Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-27@10:04:54 GMT

صدها مرکز بوم‌گردی در استان راه‌اندازی می‌شود

تاریخ انتشار: ۴ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۷۹۴۳۰۷

صدها مرکز بوم‌گردی در استان راه‌اندازی می‌شود

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی از برنامه‌ریزی برای راه‌اندازی صدها مرکز بوم گردی در استان خبرداد.

به گزارش ایسنا، محمدرحیم رهنما در افتتاح خانه‌های بوم‌گردی در روستای کنگ شهرستان بینالود(طرقبه‌شاندیز) با بیان این مطلب اظهار کرد: برای 56 روستا و راه اندازی مرکز بوم‌گردی در 14 روستا طرح لازم ارائه شده و انتظار می‌رود سرعت کار ما افزایش یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه 11 هزار میلیارد تومان جهت اشتغال و توسعه روستایی مصوب شده است، عنوان کرد: با این حال افرادی که ما به صندوق امید معرفی می‌کنیم در مرحله تامین منابع با محدودیت مواجه می‌شوند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان‌رضوی با اشاره به مزیت‌های این طرح نسبت به هتلینگ اظهارکرد: باید سرمایه‌گذاری بیشتری در بوم گردی صورت بگیرد.

وی از کمک به روستاها با توسعه زیر ساختها، معرفی مناطق بوم گردی در سایت جامعی متصل به سایت اصلی میراث فرهنگی و شبکه‌ای کردن اقدامات خبرداد.

در ادامه، دکتر سیدجواد حسینی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان‌رضوی طی سخنانی تصریح کرد: شعار راهبردی ما هر روستا یک مقصد گردشگری است.

وی با ارزشمند خواندن این کار و سرمایه گذاری در این منطقه اضافه کرد: ظرفیت‌های موجود از چند جهت بسیار بالاست. سال گذشته بیش از 28 میلیون و 500 هزار نفر و در ایام دهه آخر صفر بیش از چهار میلیون و 700 هزار نفر به مشهد آمده‌اند و حدود 50 میلیون تردد در همین منطقه صورت گرفت که خود یک پتانسیل محسوب می‌شود.

حسینی ادامه داد: برای جمع کردن چنین جمعیتی و ساختن فضای طبیعی با کیفیت کنگ باید هزینه‌های هنگفتی خرج شود که از هر دو جهت شرایط مهیاست.

وی عنوان کرد: باید پذیرفت مقوله روستا تاکنون آن‌گونه که شایسته و بایسته است مورد توجه ما قرار نگرفته بود، بر همین اساس کارگروهی برای توسعه روستاها در استانداری تشکیل شده است.

معاون استاندار خراسان رضوی خاطرنشان کرد: طرح‌های خوبی در روستا ها انجام شده است، از جمله طرح از صفر تا سکو که طی آن ورزشکاران قهرمان ما به روستاها بیایند، استعدادیابی کنند و افراد مستعد را تا آخرین مرحله که حتی ممکن است تیم ملی باشد همراهی کنند. 

حسینی مطرح کرد: خراسان رضوی در بین استان‌های کشور با 1500 روستا از این نظر رتبه اول کشور را دارد و حدود 700 تا 800 صنایع دستی مختلف در روستاهای استان شناسایی شده است.

وی از توجه به زیرساخت های لازم از جمله زیرساخت های مخابراتی و مواصلاتی در روستاها جهت توسعه خبر داد و گفت: اقامتگاههای ما معمولا غیر مجاز هستند و ما باید برنامه ریزی کنیم تا به صورت روشن برای گرفتن مجوز اقدام کنند.

همچنین فرماندار شهرستان بینالود با اشاره به حجم بالای تخلفات و تغییر کاربری‌ها در زمان دولت‌های نهم و دهم از موفقیت در کنترل آن خبرداد.

سیدحسن حسینی خاطرنشان کرد: با توجه به فرهنگ غنی این شهرستان قصد داریم با برنامه‌ریزی از گردشگری تک بعدی خارج شویم.

وی اضافه کرد: یکی از مزیت‌های این طرح علاوه بر آشنایی با فرهنگ سنتی مناطق، اشتغال زایی مبتنی بر توسعه گردشگری است.

