Web Analytics Made Easy - Statcounter

سفارت جمهوری اسلامی افغانستان از وب سایت و یک صفحه اجتماعی تلگرام جدید برای ایجاد سهولت بیشتر در بخش نوبت گیری اخذ تذکره و پاسپورت و همچنین اطلاع رسانی از طی مراحل صدور پاسپورت رونمایی کرد. صفحه تلگرام بخش پاسپورت با نام "Appstehran" آغاز به کار کرده و قرار است سایت جدید نوبت دهی از ماه آینده فعال گردد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، محمداسلام دره ای، مسئول پروژه پاسپورت و تذکره سفارت جمهوری اسلامی افغانستان در تهران و همکاران فنی شان در این بخش، با حضور در جمع ۲۰۰ نماینده از جامعه مهاجرین افغانستانی از سراسر ایران، صفحه جدید وب سایت و همچنین کانال تلگرام را رونمایی کرده و در مورد آن جزییات دادند.

قرار است با فعال شدن سامانه جدید نوبت دهی برای اخذ تذکره و پاسپورت، مشکلات سامانه کنونی نوبت دهی برطرف گردیده و سهولت های بیشتر و آسان تری را در اختیار مهاجرین قرار دهد.

دره ای در صحبت های خود از مهاجرین خواست تا مشخصات خود را در بخش تذکره و به خصوص پاسپورت، بر اساس اطلاعات دقیق و اصلی شان که در تذکره درج شده، تکمیل کنند.

وی با اشاره به تخفیف های مشخص شده در بخش توزیع پاسپورت، خاطرنشان کرد که این تخفیف ها در حدود ۷۰ درصد جامعه مهاجرین را تحت پوشش قرار داده و بر این اساس، دولت افغانستان، ده های میلیون دالر در قسمت توزیع پاسپورت، تنها به مهاجرین افغانستانی در ایران، تخفیف داده است.

مسئول پروژه تذکره و پاسپورت سفارت افغانستان در تهران ادامه داد که همچنان پی گیر دریافت تخفیف برای صدور پاسپورت برای دانشجویان هستند.

وی در مورد صفحه تلگرام آن ها که به نام "کانال رسمی اطلاع رسانی پاسپورت های الکترونیکی سفارت کبرای افغانستان در تهران" یا "Appstehran" مسمی است، گفت که هدف از راه اندازی این کانال، ایجاد سهولت در امر اطلاع رسانی در خصوص پاسپورت های چاپ شده است.

مسئول پروژه تذکره و پاسپورت خاطرنشان کرد، کسانی که به وب سایت سفارت و یا بخش مسئولین این بخش دسترسی ندارند، می توانند از طریق کانال تلگرام، روند صدور پاسپورت های خود را پی گیری کنند.

کسانی که مراحل صدور پاسپورت را طی کرده اند، با مراجعه به این کانال تلگرام، می توانند از طریق بخش جستجو، با وارد کردن شماره رهگیری یا نام و نام خانوادگی خود، بفهمند که روند صدور پاسپورت شان در کدام مرحله قرار دارد.

این در حالی است که دکتر نصیراحمد نور، سفیر جمهوری اسلامی افغانستان در تهران، بخش پاسپورت سفارت روزانه ظرفیت رسیدگی به درخواست پاسپورت ۵۰۰ نفر را دارا می باشد، اما اکنون روزانه ۱۰۰ نفر هم مراجعه نمی کنند. سفیر افغانستان گفت که بخش پاسپورت سفارت و نمایندگی های افغانستان در ایران این ظرفیت را دارند که روزانه تا به درخواست پاسپورت ۵۰۰۰ نفر رسیدگی کنند.

وی تأکید کرد که مهاجرین از فرصت باقی مانده به خوبی استفاده کنند و به صورت فوری برای دریافت تذکره و پاسپورت های جدید اقدام کنند.

 نصیراحمد نور با بیان این که بیشتر کسانی که برای دریافت تذکره مراجعه می کنند، به دنبال دریافت پاسپورت نیستند، خاطرنشان کرد، پس از این تنها به کسانی که نیاز به دریافت پاسپورت داشته باشند، تذکره داده خواهد شد. او ادامه داد: در آینده ساز و کاری در نظر گرفته خواهد شد تا تذکره متقاضیان پس از دریافت نوبت پاسپورت و از طریق بخش پاسپورت توزیع شود.

