Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-04-28@21:42:04 GMT

ترامپ و 4 تحول بزرگ دیگر منفی دنیا در سال۲۰۱۸

تاریخ انتشار: ۴ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۷۹۰۷۳۴

ترامپ و 4 تحول بزرگ دیگر منفی دنیا در سال۲۰۱۸

اول:ترامپ از توافق نفتا خارج شود: دونالد ترامپ  از زمان روی کارآمدنش بارها در مورد توافق‌های جهانی اعلام نارضایتی کرده است و توافق نفتا هم یکی از آنها بود . انتظار می‌رود در سال ۲۰۱۸ میلادی یا امریکا از این توافق خارج شود یا اینکه ترامپ دستور مذاکره مجدد در مورد این توافق را صادر کند که هر دو زیان زیادی به اقتصادهای عضو نفتا  وارد می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خارج شدن امریکا از این توافق آسیب زیادی به اقتصاد امریکا و چین و مکزیک وارد می‌کند و این مساله برای اقتصاد دنیا مطلوب نیست. امریکا و چین به ترتیب اولین ودومین اقتصاد بزرگ دنیا هستند و وارد شدن آسیبی جدی به اقتصاد این کشورها به معنای تهدید بزرگ  اقتصاد دنیا است.
دوم:بحران بازار مسکن در استرالیا:در مورد وجود حباب در بازار مسکن استرالیا نمی‌توان  اظهارنظر دقیقی کرد ولی بانک‌های بزرگ دنیا از حجم بالای وام‌های بد در این کشور  ابراز نگرانی کرده اند. وام هایی که در امریکا باعث حبابی شدن بازار مسکن و در نهایت رکود  اقتصاد شد و این رکود بالغ بر ۱۰ سال ادامه داشت.اگر بازار مسکن استرالیا حبابی باشد و این حباب در سال ۲۰۱۸ میلادی از بین برود، ما شاهد رکود در اقتصاد استرالیا خواهیم بود و نظام  مالی و بانکی دنیا تحت تاثیر این رکود و نا توانی مردم در بازپرداخت وامها آسیب زیادی می‌بینید.
سوم: رای مردم بریتانیا به باقی ماندن در اتحادیه اروپا:مذاکرات خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا خارج شده است و  ضرب الاجل غیر قابل تغییر برای این خروج ۲۹ مارس سال ۲۰۱۹ است . اما بریتانیا برای اینکه از اتحادیه اروپا خارج شود چند چالش بزرگ دارد: اول:بریتانیا بدهی‌های مالی زیادی به اتحادیه دارد ، دوم:وضعیت اتباع بریتانیا که ساکن دیگر کشورهای اروپایی هستند و اتباع اتحادیه اروپا که ساکن و شاغل در بریتانیا هستند، مساله مهمی است و سوم و مهمتر از دو مورد دیگر تجارت بریتانیا با اتحادیه اروپا بعد از خروج از اتحادیه چه شکلی خواهد داشت.
ترزا می مذاکرات خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا را آغاز کرده است ولی بررسی‌ها نشان می‌دهد که این روند بسیار کند است و بسیاری از تحلیل‌گران بر این باورند که مقامات بریتانیا سعی در باقی ماندن در اتحادیه دارند. حتی در سخنرانی اخیر تونی بلر هم به مساله برگزاری رفراندومی دیگر برای باقی ماندن در اتحادیه پرداخته شده است. بنابراین دور از انتظار نیست که در سال ۲۰۱۸ ما شاهد برگزاری رفراندومی دیگر در بریتانیا برای باقی ماندن در اتحادیه اروپا باشیم و با توجه به بحث‌های انجام شده در این زمینه در بریتانیا بدون شک این بار مردم باقی ماندن در اتحادیه را ترجیح خواهند داد.
چهارم:تسهیل قوانین مالی در امریکا: در ماه فوریه سال  بعد جانت یلن از سمت خود به عنوان رییس فدرال رزرو کنار می‌رود و جوی پاول جای او را می‌گیرد. این تغییر باعث می شود تا روند  افزایش تدریجی نرخ بهره بانکی در امریکا با سرعت بالاتری آغاز شود. مساله‌ای که یلن در مورد اجرای آن  در شرایط فعلی اقتصاد امریکا تردید داشت.
اما پاول طرفدار سیاست‌های مالی سهل است و قانون‌زدایی را در دستور کار خود قرار داده است .در حالیکه تجربه قانون زدایی و وجود سیاستهای مالی سهل در امریکا و دیگر کشورهای دنیا نشان داد که بستر را برای بحران‌های بزرگ اقتصادی فراهم می‌کند. انتخاب پاول می‌تواند زمینه‌ساز آغاز بحرانی دیگر در فضای مالی و اقتصادی امریکا باشد.
پنجم:شکست تجربه اروپا: با افزایش جریان‌های پوپولیستی در اروپا و مشکلات آنگلا مرکل در ایجاد دولت ایتلافی در آلمان، نگرانی  در مورد فروپاشی اتحادیه اروپا افزایش یافته است.این فروپاشی می تواند ناشی از افزایش بدهی‌های دولتی در کشورهای ایتالیا و اسپانیا و یونان  یا ناتوانی آلمان در حمایت  ازبانک مرکزی  اتحادیه اروپا و در نهایت اقتصاد منطقه باشد . شکست اتحادیه اروپا تبعات منفی بزرگی برای  اقتصاد دنیا دارد و کشورهای منطقه را دچار مشکلات مالی می کند. مشکلاتی که به دلیل اهمیت اقتصادی اروپا به دیگر کشورها صادر خواهد شد