فرماندار شهرستان بینالود خاطرنشان کرد: در سال گذشته بالغ بر 27 میلیون خودرو در مسیر طرقبه- شاندیز تردد داشته‌اند که تنها حدود پنج میلیون آن بومی و سایرین گردشگران بوده‌اند که اگر تنها یک نفر همراه راننده باشد حدود 50 میلیون نفر تردد در طرقبه و شاندیز داشته‌ایم.

رییس شورای تامین شهرستان بینالود اظهارکرد: به غیر از سرقت از باغ‌ها که عموما مربوط به گردشگران نیست، روستای کنگ در سایر موارد جز امن‌ترین محل‌ها برای گردشگران است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۷۹۴۳۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مرکز آموزش شهروندی در شهرک منظریه شهرکرد راه‌اندازی می‌شود

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شهرکرد از راه‌اندازی مرکز آموزش شهروندی در شهرک منظریه شهرکرد خبر داد و گفت: راه‌اندازی مراکز آموزشی شهروندی در نقاط مختلف شهر موجب کاهش آسیب‌های اجتماعی می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از چهارمحال‌وبختیاری اکبر ایازی امروز _ چهارشنبه پنجم اردیبهشت_ در بازدید از مرکز آموزش شهروندی ناحیه غرب شهرکرد اظهار کرد: راه‌اندازی این مرکز در ناحیه غرب شهرکرد لازم بود و از زمان احداث و راه‌اندازی آن آسیب‌های اجتماعی این منطقه با کاهش محسوسی روبه‌رو شده است.

وی افزود: بخش عظیمی از مشکلات اجتماعی ریشه در مسائل فرهنگی دارد؛ لذا راه‌اندازی مرکز آموزش شهروندی ناحیه غرب شهرکرد تا حدود زیادی بسیاری از مشکلات را با برگزاری فعالیت‌های متنوع برطرف کرده است.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شهرکرد گفت: ۶۰ موضوع مختلف در حوزه‌های ترافیک، پسماند، آسیب رساندن به اموال عمومی و… را که معضل اجتماعی و فرهنگی محسوب می‌شد، برای فعالیت‌های مرکز آموزش شهروندی جمع‌بندی کردیم که خوشبختانه تا به امروز نتیجه قابل‌قبولی داشته است.

ایازی با بیان این‌که در زمان بهره‌برداری از مرکز آموزش شهروندی شهرداری شهرکرد ۱۰ میلیارد ریال اعتبار تخصیص داده شد، تصریح کرد: امسال و در سال ۱۴۰۳ نیز ۱۰ میلیارد ریال بودجه مجزا برای این مرکز در نظر گرفته شده است.

وی با بیان این‌که راه‌اندازی مرکز آموزش شهروندی توسط شهرداری شهرکرد یک ظرفیت بزرگ برای حضور و استفاده سایر ادارات فرهنگی است، افزود: تاکنون به همه ادارات از جمله اداره کل آموزش‌وپرورش، اداره کل بهزیستی، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، اداره کل زندان‌های استان و… اعلام شده است که می‌توانند با برگزاری برنامه‌های متنوع از ظرفیت این مجموعه استفاده کنند.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شهرکرد، ادامه داد: اداره کل زندان‌های استان چهارمحال‌وبختیاری از ادارات فعالی است که به‌صورت مستمر با برگزاری فعالیت‌ها و برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی به درستی از این ظرفیت عظیم استفاده می‌کند.

کد خبر 747682

دیگر خبرها

  • اپراتور اختصاصی هوش مصنوعی راه‌اندازی می‌‎شود
  • راه‌اندازی شبکه ملی روستا در صدا و سیما
  • راه‌اندازی مرکز آموزش زبان فارسـی به غیرفارسی زبانان در دانشگاه شهرکرد
  • ابر دولت در مرکز داده پیام راه‌اندازی می‌شود
  • راه اندازی مرکز معاینه فنی ناوگان سنگین در کهنوج
  • تولد اولین نوزاد طرح نفس در کوهدشت
  • راه‌اندازی مرکز زنجیره سرمای واکسن با اعتبار ۱۳ میلیارد در زاهدان
  • رونمایی از طرح مرکز رشد و نوآوری اتاق بازرگانی سنندج
  • مرکز آموزش شهروندی در شهرک منظریه شهرکرد راه‌اندازی می‌شود
  • سامانه روستا بازار در اردبیل راه‌اندازی شد