Web Analytics Made Easy - Statcounter

اهواز ـ عضو شورای شهر اهواز گفت: جابجایی حدود ۸۴۵ خانوار ساکن در سکونتگاه های غیررسمی و مناطق پرخطر شهر اهواز را مورد بررسی قرار دادیم.

به گزارش خبرنگار مهر، مازیار جهانبخشی شامگاه جمعه در حاشیه نمایشگاه صنعت ساختمان خوزستان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: روزی که در منطقه منبع آب حادثه ریزش کوه رخ داد همراه دیگر اعضای شورای شهر بلافاصله در منطقه حاضر و ۱۸ خانوار از اهالی آن منطقه را که در وضعیت خطرناکی زندگی می کردند نسبت به جابجایی و زندگی در شیرین شهر دعوت کردیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در مرحله اول به همراه تعدادی از نمایندگان این خانواده ها از شیرین شهر بازدید انجام ولی با توجه به نبود امکانات کامل و کافی و همچنین اقلیمی که مردم در منطقه آب داشتند، پیشنهاد انتقال این خانواده ها به رامین شهر مطرح شد.

عضو شورای شهر اهواز تصریح کرد: هرچند که برخی از اهالی تعلق خاطر بیشتری نسبت به شهر رامین نشان دادند ولی باز هم تعدادی از خانواده ها برای جابجایی موافقت نکرده و خواستار دریافت مبلغی شدند که استاندار خوزستان پرداخت ۱۲ میلیون تومان به هر کدام از آنها را انجام داد.

جهانبخشی بیان کرد: بین یک هزار و ۱۰۰ تا یک هزار و ۴۰۰ هکتار بافت فرسوده در اهواز داریم.

وی خبر داد: هفته قبل در کمیسیون عمران شورای شهر از انبوه سازان و اساتید دانشگاه دعوت و مصوبات ادوار گذشته برای جابجایی حدود ۸۴۵ خانوار ساکن در سکونتگاه های غیررسمی شهر اهواز را مورد بررسی قرار دادیم.

عضو شورای شهر اهواز در ادامه گفت: البته پیش بینی می کنیم که بین یک هزار و ۵۰۰ تا دو هزار خانوار در بافت فرسوده شهر اهواز در حال زندگی هستند.

جهانبخشی یادآور شد: طی مصوبات قبلی مقرر شده بود تا حدود یک هزار و ۷۰۰ خانه برای این خانواده های ساکن در بافت فرسوده و سکونتگاه های غیررسمی ساخته شود که با گذر زمان به ۵۴۰ واحد کاهش پیدا کرد.

وی اضافه کرد: هفته آینده در کمیسیون عمران شورای شهر اهواز با از مسکن و شهرسازی، شرکت مجری طرح و همچنین انجمن انبوه سازان مسکن نسبت به برنامه ریزی و طراحی بسته های تشویقی برای بیش از ۵۰۰ واحد نیازمند به جابجایی اقدام می کنیم.

عضو شورای شهر اهواز اظهار کرد: میزان آورده این خانواده ها باید ۶۰ میلیون تومان باشد که بخشی از آن به عنوان تسهیلات درنظر گرفته شده است.

جهانبخشی در پایان عنوان کرد: حدود ۲۰ خانوار از منطقه منبع آب به شهر رامین منتقل شدند.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۷۸۶۶۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحقق صلح و سازش در پرونده‌های قضایی با مشارکت مردمی

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، حجت الاسلام عبدالحمید امانت بهبهانی در نشست با رئیس و نائب رئیس اتاق اصناف اهواز، گفت: مشارکت‌های مردمی نیز در راستای ایفای نقش مردم در اجرای عدالت بوده و قطعا می‌تواند نقش مهمی و اثرگذاری در امنیت و پایداری صلح و سازش در جامعه داشته باشد.

وی احیای فرهنگ صلح و سازش در همه بخش‌ها را از اهداف قوه قضاییه دانست و افزود: به منظور تحقق شعار امسال و منویات مقام معظم رهبری و با توجه به اینکه اصناف از مهمترین عناصر اقتصادی کشور هستند و حجم بالای قشر مرتبط با اتاق اصناف وجود دارد، بزودی ۵ شعبه تخصصی شورای حل اختلاف اتاق اصناف اهواز، که سبب کاهش حجم پرونده‌ها در دادگاه خواهد شد، تشکیل و راه اندازی می‌شوند.

حجت الاسلام امانت بهبهانی ادامه داد: شعبه تخصصی اتاق اصناف در رفع اختلاف و مسایل بین واحد‌های صنفی، مشتریان و اتحادیه‌ها نیز ایفای نقش می‌کند و سعی بر حل مسائل براساس ایجاد صلح و سازش بین طرفین دعوا دارد.

رئیس توسعه حل اختلاف خوزستان اضافه کرد: شعب تخصصی به مشکلات و مسائل اصناف رسیدگی خواهند کرد تا علاوه بر اینکه در بهبود روند اجرایی برنامه‌ها و حل اختلافات اثرگذار باشند موجب افزایش رضایت قشر‌های مختلف مردمی نیز می‌شوند.

وی می‌گوید: به جهت ایجاد راهکار‌های کاربردی و تسریع در رسیدگی به پرونده‌های این اتاق، شورای سیاست گذاری مرتبط با شعب شورای حل اختلاف اتاق اصناف اهواز راه اندازی خواهد شد.

در این نشست رئیس اتاق اصناف اهواز ضمن معرفی ساختار این اتاق، برای راه اندازی شعب تخصصی شورای حل اختلاف اتاق و هیأت‌های صلح اتحادیه‌ها، ابراز علاقه مندی و اعلام آمادگی کرد.

مراد بدری با اشاره به وجود هیأت‌های رسیدگی به شکایات در محل اتاق و اتحادیه‌ها، گفت: با توجه به جایگاهی که شورا‌های حل اختلاف و هیأت‌های صلح دارند و زیر مجموعه دادگستری و قوه قضائیه می‌باشند، از اعتبار بالایی در ایجاد صلح و سازش و حل و فصل اختلافات دارند.

دیگر خبرها

  • پرداخت ۳۵۷ میلیارد تومان کمک معیشت به مددجویان و نیازمندان ایلام
  • بازدید دبیر شورای‌ عالی مناطق آزاد کشور ازغرفه منطقه آزاد اروند در نمایشگاه ایران اکسپو ۱۴۰۳
  • خط راه‌آهن تهران ـ اهواز منتقل می‌شود
  • ساخت ۲۳۰ واحد برای جا به جایی ساکنین منبع آب اهواز
  • پیش‌بینی بارندگی در اغلب مناطق خوزستان
  • زندگی ۸۲۰۰ خانوار عشایری در استان خراسان رضوی
  • عضو شورای شهر کرج: ارتباط نامعقول طرح سوال اعضای شورا از شهردار کرج با جابجایی مدیران شهرداری
  • با مشارکت مردمی صلح و سازش در پرونده های قضایی تحقق پیدا می کند
  • ۵ شعبه تخصصی شورای حل اختلاف اتاق اصناف اهواز راه‌اندازی می‌شود
  • تحقق صلح و سازش در پرونده‌های قضایی با مشارکت مردمی