Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جنوب نیوز»
2024-04-29@15:59:26 GMT

زلزله زدگان چقدر کمک بلاعوض می‌گیرند؟

تاریخ انتشار: ۴ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۷۸۷۲۰۴

مجموع برای اسکان موقت و دائم زلزله زدگان در روستاها مبلغ هشت میلیون تومان و شهرها مبلغ ۱۱ میلیون تومان پرداخت می شود وزیر راه و شهرسازی از اعطای ۱۱ میلیون تومان کمک بلاعوض در شهرها و هشت میلیون تومان در روستاهای مناطق زلزله‌زده جهت اسکان موقت و دائم خبر داد.
به گزارش جنوب نیوز، عباس آخوندی در جمع خبرنگاران با اشاره به خسارت بیش از ۳۰ هزار واحد مسکونی استان کرمانشاه در زلزله اخیر گفت: طبق برآوردهای صورت گرفته ۱۵ هزار واحد نیاز به بازسازی کامل داشته و ۱۵ هزار واحد دیگر نیز باید تعمیر و مرمت شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با بیان اینکه کار اسکان اضطراری زلزله زدگان انجام شده است، گفت: برای اسکان موقت نیز بنیاد مسکن هشت استان معین بسیج شده و به کمک آمدند.
آخوندی تصریح کرد: بیش از ۴۰۰ دستگاه ماشین آلات از هشت استان معین وارد کرمانشاه شده و کار آواربرداری ها آغاز شده است.
وزیر راه و شهرسازی افزود: هم اکنون کار آواربرداری برخی روستاها به پایان رسیده و این کار به شدت و به سرعت در حال انجام است.
آخوندی با اشاره به ارزیابی بخش اعظم واحدهای خسارت دیده گفت: برای واحدهای خسارت دیده پرونده تشکیل شده و بر اساس این پرونده در خصوص واحدها تصمیم گیری می شود.
وزیر راه و شهرسازی با اشاره به کمک بلاعوض سه میلیون تومانی در روستاها و پنج میلیون تومانی در شهرها جهت اسکان موقت گفت: برای اسکان دائم نیز مبلغ پنج میلیون تومان در روستاها و شش میلیون تومان در شهرها کمک بلاعوض پرداخت می شود.
وی افزود: در مجموع برای اسکان موقت و دائم زلزله زدگان در روستاها مبلغ هشت میلیون تومان و شهرها مبلغ ۱۱ میلیون تومان پرداخت می شود.
وی افزود: همزمان با اسکان موقت بحث اسکان دائم نیز شروع می شود و افرادی که علاقمند هستند اسکان موقت آنها در بخشی از اسکان دائم آنها انجام شود، بنیاد مسکن بازسازی بخشی از واحد دائم آنها را انجام می دهد و در غیر این صورت از روش های دیگر استفاده می شود.
وزیر راه ابراز امیداوری کرد: تا قبل از یک سال تمام واحدهای خسارت دیده ساخته شده و مردم در واحدهای دائم خود مستقر شوند.
آخوندی در خصوص بحث مسکن مهر نیز گفت: فعلا دو سال استمهال وام واحدهای مسکن مهر در نظر گرفته شده و از طرفی این واحدها بیمه هستند و باید وارد مذاکره با بیمه برای جبران بخشی از خسارت ها شویم.

منبع: جنوب نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jonoubnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جنوب نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۷۸۷۲۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تا رفع مشکل سیل‌زدگان، خدمات‌رسانی نیروی دریایی ارتش انجام می شود

فرمانده پایگاه دریایی پسابندر نیروی دریایی ارتش، گفت: امروز دومین مرحله مردمیاری و توزیع کالاهای اساسی مورد نیاز در مناطق سیل زده شهرستان دشتیاری و روستاهای اطراف آن انجام شد.

به گزارش ایسنا،‌ ناخدا دوم علی خزائی، فرمانده پایگاه دریایی پسابندر نیروی دریایی ارتش، با اشاره به اقدامات این پایگاه در کمک به سیل‌زدگان در سیستان و بلوچستان، گفت: در پی بارندگی در جنوب شرق کشور و خسارات‌ وارد شده به شهرستان دشتیاری و روستاهای اطراف، نیروی دریایی ارتش، برابر اوامر سلسله مراتب فرماندهی و با هدف کمک به مردم سیل‌زده در این مناطق به امدادرسانی و تامین نیازهای اساسی مردم پرداخت.

فرمانده پایگاه دریایی پسابندر نیروی دریایی ارتش ادامه داد: پایگاه نیروی دریایی پسابندر با تمام توان و تجهیزات خود و با همکاری دیگر نهادها و سازمان ها، نسبت به تهیه کالاهای اساسی مورد نیاز اقدام کرد و امروز در دومین مرحله، این کالاها در بین مردم شهرستان دشتیاری و روستاهای اطراف تقسیم شد.

ناخدا دوم خزائی، همچنین از استمرار آمادگی نیروی دریایی ارتش برای امداد به سیل‌زدگان در سیستان و بلوچستان خبر داد و خاطرنشان کرد: تا زمانی که مشکل سیل‌زدگان در سیستان و بلوچستان رفع نشود کارکنان نیروی دریایی راهبردی ارتش آماده خدمت‌رسانی به این عزیزان هستند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • افتتاح چند هزار میلیارد پروژه شهری طی دهه کرامت در قم
  • تا رفع مشکل سیل‌زدگان، خدمات‌رسانی نیروی دریایی ارتش انجام می‌شود
  • ارسال کمکهای مردمی از شاهین شهر و میمه به سیل زدگان جنوب شرق
  • تا رفع مشکل سیل‌زدگان، خدمات‌رسانی نیروی دریایی ارتش انجام می شود
  • تمهیدات لازم از هم اکنون برای مواکب اربعین اندیشیده شود
  • حضور ۷۷۰ امدادگر برای امدادرسانی به سیل‌زدگان ۱۳ استان/ اسکان اضطراری ۳۴۴ نفر
  • امدادرسانی به سیل‌زدگان در شرق و جنوب کشور
  • حمایت الجزایر از طرح عضویت دائم فلسطین در سازمان ملل
  • عملیات تیم مدیریت بحران تهران با هدف امدادرسانی به سیل‌زدگان
  • خبر خوش برای مستاجران