Web Analytics Made Easy - Statcounter

فعالان محیط زیست در قرار سبز هفته پایانی آبان ماه فعالیت‌های متنوعی در راستای حفظ محیط زیست انجام دادند.

به گزارش امتداد نیوز فعالان محیط زیستهفته پایانی آبان ماه را نیز با انجام فعالیت‌های متنوعی در راستای حفظ محیط زیست سپری کردند.

در شهر نیشابور استان خراسان رضوی به همت انجمن همیاران محیط زیست و همراهی دانشجویان دانشکده بهداشت، پاکسازی و فرهنگسازی محور جاده قدیم نیشابور و حضور در کمپ زائر جهت خدمات رسانی به زائرین در دو روز متوالی و پایانی ماه صفر به انجام رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در شهر هشتگرد استان البرز توسط انجمن سفیران طبیعت، پاکسازی پارک بزرگ مادر هشتگرد از فیلتر سیگار با هدف فرهنگ سازی در حوزه ی محیط زیست انجام شد.

در شهر مهاباد استان  آذربایجان غربی هیئت دوچرخه سواران مهاباد یاد و خاطره دوچرخه سواران استان کرمانشاه را که دیگر نمی توانند رکاب بزنند گرامی داشتند.

در شهر مسجد سلیمان استان خوزستان دانش آموزان دبیرستان کوشا با شعار   «از درخت بیاموزیم رویش دوباره و سبز شدن را»  بیاد هموطنان زلزله زده غرب کشور نهال کاشتند، این دانش آموران ضمن اظهارتسلیت و ابراز همدردی با هموطنان زلزله زده، به همنوعان خود در استان کرمانشاه پیام مقاومت و امیدواری به فردای بهتر فرستادند.

دانش آموزان مدرسه شریعتی مسجد سلیمان نیز کاردستی های خود را که با وسایل دورریختنی تهیه کرده بودند در معرض نمایش والدین قرار دادند. آنان در نظر دارند تا با برپایی نمایشگاه آثار هنری خود، عواید و درآمد حاصل از فروش این وسایل را به هموطنان زلزله زده اختصاص دهند.

فعالان محیط زیست مسجدسلیمان با حضور در پایگاه های انتقال خون شهرستان و اهدای خون به همنوعان زلزله زده در مناطق غرب کشور ضمن ابراز همدردی با آنان، گامی هرچند کوچک در کمک به بهبود وضعیت آسیب دیدگان این ضایعه بزرگ بر داشتند.

برنامه پاکبانی پارک ها و فضای سبز شهری مسجد سلیمان هم با همکاری واحد خدمات شهری و فضای سبز شهرداری بهمراه فعالین محیط زیست و سازمان های مردم نهاد صورت گرفت که با استقبال شهروندان نیز همراه بود. ضمن اینکه این برنامه همراهی سبز و کوچکترین هَموند انجمن های محیط زیستی اِلنا حافظی را در پی داشت.

سمینار نقش گیاهان بومی در توسعه جنگل ها و فضای سبز خوزستان نیز در مسجد سلیمان برگزار شد. این سمینار با سخنرانی دکتر حسین آخانی استاد و عضو هیئت علمی دانشگاه تهران و همچنین دکتر الکساندر رودوف محقق و گیاهشناس روسی، جمعی از مدیران استانی و شهرستان و حضور حداکثری سمن های محیط زیستی مسجد سلیمان در سالن همایش های اداره آموزش شرکت نفت برگزار شد.

نشست هم اندیشی انجمن های محیط زیستی شوشتر در استان خوزستان نیز با مدیر و معاونان اداره آموزش و پرورش شهرستان برگزار شد، که طی آن موارد و برنامه هایی از قبیل آموزش و فرهنگ سازی محیط زیستی در مدارس توسط کارشناسان انجمن ها، اجرای برنامه تولد درختی برای دانش آموزان، احداث نهالستان کوچک در بخشی از حیاط چند مدرسه جهت آشنایی دانش اموزان با نحوه تولید، تکثیر و کاشت درختان، برگزاری سمینارهای آموزشی محیط زیست با حضور مدیران و معاونین اداره و مدارس مطرح شد تا در آینده ای نزدیک صورت پذیرد.

در شهر بهشهر استان مازندران نیز قطع گونه های روبه انقراض، احساسات تشکلهای محیط زیستی بهشهر، نکا و رستمکلا و مازندران را جریحه دار کرد؛ این تشکل هابه قطع درختان شمشاد در جنگلهای رستمکلا توسط شهردار رستمکلا اعتراض کردند.

در شهر آبدانان استان ایلام به همت بانوان طبیعت دوست ایلام جمع آوری در بطری های پلاستیکی در دبستان شهدای دانش آموز آبدانان ایلام انجام گرفت، همچنین با تلاش این انجمن دانش آموزان دبیرستان فراست برای حفظ محیط زیست کیسه های پارچه ای را جایگزین کیسه های پلاستیکی کردند.

دانش آموزان دبیرستان پسرانه و دبستان دخترانه مجتمع سما خرم آباد در لرستان هم از نهالستان آقای افشار، پدر بلوط ایران بازدید کردند. در حاشیه این بازدید کارگاه کاشت بلوط توسط آقای افشار برای دانش آموزان برگزار شد.

