Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارس نیوز»
2024-05-03@22:33:26 GMT

پیگیری یک قتل مرموز پس از دوازده سال

تاریخ انتشار: ۴ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۷۹۳۳۱۰

پایگاه خبری تحلیلی «پارس»- خدا نظری- ۱- روزنامه کیهان دریکم دیماه سال ۱۳۸۹ با درج خبری با تیتر "سند تازه از نقش موساد در قتل های زنجیره ای سا۱۳۷۷"، قتل مجید شریف را از جمله قتلهای زنجیره ای ذکر کرد و با درج  خبری بنقل از سایت وزارت خارجه رژیم صهیونیستی به عداوت ان رژیم با مجید شریف پرداخت. سایت مرکز اسناد انقلاب نیز با تیتر "نقش موساد در قتل مجید شریف" خبر را منتشر نمود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در خبر امده است:

"دوازده سال پس از قتل های زنجیره ای، وزارت خارجه رژیم صهیونیستی فاش کرد که حداقل یکی از ۴ قربانی این قتل ها را در زمره «دشمنان اسرائیل» طبقه بندی می کند.

سایت وزارت خارجه رژیم صهیونیستی در تحلیلی ضمن اذعان به فراگیری انزجار نسبت به این رژیم در ایران حتی در میان طیفی از مخالفان جمهوری اسلامی می نویسد: دشمنان اسرائیل فقط روح الله خمینی و مذهبی ها نیستند حتی در میان کمونیست ها و برخی ملی-مذهبی ها هم می توان چنین دشمنانی را پیدا کرد.

این پایگاه اینترنتی سپس مشخصاً به دکتر مجید شریف (یکی از ۴ قربانی قتل های زنجیره ای پاییز ۱۳۷۷) اشاره می کند که کتاب روشنگرانه و ضد صهیونیستی روژه گارودی را به فارسی ترجمه کرد و ضمن دشمن اسرائیل معرفی کردن وی می نویسد: او که ظاهراً سال ۱۳۷۴ به ایران بازگشته پس از بازگشت به ایران و در حالی که به سه زبان تسلط داشت کتاب روژه گارودی  را به زبان فارسی برگرداند؛ کتابی که وی ترجمه کرد «اسطوره های بنیانگذار سیاست اسرائیل-تاریخ یک ارتداد» است."

روزنامه کیهان در تحلیل  خبرسایت وزارت خارجه رژیم صهیونیستی اورده است:

"این تحلیل وزارت خارجه رژیم صهیونیستی در عقده گشایی علیه مترجم کتاب افشاگر و ضد صهیونیستی گارودی، به روشنی نشان می دهد که چه طیفی «مجید شریف» را دشمن خونی تلقی می کردند و کدام جبهه - با انتشار ترجمه وی در جمهوری اسلامی- از رویکرد ضد صهیونیستی وی استقبال کرده اند.

بنابراین امروز به روشنی تمام، تحلیل ۱۲ سال پیش محافلی چون کیهان سندیت مضاعفی می یابد که موساد و رژیم صهیونیستی- و سرویس های جاسوسی همسو با صهیونیسم- متهمان اصلی در قتل های زنجیره ای بوده و تلاش داشته اند تا بدین ترتیب جمهوری اسلامی را متهم سازند.

یادآور می شود غیر از مجید شریف، دیگر قربانیان این ترورهای سبعانه یا جزو مخالفان بی آزار جمهوری اسلامی به شمار می رفتند (مانند داریوش فروهر و همسر وی) و یا اساساً شهرت و نقش آفرینی ای در فضای سیاسی نداشتند. اما ترور آنها از سوی سرویس های جاسوسی بیگانه می توانست به عنوان پرچم مظلومیت برای جریان های اصلی ضد انقلاب درآید و - به خیال طراحان جنایت- با همراهی طیفی از اصلاح طلبان تندرو تبدیل به انرژی انفجاری در تکمیل روند براندازی شود."

۲- مجید شریف عضو شورای ملی مقاومت وابسته به سازمان منافقین در پاریس بود.سال ۱۳۷۴ در زمانی که سعید امامی معاون امنیت و مصطفی کاظمی مدیرکل التقاط بود با دریافت امان نامه به ایران برگشت.شریف سه سال بعد، در روز پنج شنبه ۲۸ ابان ۱۳۷۷ به قتل رسید.

در مدت حضور در ایران چند کتاب ضدصهیونیستی و ضد اسراییلی ترجمه و منتشرکرد. از جمله کتاب بسیار مهم “تاریخ یک ارتداد اثر روژه گارودی “در نفی هولوکاست را ترجمه کرد.نوشتن این کتاب روشنگرانه و ضد صهیونیستی باعث محکومیت روژه گارودی در فرانسه شد .

