Web Analytics Made Easy - Statcounter

رویداد۲۴-روسای جمهور روسیه، ایران و ترکیه با ارسال نامه مشترکی به دبیرکل و رئیس شورای امنیت سازمان ملل و ارسال متن بیانیه مشترک روسای جمهور در سوچی خواستند که این متن به عنوان سند شورای امنیت منتشر شود.روسای جمهور روسیه، ایران و ترکیه با ارسال نامه مشترکی به دبیرکل سازمان ملل متحد و رئیس شورای امنیت و ارسال متن بیانیه مشترک روسای جمهور سه کشور در مورد سوریه که روز پنجشنبه در سوچی به تصویب رسید، درخواست کردند که این متن به عنوان سند شورای امنیت منتشر شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این نامه به صورت مشترک به امضای غلامعلی خوشرو سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران، واسیلی نبنزیا سفیر و نماینده دائم روسیه و فریدون سینیرلیگلو سفیر و نماینده دائم ترکیه نزد سازمان ملل متحد رسیده است.

در این بیانیه که روز ۲۲ نوامبر و در جریان دیدار سه جانبه روسای جمهور به تصویب رسید بر عزم سه کشور برای ادامه همکاری‌های سه‌جانبه با هدف استقرار صلح و ثبات در سوریه تاکید شده است.

همچنین با اذعان بر نقش سازنده پروسه آستانه در ایجاد مناطق تنش‌زدایی و کاهش خشونت‌ها، بر لزوم ادامه روند آستانه تاکید شده است. 

روسای جمهور سه کشور همچنین ابراز امیدواری کرده‌اند که حل بحران سوریه از طریق همکاری بین ایران، روسیه و ترکیه تاثیر مثبتی بر وضعیت عمومی منطقه داشته باشد و از خطر تنش های قومی و فرقه‌ای خواهد کاست.

منبع: رویداد24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۷۸۹۶۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امیرعبدالهیان: روابط ایران با قاره آفریقا مبتنی بر احترام متقابل و منافع مشترک است

وزیر امور خارجه گفت: روابط جمهوری اسلامی ایران با قاره آفریقا بر اعتقاد عمیق و پایبندی عملی به احترام متقابل و منافع مشترک مبتنی است.

به گزارش ایسنا، حسین امیر عبداللهیان در شبکه اجتماعی ایکس با اشاره به برگزاری دومین اجلاس بین المللی ایران و آفریقا در تهران نوشت: «روابط جمهوری اسلامی ایران با قاره آفریقا بر اعتقاد عمیق و پایبندی عملی به احترام متقابل و منافع مشترک مبتنی است.

آسیا و آفریقا با برخورداری از ظرفیت‌های بزرگ در عرصه‌های مختلف می‌توانند روند‌های کلان سیاسی و اقتصادی جهان را رقم زنند و به موتور توسعه و پیشرفت پایدار مبتنی بر عدالت و برابری مبدل شوند؛ ایران در قلب منطقه غرب آسیا، از نقش و جایگاه ویژه‌ای در این تحول راهبردی برخوردار است.

دو رویداد مهم دومین اجلاس ایران و آفریقا و نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی جمهوری اسلامی ایران، اکسپو۲۰۲۴ تهران، فرصتی ارزشمند برای تحقق این اهداف مهم است.»

دیگر خبرها

  • دبیرکل ناتو وارد پایتخت اوکراین شد/ استولتنبرگ: ارسال سلاح
  • خبر جدید سازمان تامین اجتماعی درباره افزایش مستمری بازنشستگان/ حقوق‌ها قرار است چه تغییری کند؟
  • پانزدهمین اجلاس روسای راه‌آهن‌ کشورهای اکو برگزار می‌شود 
  • پانزدهمین اجلاس روسای راه‌آهن‌های کشور‌های اکو برگزار می‌شود
  • اجلاس بین المجالس قدس در استانبول ترکیه
  • دو قانون مصوب مجلس از سوی قالیباف به دولت ابلاغ شد
  • امیرعبدالهیان: روابط ایران با قاره آفریقا مبتنی بر احترام متقابل و منافع مشترک است
  • علی‌اف: فعالیت مرکز نظارت مشترک روسیه و ترکیه به پایان رسید
  • روابط ایران با قاره آفریقا مبتنی بر احترام متقابل و منافع مشترک است
  • تاکید پاکستان بر توقف جنگ غزه و حل مساله فلسطین در اجلاس سازمان شانگهای