Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بسیج نیوز»
2024-04-30@15:46:14 GMT

بسیج رسالت خود را فراموش نخواهد کرد

تاریخ انتشار: ۳ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۷۷۶۹۹۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرمانشاه، بسیج و تشکیل بسیج رسالتی بزرگ برای احیاء فرهنگ اسلام و انقلاب در کشور می باشد،دفاع از مقدسات و ایدئولوژی اسلام ایجاب می کند که در مقابل خطراتی که آن را تهدید می کند به گونه ای منطقی و شیوه ای صحیح با آن خطر برخورد کرد. امام خمینی(ره) در مورد اهمیت و ضرورت تشکیل بسیج فرمودند: «دفاع از اسلام و کشورهای اسلامی امری است که در مواقع خطر، تکلیف شرعی و الهی و ملی است و برتمام قشرها و گروه ها واجب است».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هم چنین اصل پیشگیری ایجاب می کند که امت اسلامی برای مقابله با هر گونه خطر احتمالی از سوی دشمنان اسلام در آماده باش کامل بسر برده و آمادگی دفاعی برای هرگونه خطری که اسلام را به مخاطره افکند را داشته باشند.

 

رهبر معظم انقلاب اسلامی(مدظله العالی) ، تاکيد کردند همه عرصه های ايران به روحیه بسیجی برای ادامه مسیر حركت پیشرفت نظام جمهوری اسلامی ايران و مقابله با چالش ها، نياز دارد.

 

زلزله کرمانشاه حادثه تلخی بود که درون خود شیرینی هايی نیز داشت. در کنار آواری که بر سر مردم شهرهای استان کرمانشاه ریخت، دستان پر مهری هم بودند که به یاری هموطنان خود شتافتند. در کنار همه کمک رسانی ها بسیج، این نیروی مخلص مردمی نیز مانند همیشه دست به کار یاری رساندن به مردم شده است. بسیاری از مردم در زلزله کمک کردند اما موضوع اصلی در کمک رسانی ها سازماندهی این موارد است. بسیج که همواره بی مزد و منت از جنگ تحمیلی تا به امروز در خدمت ملت ایران بوده است، در کارزار کمک رسانی به زلزله زدگان کرمانشاه نیز حضور گرم و صمیمی داشته است.

بسیج تجربه بهینه ای در راستای آبادانی و اردوهای جهادی برای یاری رساندن به مردم دارد. روستايیان و مردم مناطق محروم کشورمان با امدادرسانی و اردوهای آبادانی بسیج به خوبی آشنا هستند. در وقوع هر زلزله و پیشامد ناگواری یک فضای احساسی و روانی ایجاد می شود که پس از چندی متاسفانه فروکش می کند اما کار بسیج مستضعفین بعد از فروکش کردن این احساسات پایان نمی پذیرد و در واقع تازه اغلب کارهای این سازمان مردم نهاد شروع می شود که مربوط به کار ساختاری و زیرساختی می شود. از این رو بسیج با توجه به تجربه هايی که در این زمینه دارد، درواقع به طور ساختاری و دور از هیاهوی سلبریتی گونه ای که حول کمک رسانی به مردم زلزله زده وجود دارد، کار خود را انجام می دهد.

 

هر چند که نبایسی از هر کمکی که در راستای همدلی و همدردی با مردم زلزله زده صورت می گیرد غافل شد و آنرا کوچک شمرد. با این حال فضای به هم ریخته کمک رسانی به مردم زلزله زده نشان می دهد که سازمان های مردم نهاد با تجربه مانند بسیج مستضعفین می توانند در کمک رسانی بهتر و بیشتر به مردم حادثه دیده مثمر ثمر واقع شود.

 

بسیج در دل خود تجربه زیبای مادران و مردمی که پشت جبهه حق علیه باطل برای پشتیبانی رزمندگان خود تلاش می کردند و با دست های خالی آذوقه و مواد غذایی لازم را تهیه و به جبهه ها می فرستادند، دارد.

 

نیرویی که در بسیج مستضعفین برای رسیدن به اهداف بزرگ نهفته و تا به امروز موفقیت آمیز بوده است و در سطوح و قشرهای مختلف از دانشجویان و اساتید گرفته تا پزشکان و کسبه بازار و مردم مختلف می تواند به طور بهینه مورد استفاده قرار گیرد.

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۷۷۶۹۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امنیت شغلی و تامین مسکن کارگران دغدغه دولت است

به گزارش خبرگزاری مهر، سید صولت مرتضوی شامگاه دوشنبه در جشن بزرگ کارگران در مشهد اظهار کرد: تلاش کارگران منجر به ایجاد امنیت اقتصادی می‌شود و این امنیت، خونخواهی از سرداران نظامی و مردم فلسطین در اقدام سپاه پاسداران انقلاب و عملیات وعده صادق را فراهم می کند.

وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی با ابلاغ سلام رییس دولت سیزدهم به کارگران و خانواده آنان گفت: رهبر انقلاب کارگر ایرانی را ستون فقرات تولید کشور می‌دانند و در روایات اسلامی نیز به جایگاه پر اهمیت نیروی کار و کارگر توجه بسیاری شده است به گونه‌ای که پیامبر اسلام (ص) بر دست پینه بسته کارگران بوسه می‌زند.

وی افزود: همانطور که در بیانات مقام معظم رهبری در دیدار با نمایندگان کارگری و کارفرمایی اشاره شد، از نگاه اسلام کارگر صاحب ارزش و کرامت است و این موضوع نشان از تفاوت دیدگاه اسلام با سایر تمدن ها و جوامع دارد که به کارگر صرفاً نگاه ابزاری دارند.

مرتضوی توجه به امنیت شغلی، آتیه، مسکن و سایر موضوعاتی که موجب آسایش خاطر کارگران شود را از دغدغه های مهم دولت مردمی بر شمرد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در خصوص وضعیت مظلومان فلسطینی نیز اظهار کرد: هم اکنون شاهد هستیم که مردم فلسطین به خاطر دفاع از خاک و حق حیات خود، موردشدیدترین حملات و تجاوزات رژیم اشغالگر قدس قرار گرفته اند و این اقدامات ظالمانه با حمایت دولت های غربی در حال رخ دادن است.

وی گفت: غذای مردم فلسطین اکنون همراه با خون است و وجدان های مردم جهان کجاست که این ظلم را برنتابند.

کد خبر 6092717

دیگر خبرها

  • ۶۳مرکز معاینه فنی خودرو در استان تهران به مردم خدمت رسانی می کنند
  • انتظار ۱۰ ساله مردم ۳۰ روستا برای تکمیل پل سوخته سرا پایان رسید
  • نگاه به ماجرای غزه از منظر «ما رأیت إلا جمیلا»
  • رشد ۵۰درصدی تشکل های مردم نهاد چهارمحال و بختیاری
  • امنیت شغلی و تامین مسکن کارگران دغدغه دولت است
  • وحید شمسایی: یک برند، پول عجیبی به من می داد تا برای تبلیغات برنج بخورم؛ مردم تولدم را فراموش می‌کنند اما سالگرد برنج نخوردنم را تبریک می‌گویند! / فیلم
  • شوراها در خدمت‌رسانی به مردم روستاها در تراز انقلاب عمل کنند
  • تا رفع مشکل سیل‌زدگان، خدمات‌رسانی نیروی دریایی ارتش انجام می‌شود
  • سیاسی‌بازی در شوراها مانع خدمت‌رسانی می‌شود
  • وضعیت اطلاع‌رسانی در کاشان مطلوب نیست