گارودی در ۳۱فروردین ۱۳۷۷ با مقام معظم رهبری دیدار کرد و مورد تقدیر و عنایت رهبر معظم انقلاب قرار گرفت.حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب در نماز جمعه ۲۳ اردیبهشت ۱۳۷۹ با اشاره به محاکمه و برخورد حکومت فرانسه با روژه گارودی که مدعی عدم کشتار یهودی ها از سوی آلمان نازی شده بود، فرمودند: "شما کجا دیده اید کسی بتواند در غرب علیه صهیونیسم حرفی بزند" و جسارت و جرات ایشان در در سخن گفتن علیه هولوکاست را تحسین کردند.

"تاریخ یهود، مذهب یهود "نوشته دکتر اسراییل شاهاک ازجمله کتاب هایی بود که توسط مجیدشریف ترجمه و سال ۱۳۷۶ منتشرشد. اهاک یک یهودی منتقد اسراییل بود که نوشته های او  در این کتاب مخالفان زیادی در بین صهیونیست هاپیدا کرد.بسیاری از نوشته‌های توسط گروههای ضد صهیونیست مورد استفاده قرار می‌گیرند.

شاهاک به یهودی ستیزی متهم شده‌است زیرا انتقادهایی از یهودیت و تلمود مطرح کرده‌است. اتحادیه ضد افتراء او را به عنوان یکی از ضد یهودیان مخالف تلمود میداند.

۳- سعید شاهسوندی عضو شورای مرکزی سازمان منافقین که در عملیات مرصاد و در حین جنگ علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی درمردادماه ۱۳۶۷به اسارت در امده بود، در سال ۱۳۷٠  بوسیله یک تیم مشکوک به خارج از کشور فرستاده شد.

شاهسوندی عضو ستاد فرماندهی عملیات انفجار حزب جمهوری اسلامی در ۷ تیر ۱۳۶۰ بوده است.سعید شاهسوندی درگفتگو با مسعودبهنود دربرنامه نیم رخ بی بی سی فارسی به اطلاع قبلی خود از انفجارحزب جمهوری اسلامی اشاره می کند:

[بهنود]: در جریان 7 تیر 60 بودید؟

[شاهسوندی]: بله. دقیقاً. من در جریان بودم. شب قبل از آن، ما منتظر این حادثه بودیم.در خانه‌ی سازمانی ما، من بودم احمد شادبختی بود، که بعدها کشته شد، علی زرکش، محمد علی جابرزاده که هنوزهم هست و تعدادی دیگر بودیم. علی زرکش آن موقع، عضو مرکزیت سازمان مجاهدین بود. ما منتظر حادثه‌ی آن شب بودیم. دستگاه‌هایی داشتیم که بی‌سیم‌های کمیته‌ها را شنود می‌کرد. ما خبر داشتیم که امشب قرار است عملیاتی صورت بگیرد. یعنی انفجار 7تیر، ما از پیش منتظرش بودیم.

[بهنود]: ولی نه به عنوان کاری که در آن دخالت دارید.

[شاهسوندی]: ما کار خودمان می‌دانستیم. یعنی این برنامه، کار سازمان بود.

شاهسوندی  هم چنین  درمطلبی که درسایت بی بی سی فارسی منتشرشد،به حفاظت و همکاری محمدرضاکلاهی بانام مستعار کریم رادیوباخود اشاره می کند:

چند هفته بعد، فردی به جمع ما پیوست. ظاهری نجیب و آرام و روحیه ای تشکیلاتی و اجرایی داشت. هویت او برای همه مشخص نبود. او با نام تشکیلاتی "کریم رادیو"در بخش فنی رادیو مجاهد سازماندهی شد. او کسی جز محمدرضا کلاهی، عامل انفجار ۷ تیر نبود

شاهسوندی جایی دیگردرباره کلاهی گفته است:

بعد‌ها چند بار او را در بغداد دیدم...

درباره مسعود کشمیری نفوذی سازمان وعامل انفجار هشت شهریورنیزسعید شاهسوندی  در مصاحبه ای گفته است:

ولی کشمیری را مدت کوتاهی در ترکیه در یک خانه سازمانی که من آنجا بودم و همسرم نیز بود، در حوالی خیابان فاتح استانبول ترکیه، کشمیری و همسرش مدتی آنجا بودند.

مکان این خانه پشت مسجد سلطان محمد فاتح بود که یکی از خلفاء و پادشاهان است. در آن حوالی ما یک خانه ای داشتیم و بعدها در منطقه شمالی استانبول بود و ما مدتی در این هر دو محل با کشمیری و خانمش و من و خانمم هم خانه بودیم و مدتی با هم بودیم. طبعاً ما زیاد درباره حادثه هایی که بر هر کدام از ما رفته صحبت نمی کردیم، این یکی از اصول سازمانی بود ولی به هر حال ایشان مدتی درترکیه بود.

