Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده دایم ایران در آژانس بین المللی انرژی اتمیدر سخنرانی خود در نشست فصلی شورای حکام در وین گفت که دولت آمریکا رویکردی منفی برای تضعیف اجرای موفقیت آمیز برجام در پیش گرفته است.

گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، رضا نجفی نماینده دایم ایران در آژانس بین المللی انرژی اتمی گفت: برجام مسیر یک طرفه ای نیست و اجرای تعهدات از سوی ایران تا زمانی می تواند ادامه یابد که همه طرف های برجام به اجرای کامل و بی قید و شرط تعهدات خود ادامه دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نجفی در نشست فصلی شورای حکام در وین با اشاره به اینکه وضعیت اجرای تعهدات سایر طرف های برجام به ویژه آمریکا غیر قابل قبول است افزود: دولت آمریکا بر خلاف متن و روح برجام به خصوص بندهای 26، 28 و 29 آن با محدود کردن منافع ایران از این توافق ، رویکردی منفی برای تضعیف اجرای موفقیت آمیز برجام در پیش گرفته است.

وی اضافه کرد : برجام متضمن رفع کامل همه تحریم های شورای امنیت سازمان ملل و تحریم های مرتبط هسته ای یکجانبه و چندجانبه است ضمن این که کشورهای 5+1، مسئولیت روشنی در اجرای برجام با حسن نیت و در فضایی سازنده ، بر اساس احترام متقابل و با پرهیز از هرگونه اقدام ناسازگار با متن، روح و نیت برجام که اجرای موفق آن را تضعیف کند بر عهده دارند.

نماینده دایم ایران در آژانس بین المللی انرژی اتمی گفت: دولت آمریکا باید به همه تعهدات خود در قبال برجام پاییند باشد.

نجفی تصریح کرد: گزارش اخیر مدیر کل آژانس به روشنی نشان می دهد که همه اقدامات مرتبط هسته ای به طور کامل از سوی ایران اجرا شده است.

وی با تاکید بر ضرورت صیانت از اطلاعات پادمان هسته ای کشورمان از سوی آژانس ، توضیحاتی در زمینه تولید و عرضه آب سنگین به بازارهای بین المللی و همچنین تعاریف موردنظر کشورمان در زمینه ذخیره و موجودی اورانیوم کمتر غنی شده ؛ گفت : تفاسیر خودسرانه از مفاد برجام قویا مردود است.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، نجفی همچنین در سخنرانی خود در نشست فصلی شورای حکام، به ادعاهای جعلی رژیم صهیونیستی پاسخ داد و با اشاره به وجود کلاهک های هسته ای غیر انسانی و تاسیسات مخفیانه و خارج از پادمان هسته ای این رژیم که مواد رادیواکتیو ناشی از آن باعث شیوع بیماری سرطان در میان مردم منطقه شده است و نیز سابقه تجاوزگری، اشغالگری، آپارتاید و جنایات جنگی و نقض آشکار قطعنامه های متعدد شورای امنیت سازمان ملل از سوی صهیونیست ها تاکید کرد: این رژیم نمی تواند با چنین سخنان مضحکی بر برنامه مخفیانه سلاح های هسته ای نامشروع خود که تهدیدی واقعی علیه صلح و امنیت منطقه ای و بین المللی است سرپوش بگذارد.

نماینده دائم کشورمان در ابتدای سخنان خود از ابراز همدردی و تسلیت برخی کشورهای عضو درباره زلزله اخیر در غرب ایران تشکر کرد.
انتهای پیام/.

R36447/P36447/S8,95,97,1128/CT12

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۷۷۶۷۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمریکا با هواپیمای آخرالزمانی آماده جنگ احتمالی هسته‌ای می‌شود

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دیلی میل، آمریکا یک ناوگان از هواپیماهای آخرالزمانی در اختیار خواهد داشت که طبق گزارش ها نشانه ای از آمادگی این کشور برای جنگ جهانی سوم است.

نیروی هوایی آمریکا اعلام کرد قراردادی ۱۳ میلیارد دلاری برای توسعه هواپیماهایی امضا کرده که جایگزین بویینگ های قدیمی می شوند که برای حفاظت از رییس جمهور طی حملات هسته ای استفاده می شد.

این بودجه به شرکت سیرا نوادا تخصیص یافته که جانشین هواپیمای E-۴B Nightwatch می شود که دارای یک پست فرماندهی متحرک و قادر به مقاومت در برابر انفجارهای هسته ای و تاثیرات الکترومغناطیسی است. طبق پیش بینی ها این پروژه «مرکز عملیات هوابرد بقا»(Survival Airborne Operations Center) نام گرفته و تا ۲۰۳۶ میلادی تکمیل می شود.

در این میان نیروهای هوایی آمریکا ناوگانی متشکل از ۴ هواپیمایE-۴B در اختیار دارد که حداقل یکی از آنها همیشه در وضعیت آماده باش است. اما این هواپیماهای بویینگ قدیمی شده و برخی قطعات آنها نیز منسوخ شده اند.

شرکت سیرا نوادا در همین زمینه اعلام کرده مشغول ساخت یک مرکز کنترل هوابرد برای آینده است. در بیانیه شرکت آمده است: چنین مرکزی در حقیقت یک هواپیمای بسیار مخصوص است که فرماندهی، کنترل و ارتباطات حیاتی طی رویدادهای اضطراری در سطح ملی را برای رییس جمهور ، وزیر دفاع و رییس ستاد مشترک آمریکا فراهم می کند.

البته هنوز جزییاتی از طراحی هواپیما منتشر نشده اما احتمالا مشابه E-۴B Nightwatch خواهد بود.

هواپیماهای آخرالزمانی فعلی دارای سیستم ارتباطات ماهواره ای پیشرفته، حفاظ های گرمایشی و هسته ای ، سیستم کنترل آکوستیک، سیستم تهویه هوای پیشرفته برای خنک نگه داشتن قطعات الکتریکی هستند.

همچنین این هواپیماها قادر به سوختگیری در هوا هستند و می توانند به مدت ۳۵.۴ ساعت در هوا و در حالت عملیاتی بمانند. موتورهای چنین هواپیمایی که قادر به حمل ۸۰۰ هزار پوند هستند، ۵۲۵۰۰ پوند پیشرانش دارند. هر هواپیمای E-۴B حدود ۲۳۱ فوت طول و پهنای بال آنها ۱۹۵ فوت است. ساخت هریک از این هواپیماها ۲۲۳ میلیون دلار هزینه دارد.

کد خبر 6092725 شیوا سعیدی قوی اندام

دیگر خبرها

  • روایت ظریف از دلایل موافقت آمریکا و مخالفت اعراب و اسرائیل با برجام
  • سنای آمریکا واردات اورانیوم از روسیه را ممنوع کرد
  • روحانی: پاسخ من به شورای نگهبان به زودی منتشر می‌شود تا مردم از سطح درک اعضای این شورا از مسائل حیاتی کشور مطلع شوند!
  • افشاگری روحانی درباره دلایل ردصلاحیتش
  • «رافائل گروسی» به ایران سفر می کند
  • گذرهای پرنور ایستگاه‌های فضایی از آسمان ایران- دهه دوم اردیبهشت
  • آمریکا با هواپیمای آخرالزمانی آماده جنگ احتمالی هسته‌ای می‌شود
  • برخی به دنبال تضعیف دستاوردهای مدیریت شهری هستند
  • موافقت شورای صدور ساخت آثار سینمایی با فیلم‌نامه هنرمند چهارمحال و بختیاری
  • علیرضا عسگری؛ سوژه‌ای سوخته برای فرار از شکست