Web Analytics Made Easy - Statcounter

امام جمعه اردبیل گفت: در آینده نزدیک با کمک متخصصان و مسئولان استانی امکانات لازم برای انجام پیوند کلیه در استان فراهم می‌شود 
به گزارش ایسنا منطقه اردبیل، آیت الله سید حسن عاملی در جریان بازدید از مرکز دیالیز بیمارستان بوعلی اردبیل با اشاره به شرایط استثنایی استان اردبیل از لحاظ درمانی گفت: استان اردبیل از لحاظ درمانی پذیرای بیمارانی از کشور آذربایجان و شهرها و استان‌های مجاور است و از لحاظ درمانی در شرایط استثنایی قرار دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

     امام جمعه اردبیل یادآور شد: در آینده نزدیک با کمک متخصصان و مسئولان استانی امکانات لازم برای انجام پیوند کلیه در استان فراهم می‌شود بطوریکه که لازم است از این  اقدام مبارک حمایت کنیم. 
وی اقدامات خوب حوزه بهداشت و درمان در سطح کشور را یادآور شد وگفت: استان اردبیل نیز از امکانات بی بهره نبوده بطوریکه امیدواریم روزی برسید نیاز مردم به حوزه درمانی کمتر باشد. 
عاملی حضور یک مرکز کاملا مردمی به نام انجمن بیماران کلیوی نشان از توجه و حس انسان دوستی بالا در میان نیروهای مردمی است که بسیار قابل تحسین است.  تامین امکانات در مرکز دیالیز استان در حد عالی بوده و خدمت‌رسانی پرسنل این مجموعه و در راس آنها مدیریت دانشگاه علوم پزشکی در حد مناسب و قابل قبول است.     قدرت اخوان اکبری یادآور شد: مرکز دیالیز بیمارستان بوعلی با 52 تخت فعال در حال خدمت رسانی به بیماران دیالیزی است که 5 تخت آن جدیدا توسط دانشگاه علوم پزشکی استان خریداری و در اختیار بیماران قرار گرفته است. 
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل گفت: مرکز دیالیز بیمارستان بوعلی با 52 تخت فعال در حال خدمت رسانی به بیماران دیالیزی است که 5 تخت آن جدیدا توسط دانشگاه علوم پزشکی استان خریداری و در اختیار بیماران قرار گرفته است. 
   وی با بیان اینکه به 295 بیمار در این مرکز به صورت مداوم خدمت رسانی می‌شود، اضافه کرد: 165 بیمار مرد و 130 بیمار زن در 3 نوبت دیالیز می‌شوند .        رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل یادآور شد: اکثر بیماران در سنین بالای 60 سال هستند بطوریکه حدود 40 نفر پرسنل از جمله پرستار و پزشکان متخصص در این مرکز در حال خدمت رسانی به بیماران هستند.     به گفته اخوان اکبری در شهرستان‌های دیگر استان نیز امکانات دیالیزی به اندازه کافی دارند و از این لحاظ در سطح استان مشکل خاصی نداریم.
انتهای پیام

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۷۷۳۸۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیش از ۲۳ هزار خدمت روانپزشکی در غرب خراسان رضوی ارائه شد

 

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، رییس دانشگاه علوم پزشکی سبزوار گفت:  در حوزه معاونت بهداشتی با توجه به رایگان بودن خدمات در کلیه مراکز خدمات جامع سلامت شهری و روستایی، ۹۰۷ نفر جدید؛ دارای مشکلات روانپزشکی شناسایی شدند که برای این افراد سه هزار و ۴۰۰ خدمت روانشناختی توسط روانشناسان مراکز خدمات جامع سلامت ارائه شده است.

دکتر محمد سالاری افزود: با توجه به اهمیت ارتقای سواد سلامت روان و تاثیر آن بر بهزیستی و کیفیت زندگی انسان ها برای حدود سه هزار و ۵۰۰ نفر آموزش انفرادی و برای بیش از ۱۰ هزار نفر به صورت گروهی جلسات آموزشی مهارت های زندگی، مهارت های فرزندپروری، نوجوان سالم و خودمراقبتی توسط روانشناسان معاونت بهداشتی برگزار شده است.

وی خاطرنشان کرد: همچنین در مرکز مشاوره مبتنی بر سبک اسلامی– ایرانی معاونت دانشجویی و فرهنگی دانشگاه حدود ۲ هزار خدمت روانشناختی، روانپزشکی، مددکاری، تحصیلی و آموزشی برای هزار و ۶۶۵ دانشجوی مراجعه کننده به این مرکز ارائه شده است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی سبزوار ادامه داد: مرکز آموزشی درمانی واسعی به عنوان تنها بیمارستان دارای بخش روانپزشکی در غرب خراسان رضوی، با ۴۶ تخت فعال شامل ۲ بخش مجزای روانپزشکی زنان و مردان، در زمینه بستری بیماران روانپزشکی خدمت رسانی می کند.

دکتر سالاری افزود: در سال گذشته هزار و ۶۶۰ بیمار در این ۲ بخش بستری و از خدمات روانپزشکی بهره مند شده اند که تمامی این خدمات برای تسریع در روند درمان اختلالات، افزایش مهارتها و کاهش احتمال عود بیماری صورت گرفته است.

به گفته وی در بیمارستان فوق تخصصی حشمتیه سبزوار نیز خدمات روانشناختی و سلامت معنوی به بیماران بستری در بخش‌های مختلف از جمله اطفال و قلب با تشخیص و درخواست پزشک ارائه می شود و در کلینیک ویژه دانشگاه نیز سه هزار و ۳۸۲ بیمار به صورت سرپایی از خدمات روانپزشکی بهره برده اند.

دانشگاه علوم پزشکی سبزوار با ۴۵ مرکز خدمات جامع سلامت فعال، ۳۱ پایگاه شهری و یک پایگاه روستایی، ۱۹۵ خانه بهداشت و ۶ بیمارستان زیر پوشش به بیش از نیم میلیون نفر جمعیت شهرستان‌های جوین، جغتای، خوشاب، داورزن و ششتمد در غرب خراسان رضوی خدمات بهداشتی و درمانی می‌دهد.

سبزوار در ۲۳۰ کیلومتری غرب مشهد واقع است.

دیگر خبرها

  • بیمارستان فوق تخصصی کودکان شرق کشور؛ مرکز کشت حلق بیماران CF
  • دانشگاه بوعلی سینای همدان، میزبان رویداد دانشگاهی نزدیک قله ایم
  • بیش از ۲۳ هزار خدمت روانپزشکی در غرب خراسان رضوی ارائه شد
  • منشور رسانه‌ای طی آینده‌ای نزدیک در اردبیل رونمایی می‌شود
  • تبادل الکترونیک پرونده بیماران از اطاله دادرسی جلوگیری می‌کند
  • تبادل الکترونیک پرونده بیماران از اطاله دادرسی جلوگیری می کند
  • زارع پور: به‌زودی زیرساخت‌ دارو رسانی از طریق سکو‌ها فراهم می‌شود
  • امکان تغییر محل آزمون دانشجویان فراهم شد
  • سرپرست مرکز روابط عمومی وزارت بهداشت منصوب شد
  • پایگاه اورژانس ۱۱۵ بانوان در کردستان