شاهسوندی درمطلب بالا گفته است که درهردو محل باکشمیری و خانمش ومن وخانمم هم خانه بودیم و مدتی باهم بودیم.

یعنی مسعود کشمیری نفوذی سازمان درنخست وزیری و عامل شهادت شهیدان رجایی،باهنرو...نیز حفاظت و نگه داری ان برعهده شاهسوندی بوده است.که این نشان ازجایگاه مهم شاهسوندی در بخش نفوذی های سازمان دارد.

نفوذی دیگری نیز درمقطعی به ایشان سپرده شده است وان سرهنگ معزی بوده است.

سعید شاهسوندی درگفتگو با رادیو صدای ایران (قسمت ۱۱۰) درباره سرهنگ معزی یکی دیگر از عوامل نفوذی سازمان وخلبان پرواز فراربنی صدر ورجوی می گوید:

  عرضم به حضور شما ، آقای جناب سرهنگ معزی را من مدت ها ، حتی در بغداد در خیلی سال های پیش هم خانه بودیم ، حالا وقتی می گوییم هم خانه دوستان فکر می کنند خانه ای بود و ویلایی و مثلاً دیوار به دیوار بودیم و این جور چیزها .

حال آن که دو اتاقی بود در یک ساختمان چند طبقه که طبقات پایینی اش فرض کنید دفتر رادیو مجاهد یا نشریه مجاهد بود و در طبقات بالایی دو اتاق بود یکی مربوط به ایشان و خانم شان و یکی هم مربوط به بنده و خانمم . "

باتوجه به نقش و اهمیت شاهسوندی درشبکه نفوذ سازمان، آیا این شبکه در آزادی او نقشی نداشته است؟

  ۴ - همان شبکه ای که درقالب یک سناریو سعید شاهسوندی را به خارج ازکشور فرستاد ، مجید شریف را که تواب بود و با امان نامه برگشته بود و مواضع ضدصهیونیستی و ضد اسراییلی داشت را به قتل رساند.چرا؟

۵- چرا  برخلاف چهار قتل دیگر یعنی فروهر و همسرش ،پوینده و مختاری که باضربات متعدد چاقو یا طناب خفه شده اند ودربیابان رها کرده اند، در قتل شریف سعی درمخفی نگه داشتن قتل او بوده ،به گونه ای که قصد داشته اند مرگ اورا سکته نشان دهند؟ قتل های چهارنفربعدی نشان می دهد که قاتلین اهل مخفی کاری نیستند ولی در قتل شریف متفاوت است.

منبع: پارس نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۷۹۳۳۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجمع دانشجویان دانشگاه صنعتی شریف در حمایت از دانشجویان آمریکا

دانشجویان دانشگاه صنعتی شریف در حمایت از دانشجویان آمریکا دنیا تجمع کرده و اعتراض خود را اعلام کردند. به اشتراک بگذارید: https://tn.ai/3078120 درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار ؛ جدیدترین اخبار لحظه به لحظه امروز پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS تلگرام اینستاگرام توییتر   آپارات   سروش   آی‌گپ   گپ   بله   روبیکا   ایتا
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

دیگر خبرها

  • بیماری مرموز؛ بلای جان نظامیان اسرائیلی
  • هاآرتص: جوانان اسرائیلی امید خود را از دست داده‌اند؛ این خانه در آستانه فرو ریختن است/ بلینکن: بدون آتش‌بس در غزه، دست‌یابی به راه حل با حزب الله غیرممکن خواهد بود/ کلمبیا روابط خود با اسرائیل را قطع می‌کند/ نرخ فقر در غزه به بیش از ۹۰ درصد رسید + عکس و ف
  • بلیت‌فروشی «دوازده سی‌وشش» آغاز شد
  • بلیت‌فروشی «دوازده سی‌وشش» آغاز شد/ آغاز اجرا از ۲۵ اردیبهشت
  • واکنش سردار شریف به برخورد حاکمان آمریکا با دانشجویان معترض
  • مفقود شدن مرموز «یسنای» ۴ ساله در زمین کشاورزی +تصویر
  • قانون مدیریت یکپارچه شهری توسط مجلس پیگیری شود
  • بنزما به خانه برگشت؛ پیگیری درمان کریم در کمپ تمرینی رئال مادرید
  • تجمع دانشجویان دانشگاه صنعتی شریف در حمایت از دانشجویان آمریکا
  • چرا این «دوازده‌وجهی» باستان‌شناسان را حیرت‌زده کرده است؟ (+عکس)