Web Analytics Made Easy - Statcounter

ما در تلاشیم سهم بیشتری از گاز به صنعت پتروشیمی وارد کنیم تا از طریق ایجاد زنجیره های طولانی تر ارزش افزوده بهتری را برای کشور ایجاد کنیم.

ما در تلاشیم سهم بیشتری از گاز به صنعت پتروشیمی وارد کنیم تا از طریق ایجاد زنجیره های طولانی تر ارزش افزوده بهتری را برای کشور ایجاد کنیم.

فرناز علوی، مدیر برنامه ریزی و توسعه شرکت ملی صنایع پتروشیمی در حاشیه سمینار syngas  به خبرنگار « انرژی امروز» گفت: یکی از مزیت های عمده ایران دسترسی به منابع هیدرو کربنی به ویژه گاز طبیعی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی خاطر نشان کرد: یکی از مسائلی که می تواند باعث زنجیره گاز طبیعی و ایجاد ارزش افزوده شود، تولید گاز سنتز است که از آن می توان محصولاتی مانند آمونیاک و متانول را تولید کنیم که این دو محصول در تولید محصولات شیمیایی سرزنجیره هستند.

علوی با اشاره به سمینار syngas خاطر نشان کرد:  در این سمینار، شرکت های صاحب تکنولوژی گاز سنتز  و زنجیره های پایین دست به همراه سرمایه گذاران و هلدینگ های بزرگ داخلی در  آن حضور دارند و این امر امکان تعامل رو در رو را برای هر دو طرف فراهم کرده است.

وی گفت: این سمینار فرصت را برای مذاکرات اولیه برای سرمایه گذاران داخلی فراهم کرده است تا نیازهای تکنولوژی طرح های آتی کشور را بتوان تامین کرد.

مدیر برنامه ریزی و توسعه شرکت ملی صنایع پتروشیمی تصریح کرد: سیاستگذاری کلان، ایجاد ارزش افزوده است و همانطور که مقام معظم رهبری برجلوگیری از خام فروشی تاکید داشتند ، طبیعی است که صادرات گاز هم خود به نوعی خام فروشی محسوب می شود.

وی گفت: آنچه که ما به عنوان سیاست گذار صنعت پتروشیمی در تلاشیم اجرایی کنیم، وارد کردن سهم بیشتری از گاز به صنعت پتروشیمی است تا از طریق ایجاد زنجیره های طولانی تر ارزش افزوده بهتری را برای کشور ایجاد کنیم.

علوی تاکید کرد: با توجه حجم گاز تولیدی، خوشبختانه بخشی از آن می تواند تامین کننده نیاز انرژی در سطح کشور باشد و با این نگاه می توانیم وارد بازار صادراتی شویم.

وی خاطر نشان کرد: درحال حاضر چیزی حدود ۷ درصد از گاز به عنوان خوراک در صنعت پتروشیمی مورد استفاده قرار می گیرد.

مدیر برنامه ریزی و توسعه شرکت ملی صنایع پتروشیمی گفت: برنامه ریزی هایی که ما داشتیم و پیشنهادی که سرمایه گذران داشته اند، طی ۱۰ سال آینده ما می توانیم این سهم را ۲۰ درصد از گاز طبیعی عرضه شده در کشور برسانیم که این کمک خوبی به GDP کشور کند.

 

منبع: انرژی امروز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت energytoday.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «انرژی امروز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۷۹۵۶۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشعل گازی تمامی پالایشگاه‌ها و پتروشیمی‌ها تا ۳ سال آینده جمع آوری خواهد شد

آقای شاه میرزایی معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی پتروشیمی در صف اول حاضر شد و به سوالاتی در حوزه پتروشیمی پاسخ داد.

شاه میرزایی گفت: امروز ما بیش از ۷۵ مجتمع پتروشیمی در کشور به صورت فعال داریم که مجموع تولید این مجموعه‌ها بالای ۹۳ میلیون تن در سال است. امسال تلاش ما این است که با جهش بلندی از مرز ۱۰۰ میلیون تن تولید عبور کنیم.

