Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، محمد کشاورزیان رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای اظهار کرد: 215 هزار کیلومتر انواع راه های مختلف در کشور وجود دارد که 135 هزار کیلومتر از آن ها مربوط به راه های روستایی و 85 هزار کیلومتر از آن ها مربوط به سایر راه های کشور می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در ادامه افزود: 90 درصد از راه های روستایی در کشور آسفالته هستند.  

کشاورزیان، با اشاره به اینکه طبق  آخرین  آمار پلیس راهور، 20 میلیون خودرو در کشور و 10 میلیون موتور سیکلت پلاک شده است گفت: 93 درصد از جابه جایی کالا و مسافر از طریق جاده و 6 درصد از جابه جایی ها از طریق ریل انجام می شود که متأسفانه جابه جایی کالا از طریق دریا نیز وجود ندارد.

رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای با اشاره به  مجموع 16 هزار نفر  تلفات جاده ای در کشور افزود: 30 درصد از این تلفات در داخل شهر ها و مابقی در راه های برون شهری رخ داده که بخشی از آن ها در حاشیه شهر ها هستند.

وی توضیح داد: بر اساس آمار ها تلفات جاده ای در سال گذشته، 27 هزار نفر بوده که با اقدامات راه و شهرسازی، پلیس راهور و اورژانس کشور موفق شدیم میزان تلفات را به 16 هزار نفر کاهش دهیم.

کشاورزیان تأکید کرد: طبق هدف گذاری های انجام شده تا 10 سال آینده، میزان تلفات را باید به 10 هزار نفر برسانیم، این در حالی است که همه ساله بین 5 تا 6 درصد به تعداد خودروها در کشور افزوده می شود.

رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای با اشاره به پایین بودن قیمت سوخت و اثرپذیری آن در افزایش در تردد جاده ها یادآورشد: پایین بودن قیمت سوخت باعث می شود که مصرف روزانه بنزین در کشوربه 75 میلیون لیتر در روز برسد.

وی در ادامه به اقدامات سازمان راهداری برای کاهش تلفات جاده ای اشاره کرد و تصریح کرد: به طور مداوم جلسه کمیسیون ایمنی راه ها با حضور وزیر راه و شهرسازی برگزار می شود همچنین مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی طی مدت اخیر برنامه ای برای نقشه ایمنی راه ها طراحی کرده که می تواند زمینه ساز افزایش ایمنی در جاده ها باشد.

کشاورزیان توضیح داد: کارشناسان سازمان راهداری در سال های گذشته استفاده های بسیار زیادی از مجمع جهانی راه ها انجام داده اند که این امر زمینه ساز کاهش تصادفات در جاده ها است.

رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای با اشاره به اینکه، میزان تلفات جاده ای نسبت به سال گذشته کاهش چندانی نداشته است گفت: متأسفانه کاهش تلفات به مراحل سخت خود  رسیده که این موضوع نیازمند اقدامات مؤثر از سوی وزارت راه و شهرسازی است.

کشاورزیان با بیان اینکه طبق پیشنهاد سازمان راهداری باید سقف مجاز سرعت را 10 کیلومتر کاهش دهیم اضافه کرد: این موضوع را در دستور کار کمیسیون ایمنی راه ها قرار داده ایم به طوری که در آزادراه ها سقف مجاز سرعت از 120 کیلومتر به 110 و در بزرگراه ها از 110 کیومتر به 100 و در راه های اصلی از 95 کیلومتر به 85 و در راه های روستای به 75 کیلومتر کاهش یابد.

کشاورزیان در پایان تأکید کرد: کاهش سرعت مجاز اقدام   اصلی جهت کاهش تلفات جاده ای به شمار می رود.

انتهای پیام /

کاهش سرعت مجاز، اقدام   اصلی جهت کاهش تلفات جاده ای به حساب می آید

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۷۹۰۶۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش ۱۴ درصدی جانباختگان تصادفات جاده‌ای

به گزارش خبرگزاری مهر، سردار سید تیمور حسینی با اشاره به عملکرد مناسب دستگاه‌های مسئول در طرح ترافیکی نوروز ۱۴۰۳ اظهار داشت: اتفاقات خوبی در اجرای طرح نوروزی افتاد و برنامه ریزی خیلی خوب و دقیقی از طرف همه سازمان‌هایی که سهم، نقش و مسئولیت داشتند از جمله همکاران خوبمان در مجموعه سازمان راهداری، هلال احمر، اورژانس، امداد خودروها و همچنین پلیس راهور که توانستیم اتفاقات خوبی را در ایام نوروز رقم بزنیم.

وی گفت: یکی از اتفاقات خوب و قابل توجه طرح ترافیکی نوروز ۱۴۰۳ کاهش ۱۴.۳ درصدی جان‌باختگان در تصادفات جاده‌ای بود که نسبت به سال گذشته اتفاق افتاد.

سردار حسینی تصریح کرد: البته مجموع تصادفات شهری و جاده‌ای ۹.۴ درصد کاهش دارد ولی در تصادفات جاده‌ای خوشبختانه شرایط نسبتاً خوبی را داشتیم که با همین برنامه‌ریزی و با همین حضور مناسب همه دستگاه‌های اجرایی بتوانیم در سال ۱۴۰۳ شاهد شرایط مناسب‌تری نسبت به سال گذشته باشیم.

رئیس پلیس راهور فراجا تاکید کرد: شرط اول و آخر موفقیت این است که ما بتوانیم مشارکت مردم را داشته باشیم و در این راستا ما برای اینکه بتوانیم به درستی موضوع نظم و انضباط ترافیکی را مستقر کنیم حتماً باید اقدامات خود در قالب اقدامات سلبی به شکل تنبیه و مجازات متخلف و اقدامات ایجابی از طریق آموزش، فرهنگ‌سازی و ارتباط مستمر و تنگاتنگ با رسانه باشد.

وی افزود: انتظار داریم از همه بخش‌هایی که در این موضوع نقش و سهم دارند به ویژه سازمان صداوسیما که امسال را یک سال متفاوت در نظر بگیرند برای اینکه همه این بخش‌ها بتواند در موضوع سلامت مردم در شد آمدی و همچنین در حوزه رانندگی آموزش‌های لازم انتقال پیدا کند.

کد خبر 6088286

دیگر خبرها

  • کاهش ۱۴ درصدی جانباختگان تصادفات جاده‌ای
  • خط‌کشی ۱۰۰ کیلومتر محورهای مواصلاتی مازندران
  • رشد ۷۸ درصدی ساخت راه‌های روستایی در سیستان و بلوچستان
  • ◄ آزمایش بوژی SF400 واگن های دوطبقه بر اساس استاندارد UIC 518
  • افزایش ۷۸ درصدی ساخت بزرگراه در سیستان و بلوچستان
  • رشد ۷۸ درصدی احداث راه‌های روستایی در سیستان و بلوچستان
  • کاهش ۹.۵ درصدی مرگ در تصادفات نوروز ۱۴۰۳
  • لایروبی ۴۲ کیلومتر از رودخانه‌های استان/صفر شدن آمار تلفات ناشی از سیل در قزوین
  • مصدومیت سالانه نیم میلیون نفر در تصادفات/کاهش ۱۴ درصدی تلفات
  • رشد ۳۶ درصدی جابه‌ جایی مسافر جاده‌ ای زنجان در سال ۱۴۰۲