Web Analytics Made Easy - Statcounter

زرند - رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی زرند از برگزاری جشنواره مد و لباس ایرانی - اسلامی استان کرمان در این شهرستان خبر داد.

احمد رشیدی در گفتگو با خبرنگار مهر جشنواره مد و لباس اسلامی ایرانی به منظور معرفی الگوها و سبک‌های اصیل و نوین اسلامی و ملّی در پوشش و سبک زندگی که هویت و اصالت خود را از نمادهای فرهنگ، هنر و تمدن ایرانی گرفته است، برگزار می‌شود، اظهار کرد: این جشنواره هشتم لغایت چهاردهم آذرماه ۹۶ در زرند برگزار خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رشیدی عنوان کرد: این برنامه‌ها باعث پیشرفت شهرستان زرند و معرفی این شهرستان به سایر نقاط استان کرمان و کشور می‌شود.

وی افزود: این جشنواره محل مناسبی است برای نمایش توانمندی‌ها و ظرفیت‌های فرهنگ و هنر ایرانی و صنایع و اصناف پیشرو داخلی و نیز سایر بخشهای عمومی و خصوصی مرتبط در راستای طراحی، تولید و اشاعه الگوهای نوین برای رفتارهای اجتماعی اعم از پوشش و آراستگی محیط زندگی به خصوص برای نسل جوان با این هدف که بتوانند در انتخاب سبک رفتار از مدل‌های برآمده از هویت اسلامی ـ ملّی خود الگو بگیرند.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان زرند اضافه داشت: ایجاد فضای تعامل فرهنگی با محوریت پوشاک اسلامی، سوق دادن علاقمندان به طراحی آثار مبتنی با اصول و آموزه‌های اسلامی، ارتقاء سطح علمی و عملی طراحان و خیاطان در زمینه طراحی و دوخت لباس، ایجاد حرکت نوین در زمینه طراحی علمی پوشش اسلامی، زمینه‌سازی برای کشف و ظهور استعدادهای خلاق، ایجاد زمینه مناسب برای معرفی طراحان جوان و ارتباط با جامعه و صنعت، ارائه نمونه‌ها و طرح‌های خلاق و ابتکاری در زمینه پوشاک مناسب جامعه و زمینه‌سازی برای کارآفرینی از اهداف این جشنواره است.

وی با عنوان اینکه مسابقه طراحی و دوخت لباس سنتی- محلی استان کرمان، مسابقه طراحی و دوخت مانتو و مانتو عروس، مسابقه طراحی لباس با ایده از بناهای تاریخی استان کرمان و مسابقه طراحی و بافت انواع پارچه از بخش‌های مسابقه‌ای این جشنواره است، تصریح داشت: نمایش زنده برترین آثار ویژه بانوان از دیگر برنامه‌های این جشنواره است.

رشیدی گفت: در این جشنواره صدها هنرمند از سراسر استان کرمان در رشته‌های طراحی و دوخت لباس با هم رقابت خواهند کرد.

وی ادامه داد: امید است خلاء موجود در حوزه طراحی پارچه و لباس با برپایی این جشنواره جبران شود و با توجه به حساسیت و اهمیت پوشاک در بخش صنعت مد و لباس ایرانی ـ اسلامی، زمینه‌های ارتباط و تعامل بین طراحان و تولید کنندگان به خوبی فراهم شود.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۷۷۶۱۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتشار اعلان نمایشگاه کتاب

اعلان (پوستر) سی‌وپنجمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران منتشر شد.

به گزارش ایسنا به نقل از ستاد خبری سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، اعلان (پوستر) این دوره از نمایشگاه به طراحی صابر شیخ رضایی منتشر شد.

در توضیح این اعلان آمده است: شاکله اصلی اعلان را تصویر کتاب‌های متعددی که در حال ایجاد یک سازه معمارانه هستند، تشکیل داده که این اثر تلاشی برای انتقال محتوا و ساخت تصویر با شکلی جدید و بیانی بین المللی و کمینه نگر شرقی ولی بدون استفاده مستقیم از عناصر سنتی تصویری فرهنگ و هنر ایرانی است.

از آنجا که امر «خواندن» امری گره خورده به ملکوت و سنت‌های پویا و هدایتگر پیغام آوران وحی است و بهترین کتاب‌های بشری نیز سرمایه‌های وجودی آسمانی دارند، کتاب‌هایی از بالای قاب تصویر، در حالاتی متفاوت و بالقوه، در حال تنزل درجات و پایین آمدن هستند و در مرکز قاب «امر ساختن» با چیدمانی همچون یک سازه منسجم معمارانه را که تداعی اولین هسته‌های شهرسازانه و تمدنی دارد، به فعلیت می‌رسانند که در هم تنیدگی کتاب‌ها نیز حکایت از اندیشه و فلسفه ایرانی دارد. 

زمینه اعلان؛ لاجوردین فام (آبی ایرانی) است که حکایت از نمایش این چرخه بر گستره وسیع آسمان دارد که این رنگ نیز علاوه بر ایجاد حس نشاط و سرزندگی کنار تنوع رنگین کتاب‌ها، زمینه گرایشات دینی و عرفانی در تاریخ و فرهنگ ایران و سنت‌های تصویری نگارگری ایرانی را راهبری می‌کند.

 تجمیع و چیدمان کتاب‌ها علاوه بر تداعی فرم بصری یک کتاب گشوده شده که در دو وجه اصلی خود، دروازه‌ها و ایوان‌هایی روشن دارند که با تابش نور آگاهی بر دیدگان و دل‌های بشر آن را به آرمانشهری زمینی بدل می کند، مفهومی دیگر را راهبری می کنند و آن شکل ساده سازی شده یک قلب بزرگ روشن و هندسی است که مفهوم «مهر» در جوامع را یادآور می‌شود که از نتایج کتابخوانی و فرهیختگی و جاری شدن اخلاق در زندگی بشر است و کتاب‌هایی پلکانی که بیانگر «رُشد و تعالی» انسان است. 

چیدمان عنوان نمایشگاه و عناصر نوشتاری هم به گونه‌ای حاشیه گرایانه جانمایی شده که اولویت با خوانش بصری طرح باشد و چشم بیننده در گردش و متوجه عناصر کلیدی و داستان روایی آنها باشد. 

سی‌وپنجمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با شعار «بخوانیم و بسازیم» از ۱۹ تا ۲۹ اردیبهشت (۱۴۰۳) در محل مصلی امام خمینی(ره) به شکل حضوری و در سامانه ketab.ir به صورت مجازی برگزار می‌شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • انتشار اعلان نمایشگاه کتاب
  • نشست «سواد بصری در مد و لباس» برگزار می‌شود
  • حضور فرماندار زرند در کنار کارگران سخت‌ترین شغل دنیا
  • (عکس) تصویری جذاب از انبار رنو در تهران در دهه ۵۰
  • دانشگاه آزاد سمنان میزبان نخستین مسابقه ملی «طراحی و دوخت»
  • یک کشته و یک مجروح در تصادف رخ به رخِ محور زرند ـ رفسنجان
  • (عکس) اولین تصویر از تصادف شدید مزدا و کمپرسی در جاده زرند- رفسنجان کرمان
  • دانشگاه‌ها برای احیای سنت‌های محلی گام بردارند
  • شهردار و رییس شورای زرند در لباس پاکبانی (عکس)
  • عمره‌گزاران ایرانی لباس احرام به تن کردند