Web Analytics Made Easy - Statcounter

یاسوج - ایرنا- شهر دهدشت مرکز شهرستان کهگیلویه با انبوهی از مشکلات بخصوص فرسوده بودن وسائل نقلیه و بدهی 130 میلیارد ریالی برای ارائه خدمات مناسب به شهروندان ناتوان است.

به گزارش ایرنا، شهر دهدشت با قدمتی بیش از 50 سال نزدیک به 65 هزار نفر جمعیت دارد.
امروزه خدمات رسانی و تجهیز مبلمان شهری برای رفاه حال شهروندان از وظایف اصلی شهرداری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ولی شهرداری دهدشت با مشکلات زیاد برای خدمات رسانی به شهروندان رو به رو است.
ورودی ها و فضای درون شهری دهدشت چند سالی است که روح هر رهگذری را آزرده می کند.ورودی و مبلمان شهری که می شد با یک برنامه ریزی هدفمند بهسازی و تجهیز شود تا شهروندان مشارکت خود در توسعه شهری را نیز افزایش دهند.
علاوه بر فضای نامناسب مبلمان شهری ،ده‌ها سد معبر توسط صاحبان مشاغل مختلفدر سطح شهر دهدشت ، معابر و خیابانها را مسدود کرده است.
گل فروشی، مرغ فروشی، میوه فروشی ، لوازم خانگی و ابزار فروشی ها و تمام فروشندگان متخلف علاوه بر پیاده رو تا وسط خیابان را هم جزء مغازه‌شان کرده‌اند.
صنوفی که در سهل انگاری مسئولان شهری با پهن کردن اجناس خود در معابر حقوق دیگر شهروندان را نادیده می گیرند.دستفروشان در خیابانها و ماشین های میوه فروش در میدان مرکزی شهر ،جلوه نازیبایی به دهدشت داده اند.
دستفروشان و ماشین های حمل میوه با استقرار وسائل و ماشین های خود در میدان مرکزی ترافیک شهری را نیز با مشکل مواجه می کنند.
علی حسینی یکی از شهروندان دهدشت با انتقاد از گسترش روز افزون این پدیده در شهر و نبودن اراده جدی برای برخورد با آن گفت: دفاع از حقوق شهروندی در این زمینه از وظایف اصلی اعضای شورا و شهرداری است.
وی سد معبرهای موجود در شهر دهدشت را ناشی از سهل انگاری دانست و اظهار داشت: این پدیده، سبب زشتی چهره تاریخی شهر شده است.
علی احمدی راننده یکی از ماشین های میوه فروش در میدان مرکزی در این رابطه به خبرنگار ایرنا گفت: به دلیل وجود مشکلات و کرایه زیاد اجاره نشینی مجور به تخلف هستیم.
وی افزود: از سوی شهرداری تذکر داده شد ولی برای کسب درامد بیشتر و جذب مشتری میدان مرکزی بهترین مکان است.
مجید صالحی که با پهن کردن کفشهای خود در پیاده رو با سرو صدای زیاد به دنبال جذب مشتری است گفت: با توجه به نبود مشتری در صبح مجبور هستم برای فروش بیشتر کفشها را جلو مغازه و در پیاده رو به نمایش بگذارم.
وی در پاسخ به سوال خبرنگار ایرنا که کار شما خلاف و پایمال کردن حقوق شهروندی است گفت: پیاده رو جلو هر مغازه با توجه به دادن مالیات به شهرداری ملک مغازه دار محسوب می شود.
شهردار دهدشت با اشاره به مشکلات زیاد شهرداری دهدشت گفت: بدهی 130 میلیارد ریالی شهرداری به نهادهای مختلف ارائه خدمات به شهروندان را با مشکلات زیادی مواجه کرده است.
اسفندیار برخه افزود: به دلیل سهل انگاری مسئولان شهری وسائل نقلیه و خدماتی شهرداری فرسوده و از رده خارج شده اند.
وی با اشاره به اینکه وسائل نقلیه شهری قلب شهرداری هستند اظهار کرد: 800 میلیون ریال طی 2 ماه گذشته برای تجهیز وسائل نقلیه هزینه شده است.
برخه با اشاره به نبود منبع درامد پایدار در شهرداری دهدشت گفت: با بررسی های انجام شده بیشتر صنوف دهدشت بیش از 10 سال است که هیچ گونه عوارضی پرداخت نکرده اند.
شهردار دهدشت منبع درامد شهرداری را علاوه بر عوارض و هزینه پروانه ساخت دکه های موجود و بازار روز ذکر کرد.
برخه سد معبر و وجود دستفروشان در سطح شهر را یک معضل دانست و گفت: با همکاری دادستان یک هفته به انها فرصت داده شد تا جمع اوری کنند.
وی با اشاره به نقش مهم رسانه ها در توسعه شهر بیان کرد: رسانه مشارکت مردم در برطرف کردن مشکلات شهری را افزایش دهند.
برخه ارتقا سطح بهداشت شهری و‌رفاه حال شهروندان را اولویت شهرداری دهدشت اعلام کرد.
شهر دهدشت مرکز شهرستان 132 هزار نفری کهگیلویه بیش از 65 هزار نفر جمعیت دارد.
گزارشگر: حسین خدمتی** انتشار دهنده: علیزاده
7531/1662