همچنین به گفته وی، جمهوری اسلامی ایران تنها تا اول ماه میزان سال آینده(۱۳۹۷ هجری شمسی) به مقام های جمهوری اسلامی افغانستان و سفارت کشور مهلت داده تا همه کسانی که پاسپورت قدیمی دارند، یا نیازمند دریافت پاسپورت جدید اند، پاسپورت های ماشین خوان دریافت کنند، در غیر این صورت، پاسپورت های قدیمی از اعتبار خارج شده، اقامت ها باطل خواهد شد و دارندگان پاسپورت های قدیمی، غیرمجاز خواهند بود.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۷۷۶۰۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اتباع مجاز در کرمانشاه ساماندهی می‌شوند

مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی استان کرمانشاه از اقامت حدود ۴۰۰۰ تبعه خارجی مجاز در استان خبر داد و گفت: طبق برنامه سازمان ملی مهاجرت وزارت کشور، ساماندهی تمام اتباع خارجی در استان آغاز شده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، حمزه سلیمانی امروز _ چهارشنبه دوازدهم اردیبهشت _ در جمع خبرنگاران با اشاره به آغاز طرح ساماندهی اتباع و مهاجرین خارجی در کرمانشاه، اظهار کرد: در سطح استان کرمانشاه حدود ۴۰۰۰ نفر تبعه خارجی شامل دارندگان کارت‌های هویتی، گذرنامه، دفترچه و پناهندگی حضور دارند.

وی افزود: ۱۰۰ درصد دارندگان کارت‌های هویتی در سطح استان اتباع کشور عراق هستند که در طول چهار دهه اخیر در کرمانشاه ماندگار شده‌اند و مردم این دیار همواره سنگ صبور آنها بوده‌اند، در بحران‌ها کنارشان ایستاده‌اند و به شایستگی از آنان میزبانی و پذیرایی کرده‌اند.

مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی استان کرمانشاه اضافه کرد: دارندگان گذرنامه نیز عموماً دانشجویان خارجی دانشگاه‌های رازی، آزاد و علوم پزشکی هستند که بیشتر آن‌ها از کشورهای عراق، سوریه، فیلیپین، هند و سومالی برای تحصیل به کرمانشاه آمده‌اند.

سلیمانی با بیان اینکه طبق برنامه سازمان ملی مهاجرت وزارت کشور ساماندهی تمام اتباع خارجی کشور از جمله در کرمانشاه در دستور کار قرار گرفته است، تصریح کرد: اجرای این طرح در استان از دارندگان کارت‌های هویتی، دفترچه و پناهندگی آغاز شده است و پیش‌بینی می‌شود ظرف یکی دو هفته آینده به اتمام برسد.

وی اضافه کرد: پس از ساماندهی دارندگان کارت‌های هویتی، ساماندهی دانشجویان خارجی و به دنبال آن سرمایه‌گذاران خارجی که در استان فعالیت می‌کنند، آغاز خواهد شد.

مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی استان کرمانشاه عنوان کرد: در راستای اجرای این طرح تمام اتباع خارجی مقیم استان باید به سامانه «سهما» مربوط به سازمان ملی مهاجرت مراجعه و مشخصات خود را به صورت کامل وارد کنند.

کد خبر 749769

دیگر خبرها

  • اتباع مجاز در کرمانشاه ساماندهی می‌شوند
  • هشدار جدی سازمان ملی مهاجرت به مهاجرین درباره پیامک سامانه «سهما» + جزئیات
  • مهاجرین پیامک سامانه «سهما» را جدی بگیرند
  • کانال‌های خبری برای دریافت مجوز اقدام کنند
  • کانال های خبری برای دریافت مجوز اقدام کنند
  • ارسال پیامک سامانه سهما به اتباع خارجی
  • مهاجرین پیامک سامانه «سهما» را جدی بگیرند
  • ایران حمله تروریستی هرات را محکوم کرد
  • دعوت از طالبان برای شرکت در کنفرانس وقف
  • آغاز مجدد ثبت‌نام دریافت تسهیلات بازسازی ناوگان اتوبوسی