Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-26@03:59:57 GMT

روند توسعه خطوط ریلی استان کرمان متوقف شده است

تاریخ انتشار: ۴ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۷۹۴۸۷۸

روند توسعه خطوط ریلی استان کرمان متوقف شده است

کرمان- نماینده مردم کرمان و راور از عملکرد راه آهن در خصوص بازسازی خطوط ریلی کرمان انتقاد کرد و گفت: متاسفانه روند توسعه ای خطوط ریلی استان متوقف شده و بازسازی این خطوط بسیار کند پیش می رود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی دفتر ارتباطات مردمی نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی، محمدرضا پور ابراهیمی در دیدار مدیر کل راه اهن استان کرمان با بیان اینکه در صورت ادامه روند فعلی وزیر راه و شهرسازی برای پاسخگویی به صحن علنی فراخوانده خواهد شد، گفت: متاسفانه در سالهای گذشته کارهای زیربنایی و بازسازی خطوط ریلی استان انجام نشده و اگر اقدامی نیز صورت گرفته بسیار کم و ناچیز است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه هفته ای نیست که مردم با ارسال نامه یا مراجعه حضوری از عملکرد راه آهن استان در خصوص نحوه خدمات رسانی انتقاد نداشته باشند، اظهار کرد: در مباحث حمل و نقل ریلی اولویتی بالاتر از بازسازی و توسعه خطوط راه آهن و افزایش سطح خدمات رسانی به مسافران وجود ندارد.

پورابراهیمی با انتقاد از مدیران سابق راه آهن استان کرمان تصریح کرد: متاسفانه در سالهای اخیر به هیچ یک از وعده ها در حوزه بازسازی خطوط ریلی عمل نشده و هر روزه کیفیت خدمات رسانی به مسافران در قطارها نیز بدتر می شود.

کیفیت واگن های قطارهای کرمان بسیار نامناسب است

وی با تاکید بر اینکه در استانهای همجوار از قبیل یزد و اصفهان قطارهای سریع السیر و درجه یک کار جابجایی مسافران این استانها را انجام می دهند، بیان داشت: متاسفانه در استان کرمان کیفیت واگن های قطار بسیار نامناسب و در شان مردم این خطه نیست.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در حال حاضر بسیاری از پروژه های توسعه ای استان در حوزه راه آهن بر زمین مانده است، افزود: در حال حاضر شرکت های معدنی و صنعتی متعددی به ویژه در حوزه فولاد در حال احداث یا بهره برداری هستند که در صورت عدم ایجاد خطوط ریلی جدید، جاده های استان کشش حمل بار تولیدات این کارخانجات را ندارند.

وی با اشاره به اینکه برخی شرکت ها و کارخانجات صنعتی و معدنی برای مشارکت در توسعه خطوط ریلی استان اعلام آمادگی کرده اند، اظهار کرد: امیدواریم با یک برنامه ریزی مناسب و زمان‌بندی مشخص خطوط ریلی جدید از مبدا این کارخانجات ایجاد شود تا علاوه بر درآمدزایی پایدار برای راه آهن استان، شاهد تسریع در انتقال بار و تولیدات کارخانجات صنعتی به مقصد سایر استانهای کشور باشیم.

لزوم ایجاد قطارهای حومه ای در استان کرمان

پورابراهیمی با بیان اینکه در سال ۱۳۹۴ با وزیر راه و شهرسازی توافقاتی در خصوص بازسازی خطوط ریلی استان کرمان به ویژه محور بافق – کرمان صورت گرفت، افزود: در آن جلسه مقرر شد تا سال ۱۳۹۶ کار بازسازی این خطوط به اتمام برسد و در سال ۱۳۹۷ شاهد بهره برداری از آن باشیم، اما متاسفانه امروز پس از گذشت دو سال صرفا ۴۰ کیلومتر از محور بافق – کرمان بازسازی شده و تقریبا ۱۸۰ کیلومتر دیگر آن نیز در انتظار بازسازی است.

وی اظهار کرد: اگر قرار باشد در هر سال تنها ۴۰ کیلومتر از مسیر ریلی بافق - کرمان بازسازی شود حداقل باید چهار سال دیگر منتظر بمانیم.

پور ابراهیمی خواهان ایجاد قطارهای حومه ای (داخل استانی) شد و تصریح کرد: اداره کل راه آهن استان کرمان باید در اولین فرصت قطار کرمان - بم را راه اندازی کند.

وی با اشاره به اینکه باید براساس یک برنامه زمانبندی شده خط ریلی کرمان - سیرجان نیز احداث شود، گفت: در حال حاضر چندین کارخانه صنعتی و معدنی در این مسیر وجود دارد که نیازمند انتقال تولیدشان از مسیر این خطوط ریلی هستند.

پورابراهیمی با بیان اینکه به عنوان نماینده مردم کرمان و راور آماده پیگیری مسایل و مشکلات ریلی این خطه در سطح استان و کشور  هستم، تصریح کرد: انتظار می رود با پیگیرهای مدیر کل جدید راه آهن استان کرمان خطوط ریلی جدید از مبدا کرمان به مقصد برخی استانها از قبیل اصفهان راه اندازی شود تا از این طریق سطح نارضایتی مردم از عملکرد راه آهن کاهش یابد.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۷۹۴۸۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یک عده غیر فوتبالی در سال ۸۰ خصوصی‌سازی استقلال و پرسپولیس را متوقف کردند

مهدی محمد نبی نایب‌رئیس فدراسیون فوتبال معتقد است در سال ۱۳۸۰ یک عده افراد غیرفوتبالی، خصوصی شدن استقلال و پرسپولیس را متوقف کردند.

دریافت 40 MB

     

دیگر خبرها

  • بررسی روند بازسازی زیرساختهای آب وفاضلاب مناطق زلزله زده خوی
  • نقش موثر ایران در کریدورهای بین‌المللی از اقدامات تا انتقادات
  • گذرگاه های غیر مجاز ریلی راه آهن جنوب جمع آوری شد + عکس
  • دلیل توقف قطار افغانستان _ترکیه / تکذیبیه مسئولین راه آهن از سر بی اطلاعی بود+فیلم
  • افزایش 6500 میلیارد ریالی قراردادهاي فافق
  • یک عده غیر فوتبالی در سال ۸۰ خصوصی‌سازی استقلال و پرسپولیس را متوقف کردند
  • فیلم| تصاویری از مسیر ریلی راه آهن لرستان
  • روند تکامل هوش مصنوعی... از اصول اولیه تا نوآوری‌های مختلف
  • محمد مومنی: واگذاری سرخابی‌ها به روند توسعه فوتبال ما کمک قابل توجهی می‌کند
  • استمرار روند فعالیت خدمات خطوط شبانه ناوگان اتوبوس‌رانی شیراز