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۷۹۰۲۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شناسایی ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار سقف لرزان در بافت‌های فرسوده

آفتاب‌‌نیوز :

 محمد آئینی ظهر امروز، یکشنبه، در همایش بزرگداشت روز ملی شورا‌های اسلامی که در سالن شیخ صدوق آستان حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) برگزار شد، با تأکید بر اینکه مردم در بافت فرسوده و سکونت‌گاه‌های غیررسمی حق حیات دارند و جان آن‌ها در خطر است، گفت: در ایران ۱۷۰ هزار هکتار بافت فرسوده، حاشیه‌ای و تاریخی و بیش از ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار سقف لرزان وجود دارد.

وی با بیان اینکه شورا‌ها باید زبان گویای مردم باشند، افزود: در صورتی که جریان نوسازی مسکن در بافت‌های ناکارآمد و فرسوده کشور شتاب نگیرد، شاهد تکرار فاجعه‌ای مانند بم خواهیم بود.

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران با اشاره به برخی از حقوق مردم ساکن در بافت‌های فرسوده، خاطرنشان کرد: این شهروندان در وهله اول حق حیات دارند، باید حقوق آنان به‌رسمیت شناخته شود و به‌منظور نوسازی واحد‌های مسکونی در سکونتگاه‌های غیررسمی، موانع صدور اسناد مالکیت به‌منظور فراهم شدن امکان دریافت تسهیلات برطرف شود.

آئینی با اشاره به نهضت سنددار کردن اراضی در سکونتگاه‌های غیررسمی، تصریح کرد: بهره‌مندی از امکانات شهری در حد متوسط محلات برخوردار شهری و فراهم کردن زیرساخت‌های خدمات آموزشی، فرهنگی، ورزشی، درمانی و بهداشتی اهمیت دارد.

وی با اشاره به بیش از ۶۰ درصد معابر در بافت‌های فرسوده شهری، خاکی هستند، ابراز امیدواری کرد که با همکاری وزارت راه و شهرسازی و تخصیص قیر، طی مدت باقی‌مانده از دولت، هیچ معبر خاکی در سکونتگاه‌های غیررسمی و بافت‌های فرسوده نداشته باشد.

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران در ادامه تأکید کرد: دستگاه‌های اجرایی وظیفه دارند متناسب با پراکنش جمعیت در این مناطق، خدمات و زیرساخت‌های لازم را تأمین کنند.

وی حق اشتغال را از دیگر حقوق ساکنان مناطق بافت فرسوده شهری برشمرد و گفت: باید با ارائه آموزش‌های شغلی، زمینه اشتغال‌زایی برای ساکنان این مناطق فراهم شود.

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران در پایان با تأکید بر ارائه تخفیف ۵۰ تا ۱۰۰ درصدی صدور پروانه ساخت‌وساز در مناطق فرسوده و ناکارآمد شهری خاطرنشان کرد: ارائه تسهیلات و امکانات و حمایت‌های نهضت ملی مسکن، حق تغییر کاربری طبقات همکف و صدور پروانه ساخت‌وساز برای واحد‌های مسکونی با هر متراژ زمین، از اهرم‌های تشویقی دولت در بافت فرسوده است.

منبع: خبرگزاری تسنیم

دیگر خبرها

  • وعده های واردات وسایل نقلیه عمومی عملی می شود؟
  • شناسایی ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار سقف لرزان در بافت‌های فرسوده
  • عزم ملی برای حل مشکلات پایتخت شکل بگیرد/ضرورت استفاده از ظرفیت معتمدین محلات در سایر کلانشهرها
  • ترمیم آسفالت خیابان بنفشه درخواست شهروندان اهوازی شد
  • دستور دادستان فردیس برای ساماندهی یک پارک
  • عزم دولت و شهرداری برای حل مشکلات مناطق جنوبی تهران | از نوسازی بافت فرسوده حریم راه آهن تا انتقال بازار شادآباد
  • شهرداری منطقه ۲ شیراز ظرفیت اقتصادی ویژه‌ای دارد
  • کاهش بافت فرسوده گرگان با افزایش نوسازی
  • سرای بانو در مشکین‌دشت احداث می‌شود
  • از ضرورت نگاه ویژه مدیریت شهری تا رفع مشکلات شهروندان در میز خدمت شهرداری منطقه ۲ شیراز