Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ به نقل از مرکز آمار ایران، گزارش شاخص قیمت کالاها و خدمات مصرفی خانوارهای کشور در آبان ماه سال ١٣٩٦ را منتشر کرد. شاخص کل (بر مبنای١٠٠=١٣٩٠) در آبان ماه سال ١٣٩٦ برای کل کشور، مناطق شهری و مناطق روستایی به ترتیب ٢٥٨,٤، ٢٥٥.٨ و ٢٦٨.٩ را نشان می‌دهد که نسبت به ماه قبل برای کل کشور، مناطق شهری و مناطق روستایی ١.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

١ درصد افزایش یافته است.

افزایش شاخص کل نسبت به ماه مشابه سال قبل (تورم نقطه به نقطه) به ترتیب ٩.٦، ٩.٥ و ١٠.٠ درصد است که نسبت به همین اطلاع در ماه قبل برای کل کشور، مناطق شهری و مناطق روستایی ٠.٩ واحد درصد افزایش یافته است.

١- شاخص کل (بر مبنای١٠٠=١٣٩٠) در آبان ماه سال ١٣٩٦ برای کل کشور، مناطق شهری و مناطق روستایی به ترتیب ٢٥٨,٤، ٢٥٥.٨ و ٢٦٨.٩ را نشان می‌دهد که نسبت به ماه قبل برای کل کشور، مناطق شهری و مناطق روستایی ١.١ درصد افزایش یافته است. افزایش شاخص کل نسبت به ماه مشابه سال قبل (تورم نقطه به نقطه) به ترتیب ٩.٦، ٩.٥ و ١٠.٠ درصد است که نسبت به همین اطلاع در ماه قبل برای کل کشور، مناطق شهری و مناطق روستایی ٠.٩ واحد درصد افزایش یافته است.

درصد تغییرات شاخص کل (نرخ تورم کالاها و خدمات مصرفی خانوار) در دوازده ماه منتهی به آبان ماه سال ١٣٩٦ نسبت به دوره مشابه سال قبل برای کل کشور ٨,٤ درصد، مناطق شهری ٨.٢ درصد و مناطق روستایی ٩.٣ درصد است که نسبت به همین اطلاع در مهر ماه ١٣٩٦، برای کل کشور و مناطق شهری و روستایی ٠.٢ واحد درصد افزایش یافته است.

٢- شاخص گروه عمده «خوراکی‌ها، آشامیدنی‌ها و دخانیات» در این ماه برای کل کشور، مناطق شهری و مناطق روستایی به ترتیب به عدد ٣٠٤,٨، ٣٠٦.٩ و ٢٩٩.٧ رسید که نسبت به ماه قبل، این اطلاع برای کل کشور، مناطق شهری و مناطق روستایی ١.٨ درصد افزایش یافته است. شاخص گروه عمده «خوراکی‌ها، آشامیدنی‌ها و دخانیات» نسبت به ماه مشابه سال قبل برای کل کشور و مناطق شهری ١٣.٠ درصد و مناطق روستایی ١٢.٨ درصد افزایش نشان می‌دهد. درصد تغییرات این گروه در دوازده ماه منتهی به آبان ماه ١٣٩٦ نسبت به دوره مشابه سال قبل برای کل کشور و مناطق شهری ١١.٩ درصد و برای مناطق روستایی ١٢.٠ درصد است.

شاخص گروه اصلی «خوراکی‌ها» در ماه مورد بررسی برای کل کشور، مناطق شهری و روستایی به ترتیب به عدد ٣٠٢.٤، ٣٠٤.٩ و ٢٩٦.٤ رسید که نسبت به ماه قبل برای کل کشور، مناطق شهری و مناطق روستایی ١.٩ درصد افزایش نشان می‌دهد. شاخص گروه اصلی «خوراکی‌ها» نسبت به ماه مشابه سال قبل برای کل کشور و مناطق شهری به ترتیب ١٣.٣ درصد و مناطق روستایی ١٣.٢ درصد افزایش نشان می‌دهد. نرخ تورم دوازده ماهه این گروه برای کل کشور، مناطق شهری و مناطق روستایی ١٢.١ درصد است.

٣- شاخص گروه عمده «کالاهای غیر خوراکی و خدمات» در آبان ماه ١٣٩٦ برای کل کشور، مناطق شهری و مناطق روستایی به ترتیب به عدد ٢٤٠,٠، ٢٣٨.٣ و ٢٤٨.٢ رسید که نسبت به ماه قبل، این اطلاع برای کل کشور، مناطق شهری و مناطق روستایی به ترتیب ٠.٨، ٠.٩ و ٠.٤ درصد افزایش یافته است.