او افزود: بخشی از برنامه ما جلب مشارکت و سرمایه گذاری مردم در صنعت پتروشیمی است. بخشی از این کار با بهبود فضای کسب و کار است و مردم سهام پتروشیمی‌های مولد و بازار آفریم را بخرند تا به این ترتیب سرمایه گذاری خرد مردم به سمت تولید هدایت شود. بخش تعاونی هم اعلام آمادگی کرده که در این حوزه ورود پیدا کند. بخش دیگری از اقدام نیز عرضه اعتبار است که سرمایه در گردش واحد‌های زنجیره تکمیلی را افزایش میدهد.

این مقام مسئول ادامه داد: در سالی که گذشت بالغ بر ۷۵ هزار میلیارد تومان، آورده واحد‌هایی بود که در سال‌های گذشته چیزی برای ارائه نداشتند. امسال این حرکت را استمرار می‌دهیم تا جهش تولید محقق شود. اما این مسئله شرطی هم دارد که خوراک پتروشیمی باید به صورت پایدار تامین شود.

شاه میرزایی گفت: برنامه ما این است سرمایه مردم را که در بازار‌های دیگر میتواند تورم زا باشد، از طریق بازار سرمایه به سمت تولید در پتروشیمی سوق دهیم. همچنین برنامه ساخت تجهیزات به سمت دانش بنیان‌ها برود تا با حضور آنها در تأمین کالای مورد نیاز صنعت پتروشیمی، حضور مردم در اقتصاد و اشتغالزایی محقق شود.

این مقام مسئول در زمینه رفع موانع تولید در صنعت پتروشیمی گفت: یکی از اقداماتی که انجام شد، کاهش دوره تعمیرات واحد‌ها بود تا در رسیدن خوراک به پایین دست اختلال ایجاد نشود. 

او در خصوص جمع آوری مشعل چاه‌ها گفت: حدود ۱۰۰ میلیون فوت مکعب تاکنون از مشعل‌ها جمع آوری شده و طی دو سال و نیم آینده دیگر هیچ مشعلی در پالایشگاه‌ها کشور نخواهیم دید. برای مشعل‌های صنعت پتروشیمی هم برنامه ریزی شده و در حال حاضر نیمی از مشعل‌های صنعت پتروشیمی خاموش است. باقی مانده نیز مطابق برنامه تا ۳ سال آینده جمع آوری شود.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی اقتصاد و انرژی

دیگر خبرها

  • قدردانی از وزیر نفت برای ایجاد تحول انقلابی در کوتاه‌ شدن فرآیند دریافت مجوزهای سرمایه‌گذاری
  • قدردانی از وزیر نفت برای ایجاد تحول انقلابی در کوتاه‌ شدن فرایند دریافت مجوزهای سرمایه‌گذاری
  • ۵۰ پروژه جدید به ارزش ۲۵ میلیارد دلار برای ایجاد ارزش افزوده در دستورکار وزارت نفت است/ برنامه‌ریزی برای تبدیل متانول به بنزین
  • ۵۰ پروژه جدید برای ایجاد ارزش افزوده به ارزش ۲۵ میلیارد دلار در دستورکار وزارت نفت است/ برنامه‌ریزی برای تبدیل متانول به بنزین
  • شهرک تخصصی گوهرسنگ در خراسان جنوبی ایجاد می‌شود
  • ۳۰ درصد بازار سرمایه در اختیار صنعت پتروشیمی/ فاز ۱۴ پارس جنوبی تماماً ایرانی است
  • جمع آوری ۱۰۰ میلیون فوت مکعب گاز از مشعل‌های گازی کشور
  • محدودیت یکی از عوامل ایجاد انگیزه برای تولید و پیشرفت
  • تامین اعتبار ویژه برای تکمیل پتروشیمی دهدشت
  • مشعل گازی تمامی پالایشگاه‌ها و پتروشیمی‌ها تا ۳ سال آینده جمع آوری خواهد شد