Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس اوقاف شهرستان ساری از سنددار شدن بیش از هفت هزار رقبه تا پایان سالجاری خبرداد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از ساری ، حجت الاسلام علی سلطانی امروز صبح در جلسه شورای اداری شهرستان ساری با محوریت دهه مقدس وقف با مهم بر شمردن فریضه وقف اظهار کرد: وقف از احکامی است که دین اسلام، این حکم مهم را امضاء کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اعلام اینکه 40 هزار نفر مستقیم زیر مجموعه اوقاف ساری هستند،افزود: امسال از 130 مبلغ در بقاع متبرکه ،مساجد و تکایا این شهرستان بهره گیری شده است.

رئیس اوقاف شهرستان ساری با بیان اینکه امسال برای عزداری سالار شهیدان بالغ بر 900 میلیون تومان از محل موقوفات هزینه شده است، افزود: 27 هزار و 393 رقبات در شهرستان ساری وجود دارد.

وی با بیان اینکه 258 امامزاده در ساری داریم، افزود: فعالیت عمرانی در 31 امامزاده ساری با 4 هزار و 500 متر مربع در حال انجام بوده که تاکنون 24 میلیارد ریال برای اجرای پروژه‌های عمرانی این اماکن هزینه شده است.

حجت الاسلام سلطانی ادامه داد: در حال حاضر عملیات ساخت و تعمیر بقاع متبرکه با متراژ 1700 متر مربع در حال انجام است که بیش از 12 میلیارد تاکنون برای این میزان هزینه شده است.

وی افزود:دستگاه بیهوشی وقفی به ارزش 1 میلیارد ریال روز گذشته تحویل بیمارستان امام خمینی ( ره) ساری شده است.

حجت الاسلام سلطانی با اعلام اینکه تا پایان امسال بیش از هفت هزار رقبه را سنددار می‌کنیم، افزود: اکنون بیش از 9 هزار رقبه استان دارای سند مالکیت هستند.

وی با اشاره به ساخت دربهای مسجد جامعه ساری از سوی اوقاف ساری گفت:تاکنون 90 میلیون برای ساخت این دربها هزینه شده است.

حجت الاسلام سلطانی ،طرح آرامش بهاری،ضیافت الهی،نشاط معنوی و بصیرت عاشورایی را از جمله اقدامات اوقاف ساری عنوان کرد و افزود: 1700 نفر با همکاری سازمان تبلیغات آموزش دیدند.

رئیس اوقاف شهرستان ساری گفت:متاسفانه بعد از 40 از سال از پیروزی انقلاب اسلامی هنوز برخی از مساجد ما تولیت آنها مشخص نشده است.

 

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۷۷۳۹۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دمای هوای زنجان کاهشی شد

حسین سلطانی با بیان اینکه هم اکنون آسمان مناطق مختلف استان تا قسمتی ابری است، گفت: دمای هوای روزانه در استان به طور نسبی و تدریجی کاهش می یابد و تا اوایل هفته آینده شرایط ناپایدار جوی در استان برقرار است.

وی یادآور شد: طی این مدت بارش پراکنده باران و رعد و برق را در نواحی مختلف شاهد خواهیم بود و برای روز جمعه بارش های گسترده تری پیش بینی شده است.

سلطانی با بیان اینکه وزش باد نسبتا شدید نیز در ساعاتی از بعدازظهرها انتظار می رود، اظهار داشت: فعالیت سامانه بارشی مستقر در استان با شدت کمتر در روز شنبه هفته آینده نیز ادامه خواهد داشت.

وی با اشاره به صدور هشدار هواشناسی سطح زرد برای استان، گفت:‌ این هشدار از ظهر امروز / پنجشنبه/ تا اواخر وقت یکشنبه هفته آینده معتبر است.

سلطانی تصریح کرد: بر همین اساس به دلیل پیش بینی بارش های رگباری، احتمال آبگرفتگی معابر و سیلابی شدن مسیل ها و رودخانه ها وجود دارد که به شهروندان توصیه می شود در این مدت از توقف و تردد در حاشیه و حریم آنها و صعود به ارتفاعات به دلیل احتمال وقوع رعد و برق اجتناب کنند.

وی دمای فعلی شهر زنجان را ۱۳ درجه سانتیگراد بیان کرد و افزود: این میزان دما نسبت به روز گذشته در همین ساعت سه درجه کاهش یافته است.

این کارشناس با اشاره به میزان نوسان دمای شهرهای استان، گفت: طی شبانه روز گذشته کمینه و بیشینه دمای زنجان ۹ و ۲۴ درجه، ابهر ۱۱ و ۲۴، خرمدره ۱۲ و ۲۴ درجه، آب‌بر ۱۵ و ۲۷ درجه، قیدار هشت و ۲۱ درجه، حلب ۱۲ و ۲۹ درجه، گرماب ۱۰ و ۲۳ درجه، سلطانیه هشت و ۲۳ درجه و ماهنشان ۱۳ و ۲۳ درجه سانتیگراد گزارش شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان زنجان زنجان

دیگر خبرها

  •  توسعه گردشگری با مشارکت مردم میسر می‌شود
  • شرکت بیش از ۱۳ هزار داوطلب در آزمون استخدامی آموزش و پرورش مازندران
  • مرکز مازندران بر مدار توسعه گردشگری قرار گرفت
  • آزاد سازی اراضی ملی در منطقه بندپی شرقی شهرستان بابل
  • رفع تداخلات ۲۳ هزار هکتار اراضی ساری
  • دمای هوای زنجان کاهشی شد
  • توقیف محموله بزرگ تخم‌مرغ غیربهداشتی در مازندران
  • رفع تصرف و خلع ید ۱۰۲۹۷ مترمربع اراضی ملی در شهرستان ساری
  • افزایش ۲۵ درصدی مصرف سوخت هواپیما در چابهار با افزایش ۳۸ درصدی پروازها
  • شورای راهبردی توسعه گردشگری در ساری شکل گرفت