در شهر رحیم آباداستان گیلان موسسه محیط زیست آسمانرود رحیم آباد همگام با دیگر گروه های مردم نهاد اقدام به جمع آوری کمک های مردمی و ارسال به مناطق زلزله زده غرب کشور کرد.

اعضای موسسه محیط زیست آسمانرود رحیم آباد هم در نشستی با پیمانکار شهرداری و بخشدار در زمینه ی نحوه ی مدیریت پسماند و چگونگی برنامه ریزی برای تفکیک زباله از مبدا، رایزنی کردند.

در شهر لاهیجان استان گیلان نیز کمک های سازمان های مردم نهاد استان گیلان به زلزله زدگان کرمانشاه ارسال شد، قطره های مهربانی مردمان استان گیلان به دستان برادران و خواهران کُردِمان در کرمانشاه رسید.

به همت انجمن بوم بانان گیلان و مهد کودک کندوی عسل برپائی ایستگاه اهدای کتاب به مناسبت هفته ی کتاب و کتابخوانی در پارک گلهای لاهیجان انجام شد.

true برچسب ها : حفظ محیط زیست زلزله زلزله کرمانشاه ۹۶ سازمان های مردم نهاد قرار سبز true

منبع: امتداد نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.emtedadnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «امتداد نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۷۶۶۵۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معضلات از دست دادن اکوسیستم خاک/ حفاظت از خاک را باید جدی بگیریم

حسینی گفت: آمار‌ها حاکی از آن است که وقتی فرسایش خاک داریم معضلات بسیار زیاد را با از دست دادن اکوسیستم خاک به دست می‌آوریم.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، حلیا سادات حسینی، در چهارمین روز از هفته زمین پاک و در مراسم پیاده روی خانوادگی و پاکسازی، در تفرجگاه نرجس خاتون در منطقه ۱۵ در جمع فعالین محیط زیست به اهمیت و مشارکت مردم در قبال کاهش پلاستیک و نجات زمین و حفظ آن برای نسل‌های آینده اشاره کرد.

وی به معضلات محیط زیستی که منجر به عدم داشتن زمینی پاک می‌شود اشاره کرد و افزود: عواملی، چون توسعه شهرها، افزایش جمعیت، توسعه نامتقارن و عدم رعایت عدالت محوری در توسعه شهرها، منجر به بروز معضلات متفاوت و گریبان گیر زمین می‌شود.

حسینی در ادامه گفت: آمار‌ها حاکی از آن است که وقتی فرسایش خاک داریم معضلات بسیار زیاد را با از دست دادن اکوسیستم خاک به دست می‌آوریم؛ لذا می‌بایست حفاظت از خاک را به معنای واقعی جدی بگیریم و به مواردی، چون نقاط انفصال فاضلاب‌ها، استفاده از گیاهان بومی، مصرف آب‌های زیرزمینی، کاشت گیاهان همسو و هم جهت با شرایط اقلیمی توجه ویژه‌ای داشته باشیم تا بتوانیم خاک حاصلخیز و پویا را حفظ کنیم.

مدیرکل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران در ادامه به پاکسازی طبیعت اشاره کرد و گفت: در هفته زمین پاک و با همکاری سازمان حفاظت محیط زیست، قصد داریم با انجام کار‌های نمادین این هفته را مهم جلوه بدهیم و حساسیت را در بدنه شهروندان ایجاد کنیم تا نسبت به محیط زیست پیرامون خود و حفظ زمین پاک، دغدغه‌مند شوند.

وی در پایان به موضوع فرهنگ سازی و توانمند سازی شهروندان اشاره کرد و افزود: آمار‌ها نشان می‌دهد که ۶ درصد از آلایندگی کره زمین مربوط به استفاده از صنایع شیمیایی و پلیمری است که منجر به تولید پلاستیک می‌شود. امیدواریم در آینده با فرهنگ سازی و دغدغه‌مند کردن شهروندان نسبت به کاهش مصرف پلاستیک و حفظ محیط زیست، شاهد هیچ نوع آلایندگی که حیات خاک را به خطر می‌اندازد نباشیم.

دیگر خبرها

  • برگزاری جشنواره زمین پاک در آستارا
  • مشارکت اجتماعی در حفظ محیط زیست
  • مدرسه، جایی برای گفتگوی رو در رو با دانش‌آموزان
  • تاسیس انجمن در جهت کاهش آسیب اجتماعی در بین دانش‌آموزان
  • برگزاری مسابقه نقاشی و جمع آوری زباله در شهر همدان
  • تاریخی: مدرسه جایی برای گفتگوی رو در رو با دانش‌آموزان است
  • کشف و ضبط ۴۶۳ جوجه چکاوک قاچاق در همدان
  • معضلات از دست دادن اکوسیستم خاک/ حفاظت از خاک را باید جدی بگیریم
  • زمین پاک یکی از ارکان مهم محیط زیست است
  • لزوم نهادینه کردن علم محیط زیست در کنار سایر علوم برای دانش‌آموزان