همچنین میزان افزایش شاخص گروه عمده «کالاهای غیرخوراکی و خدمات» نسبت به ماه مشابه سال قبل برای کل کشور و مناطق شهری ٨.٠ درصد و مناطق روستایی ٧.٨ درصد بوده است. نرخ تورم دوازده ماه منتهی به آبان ماه ١٣٩٦ نسبت به دوره مشابه سال قبل این گروه برای کل کشور ٦.٨ درصد، مناطق شهری ٦.٧ درصد و مناطق روستایی ٧.١ درصد است.

402

مرکز آمار نرخ تورم تورم نقطه به نقطه شاخص کل مناطق شهری و روستایی افزایش

منبع: ایسکانیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۷۵۵۶۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار سازمان هواشناسی نسبت به افزایش سرعت وزش باد و ارتفاع امواج دریای خلیج فارس

سازمان هواشناسی کشور به دنبال افزایش سرعت وزش باد و افزایش ارتفاع امواج دریای خلیج فارس نسبت به اختلال در ترددها و فعالیت دریایی به‌ویژه تردد شناورهای سبک و قایق‌های صیادی و تفریحی، خطر غرق‌شدن شناورها به‌ویژه شناورهای سبک و نیمه‌ سنگین، خطر غرق‌شدن شناگران در مناطق تحت تأثیر هشدار داده است.

به گزارش ایسنا، سازمان هواشناسی کشور با صدور هشدار هواشناسی دریایی سطح زردرنگ از افزایش سرعت وزش باد و افزایش ارتفاع امواج دریا خبر داده و آورده است: طی روز پنجشنبه (۱۳ اردیبهشت) در مناطق ساحلی و دور از ساحل استان‌های خوزستان و بوشهر، در شمال خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان و در روز شنبه (۱۵ اردیبهشت‌ماه) در مناطق ساحلی و دور از ساحل استان‌های خوزستان و بوشهر و در شمال خلیج فارس، افزایش بیشینه سرعت وزش باد لحظه‌ای ۲۴ تا ۲۶ نات و افزایش بیشینه ارتفاع امواج در سواحل تا ۱/۸ و دور از سواحل بیش از ۱/۸ پیش‌بینی می‌شود.

از این رو افزایش ارتفاع موج در خلیج فارس، اختلال در ترددها و فعالیت دریایی به‌ویژه تردد شناورهای سبک و قایق‌های صیادی و تفریحی، خطر غرق‌شدن شناورها به‌ویژه شناورهای سبک و نیمه‌ سنگین، خطر غرق‌شدن شناگران در مناطق تحت تأثیر وجود دارد.

در همین راستا سازمان هواشناسی نسبت به اجتناب از ترددهای دریایی به‌ویژه تردد شناورهای سبک و قایق‌های صیادی و تفریحی در مناطق تحت تأثیر، ممنوعیت شنا، تمهیدات لازم جهت پیشگیری از هرگونه خسارت احتمالی توصیه کرده است.

به گزارش ایسنا، هشدار زرد رنگ به معنای این است که پدیده‌ای جوی رخ خواهد داد که ممکن است در سفرها و انجام کارهای روزمره اختلالاتی را ایجاد کند. این هشدار برای آگاهی مردم صادر می‌شود تا بتوانند آمادگی لازم را برای مواجهه با پدیده‌ای جوی داشته باشند که از حالت معمول کمی شدت بیشتری دارد. از سوی دیگر مسئولان نیز در جریان این هشدارها قرار می‌گیرند تا اگر لازم باشد تمهیداتی را بیندیشند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • راه‌اندازی کتابخانه سیار در مناطق مختلف شهری و روستایی اراک ضروری است
  • افزایش بودجه ماشین‌آلات روستایی استان اصفهان نسبت به کل کشور
  • افزایش بودجه ماشین‌آلات روستایی اصفهان نسبت به کل کشور
  • هشدار سازمان هواشناسی نسبت به افزایش سرعت وزش باد و ارتفاع امواج دریای خلیج فارس
  • «خوراکی‌ها»؛ عامل اصلی تورم فقرا در فروردین ۱۴۰۳
  • بانک مرکزی: تورم ۲۷ درصد کاهش یافت!
  • کلاف سردرگم تعیین دستمزد کارگری (پادکست)
  • «همتی» در نقاب رییس بانک مرکزی سوئیس/سلطان چاپ پول چه کرد؟
  • حفر و تجهیز ۳۷ حلقه چاه آب شرب طی سال گذشته در همدان
  • افزایش نرخ تورم و قیمت مواد غذایی در اسپانیا