منبع: ساعت24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۷۹۰۷۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گردش مالی اوراسیا از مرز ۸.۷ میلیارد دلار عبور کرد

نخست وزیر روسیه طی اظهاراتی اعلام کرد که گردش مالی در اتحادیه اقتصادی اوراسیا (EAEU) در سال ۲۰۲۳ به سطح بی سابقه‌ای رسیده است. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری تاس، میخائیل میشوستین، نخست وزیر روسیه طی اظهاراتی اعلام کرد که گردش مالی در اتحادیه اقتصادی اوراسیا (EAEU) در سال 2023 به سطح بی سابقه‌ای رسیده است.

وی در نشست راهبردی "ادغام اوراسیا در جهان چند قطبی"، اظهار داشت که گردش تجاری این اتحادیه به 7.4 تریلیون روبل (8.7 میلیارد دلار) رسید که تقریباً دو برابر بیشتر از زمان ایجاد این اتحادیه است.

عزم اتحادیه‌ اوراسیا برای افزایش همکاری با شانگهایمسکو: تولید ناخالص داخلی اوراسیا امسال رشد می‌کند

میشوستین گفت: تجارت متقابل نیز به طور مداوم در حال گسترش است. در سال 2023، در اتحادیه اقتصادی اوراسیا به رکورد 7 تریلیون و 400 میلیارد روبل رسید که تقریباً دو برابر زمان ایجاد این اتحادیه است. و در کشورهای مشترک المنافع این رقم از 10 تریلیون روبل (109 میلیارد دلار) فراتر رفته است.

میشوستین همچنین به تجارت اتحادیه روسیه و بلاروس اشاره کرد و گفت: من اخیراً در مورد این موضوع با نخست وزیر بلاروس صحبت کردم؛ (گردش تجاری این اتحادیه) به 4 تریلیون روبل (43.8 میلیارد دلار) رسیده است.

بر اساس این گزراش، اوراسیا شامل پنج کشور روسیه، ارمنستان، بلاروس، قزاقستان و قرقیزستان می شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تجمع دانشگاهیان کشور در محکوم کردن جنایات رژیم صهیونیستی
  • دانشگاهیان سراسر کشور در محکوم کردن جنایات رژیم صهیونیستی و حمایت از مردم مظلوم غزه
  • ۸ انیمیشن کلاسیک که باید حتما ببینید | از والت دیزنی تا میازاکی
  • حمایت مردم گیلان از جنبش‌های دانشجویی در امریکا و اروپا
  • گردش مالی اوراسیا از مرز ۸.۷ میلیارد دلار عبور کرد
  • تصاویر| شاسی‌بلند چینی بازار ایران به بریتانیا می‌رود / ورود چری به بازار خودروی اروپا
  • سند تحول آموزش و پرورش به طور کامل اجرا شود
  • راه‌اندازی بزرگ‌ترین مزرعه بادی فراساحلی بریتانیا
  • صف‌آرایی شکست‌خوردگان، علیه ایران | آمریکا و اروپا دوباره دست به تحریم شدند
  • تعطیلی پنج‌شنبه این بالا را بر سر اقتصاد کشور می‌آورد