Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-03@04:10:08 GMT

دولت 430 هزار میلیارد ریال به صندوق ها پرداخت کرد

تاریخ انتشار: ۲ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۷۷۲۰۲۱

دولت 430 هزار میلیارد ریال به صندوق ها پرداخت کرد

بجنورد- ایرنا- عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی گفت: دولت در سال جاری 430 هزار میلیارد ریال به صندوق های بازنشستگی و تامین اجتماعی نیروهای مسلح پرداخت کرد.

به گزارش ایرنا، علی قربانی پنجشنبه در نشست شورای برنامه ریزی و توسعه خراسان شمالی اظهار کرد: این رقم معادل اعتبار کل پروژه های عمرانی است و بابت ضرر و بدهی این صندوق ها پرداخت شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


نماینده مردم بجنورد، راز و جرگلان، مانه و سملقان، گرمه و جاجرم در مجلس شورای اسلامی افزود: به جز تعداد اندک، همه صندوق ها با چالش روبه رو هستند و باید تصمیم جدی توسط دولت و مجلس برای حل این مشکل گرفته شود.
وی با بیان اینکه دولت و مجلس به خوبی، همه این مشکلات را می دانند گفت: سازمان برنامه و بودجه، سازمان دیوان محاسبات و سایر سازمان ها به خوبی مشکلات را می دانند اما مهم این است که بتوانند تصمیم شجاعانه و انقلابی بگیرند.

* 2.5 میلیون خانه خالی در کشور
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: اکنون در تهران 400هزار واحد مسکونی خالی وجود دارد و در سطح کشور 2 میلیون و 500 هزار واحد مسکن خالی است که تصمیم بود مالیات برای این واحدها اعمال شود اما هنوز اجرایی نشده است.
وی شرکت های زیان ده را دیگر مشکل در کشور عنوان کرد و گفت: دولت بابت زیان 10 شرکت زیاده ده، بیش از یکهزار و 260 میلیارد تومان هزینه کرده است.
قربانی در بخش دیگر سخنان خود از اجرایی نشدن طرح توسعه پتروشیمی خراسان شمالی بشدت انتقاد کرد و گفت: این در حالی است که این طرح با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی کلنگ خورد.
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: یک سرمایه گذار برای خرید پتروشیمی اعلام آمادگی کرده است اما سهامداران برای فروش، توافق ندارند.
وی در بخش دیگر سخنان خود در باره پرداخت وام به اجرای پروژه ریلی جوین- اسفراین-بجنورد گفت: وزارت راه و شهرسازی تضمین برای دریافت 300 میلیون دلار وام از صنوق توسعه ملی را تعهد کرده است اما سازمان برنامه و بودجه هنوز تضمین نداده وهمین امر، سبب کندی شده است و در برورکراسی اداری گیر کرده است.
نماینده مردم بجنورد، راز و جرگلان، مانه و سملقان، گرمه و جاجرم در مجلس شورای اسلامی به اجرای پروژه شمش آلومینا اشاره کرد و گفت: این پروژه اکنون 85 درصد پیشرفت فیزیک دارد و با بهره برداری از آن سالانه بیش از 400 میلیارد تومان درآمد زایی کسب می شود.
اخبار خراسان شمالی را در کانال تلگرامی اخبار ایرنا خراسان شمالی به نشانی ???? @IRNABOJNURD پیگیری کنید.
7185 / 6042 خبرنگار: کبری علی آبادی** انتشاردهنده: سیدحسین قدسی

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۷۷۲۰۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پخش برنامه‌های تبلیغاتی نامزد‌های انتخابات از شبکه سهند

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز آذربایجان شرقی قرعه کشی زمان پخش برنامه‌های انتخاباتی نامزد‌های راه یافته به دور دوم دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در شبکه سهند با حضور نماینده ستاد انتخابات و هیات نظارت بر انتخابات استان برگزار شد.

برنامه‌های تبلیغاتی نامزد‌های انتخابات مجلس شورای اسلامی در صدا و سیما شامل برنامه‌های انفرادی نامزد‌ها و مناظره‌های تبلیغاتی از فردا ۱۴ اردیبهشت لغایت چهارشنبه هفته آینده براساس جدول زمان پخش، از شبکه سهند پخش خواهد شد.

برنامه تبلیغاتی ۱۲ نامزد راه یافته به دور دوم مجلس شورای اسلامی از سه حوزه انتخابیه تبریز، آذرشهر و اسکو، شبستر و میانه در ساعات ۱۲:۳۰ لغایت ۱۳:۳۰ و ۲۳ شب لغایت ۲۳:۵۰ بصورت برنامه‌های ۲۰ دقیقه‌ای پخش خواهد شد؛ و مناظره‌های انتخاباتی نیز در ساعات ۹:۳۰ لغایت ۱۱:۳۰ و ۲۰ لغایت ۲۲ شب از شبکه سهند پخش خواهد شد.

دیگر خبرها

  • پخش برنامه‌های تبلیغاتی نامزد‌های انتخابات از شبکه سهند
  • اختصاص ۱۲۲ میلیارد تومان بودجه برای تجهیز ناوگان شهرداری
  • پایان بررسی جداول لایحه بودجه در جلسات علنی مجلس
  • خبر مهم قالیباف درباره حقوق بازنشستگان
  • موافقت مجلس و دولت با فوق‌العاده شغل پرستاران
  • برای متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان تامین اعتبار شده است
  • قالیباف: ۱۰ همت برای فوق‌العاده شغل پرستاران اختصاص یافت
  • بررسی جداول بودجه ۱۴۰۳ در مجلس به پایان رسید
  • تصویب جدول مربوط در مورد مصارف استانی در مجلس
  • تعیین اعتبارات محرومیت‌زدایی استانی در لایحه بودجه ۱۴۰۳ در مجلس