.ir، اظهارنامه پیش فرض مالیات بر ارزش افزوده زمستان سال ۱۴۰۲ را اصلاح و تکمیل کنند.

وی افزود: با اجرای قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مودیان، و بر اساس ماده ۱۹۱ قانون مالیات‌های مستقیم، مؤدیانی که در مهلت تعیین شده با ثبت خرید و فروش‏هایی که صورتحساب‏های آن‌ها در سامانه مؤدیان صادر نشده، اظهار نامه‌های مالیات بر ارزش افزوده زمستان سال گذشته خود را تکمیل کنند، ۱۰۰ درصد جرایم تاخیر در پرداخت مالیات برای آن‌ها بخشیده می‌شود.

صیاد زمردی گفت: در صورت تعلل مودیان و ارائه نکردن اظهارنامه در مهلت تعیین شده، جریمه‌ها در اظهارنامه‌های بهار ۱۴۰۳ اعمال می‌شود.

دیگر خبرها

  • مخالفت ۳۰ نماینده مجلس با افزایش ۱۰درصدی تعرفه‌های تاکسی‌های اینترنتی!
  • ◄ مالیات و مشکلات شرکت های ریلی
  • افزایش تعرفه تاکسی‌های اینترنتی برای دریافت مالیات بر ارزش افزوده خلاف قانون است
  • افزایش تعرفه تاکسی‌های اینترنتی برای دریافت مالیات خلاف قانون است
  • مخالفت مجلس با افزایش ۱۰ درصدی تعرفه تاکسی‌های اینترنتی
  • خبر خوش بخشودگی مالیات برای مودیان لرستانی
  • ۵۰ پروژه جدید به ارزش ۲۵ میلیارد دلار برای ایجاد ارزش افزوده در دستورکار وزارت نفت است/ برنامه‌ریزی برای تبدیل متانول به بنزین
  • ۵۰ پروژه جدید برای ایجاد ارزش افزوده به ارزش ۲۵ میلیارد دلار در دستورکار وزارت نفت است/ برنامه‌ریزی برای تبدیل متانول به بنزین
  • مهلت ارائه اظهارنامه مالیات ارزش افزوده در لرستان تمدید شد
  • مهلت ۲ روزه برای اصلاح و تکمیل اظهارنامه مالیات بر ارزش افزوده زمستان ۱۴۰۲