Web Analytics Made Easy - Statcounter

همایش "ایران چالش‌های زیست محیطی" در پاریس با حضور سفیر ایران در پاریس و شرکت گسترده مقامات محیط زیست فرانسه برگزار شد.

به گزارش ایسنا، به ابتکار مرکز ایران و فرانسه با مشارکت انستیتوی فرانسوی دیدرو، بنیاد زیست محیطی کوستو و مرکز توسعه بازرگانی ایران و فرانسه؛ همایشی تحت عنوان "ایران چالش های زیست محیطی" با حضور دلفی سفیر کشورمان در پاریس؛ وزیر اسبق محیط زیست فرانسه؛ مدیر بین الملل وزارت گذار زیست محیطی؛ رئیس کمیته مشترک کشاورزی ایران و فرانسه؛ و دهها کارشناس ایرانی و فرانسوی و مسولین استان های هرمزگان و سیستان و بلوچستان و صندوق حفاظت محیط زیست جمهوری اسلامی ایران  برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

طی این همایش آقای سیس ریس انستیتوی دیدرو ضمن تاکید بر اهمیت دیالوگ و همکاری ایران و فرانسه در زمینه محیط زیست، تاکید نمود حفاظت از محیط زیست در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران پیش بینی شده و همکاری ۲ کشور براییافتن راهکارهای مساعد در این زمینه ضروری است.
سپس  ابوالقاسم دلفی سفیر جمهوری اسلامی ایران  در پاریس بعنوان سخنران جلسه افتتاحیه ضمن تاکید بر اهمیت مبحث محیط زیست برای ایران و منطقه خاورمیانه در تمام ابعاد اقتصادی و فرهنگی محیط زیست؛ تاکید نمود که ایران با مشکلاتی همانند کمبود آب، خشکسالی، آلودگی هوا، ریزگردها، طوفان های شن، و مدیریت زباله ها روبرو است.

سفیر جمهوری اسلامی ایران  یادآور شد: دولت جناب آقای روحانی، یک دولت زیست محیطی است و مباحث آب و کیفیت هوا از اولویت های دولت کنونی ایران است. خوشبختانه برجام زمینه را برای همکاری ۲ کشور فراهم ساخته است و در چارچوب cop21 ایران اعلام کرده که در صورت لغو کامل تحریم ها، کاهش تولید گازهای گلخانه ای در ایران از ۴ درصد به ۸ درصد خواهد رسید.

در پایان سفیر کشورمان به سفر جناب آقای روحانی به پاریس در سال 1394 و امضا توافقنامه با فرانسه در زمینه محیط زیست اشاره نمود و به شرکت های فرانسوی علاقمند به همکاری با ایران خوش آمد گفت.

در ادامه همایش خانم دومولن مدیر کل روابط اروپایی و بین المللی وزارت گذر زیست محیطی فرانسه تاکید نمود عنوان این سمینار "ایران چالش های زیست محیطی" در قلب همه مباحث است و همانگونه که سفیر جمهوری اسلامی ایران  اظهار نمود، سیاست در زمینه آب، تنوع محیط زیست، آلودگی هوا و ... مباحث وابسته به یکدیگر هستند و همکاری همه کشورها برای یافتن راهکار های مساعد ضروری است. به گفته وی مبحث آب، هوا و خصوصا تنوع آب و هوا حساس است و امروزه ایران و فرانسه در تمام این زمینه ها همکاری دارند.

این مقام ارشد وزارت محیط زیست فرانسه موافقتنامه امضا شده میان ۲ کشور در سال ۲۰۱۷ عملی شده و گروه های مشترک کاری در زمینه آب و تنوع زیستی همکاری دارند.

در ادامه این سمینار مسولین و کارشناسان زیست محیطی فرانسه و هیات ایرانی به تبادل نظر پرداختند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۷۷۲۵۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جبران خسارت زیست محیطی ازسوی آزادراه تهران-شمال

به گزارش «تابناک»، مجید درگی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به خسارت چندهزار میلیاردی آزادراه تهران- شمال به محیط زیست اظهار کرد: هر چند این پروژه نقش بسزایی در کاهش زمان تردد مسافران،کاهش مصرف سوخت، کاهش آلودگی هوا و ... دارد ولی نمی‌توان از کنار آسیبی که احداث این مسیر به محیط زیست وارد کرده به سادگی گذشت.

وی ادامه داد: هرچند عدم تعامل مجریان این پروژه با محیط زیست به ضرر طبیعت و حیات وحش تمام شده ولی در تلاشیم بخشی از این ضررها را جبران کنیم.

وی با تاکید بر اینکه اگر احداث این بزرگراه با نظارت محیط زیست انجام می‌شد، خسارت‌های آن به حداقل می‌رسید و دغدغه امروز وجود نداشت، توضیح داد: با احداث این آزادراه دسترسی شکارچیان به حیات وحش منطقه آسان شده و حتی شکارچی از داخل خودرو خود می‌تواند با دوربین شکار را بزند.

این مسئول تاکید کرد: برای جبران بخشی از خسارات وارده به محیط زیست منطقه پیشنهاداتی مطرح شده که امیدواریم از طریق مراجع ذیربط پیگیری و به نتیجه برسد.

مدیرکل محیط زیست البرز ابراز کرد: نصب دوربین‌های اپتیکی در مسیر این آزادراه برای رصد فعالیت شکارچیان احتمالی یکی از این پیشنهادات بوده که بنا شده در کمیته‌‎های فنی بررسی و به تصویب برسد.

درگی تاکید کرد: نصب این دوربین‌ها بیش از ۴۰ میلیارد تومان هزینه دارد که تامین آن در شرایط فعلی از عهده محیط زیست برنمی‌آید.

مدیر کل محیط زیست البرز با اشاره به دیگر پیشنهاد مطرح شده توضیح داد: با توجه به اینکه روزانه بیش از ۲۷ هزار تردد در این مسیر ثبت می‌شود، امیدواریم بخشی از عوارض این آزادراه به محیط زیست اختصاص یابد تا بتوانیم با هزینه کرد آن جان تازه‌ای به محیط زیست منطقه تزریق کنیم.

درگی خاطرنشان کرد: اقدامات اولیه در این خصوص انجام شده و امیدواریم این اتفاق به زودی بیفتد.

دیگر خبرها

  • نشان خورشید تابان از سوی امپراطور ژاپن به معصومه ابتکار اعطا شد + عکس ها
  • چالش‌های زیست‌محیطی در توسعه هوش مصنوعی
  • مجوز زیست محیطی بهره‌برداری از معدن آلبلاغ صادر شد
  • مجوز زیست محیطی بهره‌برداری از معدن آلبلاغ اسفراین صادر شد
  • اخطار زیست محیطی به سه واحد خدماتی در نهاوند
  • همکاری هنرمندان ایران و فرانسه برای مسابقه عکاسی درباره آب
  • جبران خسارت زیست محیطی ازسوی آزادراه تهران-شمال
  • ۶۰ درصد غذا های المپیک پاریس «غیرگوشتی» است
  • ۶۰ درصد غذاهای المپیک پاریس «غیرگوشتی» است
  • بازدید جمعی از مسئولان قضایی استان قم از منطقه حفاظت شده پلنگ دره