Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-05-07@09:20:35 GMT

روستاهای فیروزکوه خالی از سکنه می شود

تاریخ انتشار: ۴ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۷۹۵۹۵۶

روستاهای فیروزکوه خالی از سکنه می شود

جانشین فرمانده سپاه ناحیه فیروزکوه گفت: متاسفانه نتوانستیم کاری در شهرستان انجام دهیم که جلوی سیر نزولی جمعیت گرفته شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از پایگاه خبری دیمه نیوز، غلامعلی درویش متولی، جانشین فرماندهی سپاه ناحیه فیروزکوه، در نشست بصیرتی اقتصاد مقاومتی حمایت از تولید داخلی گفت: مجموعه بسیجی که قرار است در سطح شهرستان فعالیت کنند، کارگروه های مربوطه در سطح ادارات باید پیشنهادات لازم برای بهبود وضعیت بسیج شهرستان فیروزکوه را ارائه دهند؛ در این کارگروه باید پیشنهادات بحث شود و بعد تصمیم گیری شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی خاطر نشان کرد: در سطح شهرستان با وجود فرماندهی سپاه ناحیه فیروزکوه، یکسری مطالبات شکل گرفته است؛ فیروزکوه تنها شهرستانی است که سیر نزولی جمعیت را دارد؛ با توجه به بحث های مطرح شده در خصوص اشتغال زایی و تولید ملی از سوی رهبری در سطح شهرستان نیز گام هایی برداشته شد؛ وام های اقتصاد مقاومتی از سوی سپاه ناحیه فیروزکوه تخصیص داده شد.

جانشین فرمانده سپاه ناحیه فیروزکوه با ابراز تاسف از عدم دستیابی به بازدهی مورد نظر اذعان داشت: متاسفانه نتوانستیم کاری در شهرستان انجام دهیم که جلوی سیر نزولی جمعیت گرفته شود؛ بیشترین تاثیرگذاری در بحث ادارات است؛ همکاری ادارات، کمک به جلوگیری از سیر نزولی جمعیت می کند؛ شهرستان فیروزکوه با توجه به این سیر نزولی خالی از سکنه شده است؛ باید در خصوص اشتغال زایی در سطح شهرستان برنامه ریزی شود.

وی تاکید کرد: کارخانه ها و نهادهای تولیدی در شهرستان در حال تعطیلی هستند چرا در این موضوع ارائه راهکار نشده است؛ نتوانستیم راهکاری ارائه دهیم تا با استفاده از محصولات آنها و ارائه تولیدات آنها از ورشکستگی این نهادهای تولیدی جلوگیری شود؛ روحیه بسیجی در سطح شهرستان وجود دارد ولی نیاز به ارتقا دارد؛ بحث مطالبه گری در سطح شهرستان باید تقویت شود.

 درویش متولی با تاکید بر این که با تقویت روحیه بسیجی و روحیه مطالبه گری می توان اقدامات مثمر ثمری انجام داد بیان کرد: تعطیلی شرکت های خصوصی در سطح شهرستان معضل است؛ می توانیم در معضلات فرهنگی شهرستان تاثیرگذار باشیم و می توانیم از روحیه ناامیدی در سطح شهرستان جلوگیری کنیم؛ نشاط و امید با تقویت اقتصاد ممکن است؛ مدیران ادارات مطالبه گری ندارند و این به ضرر جامعه فیروزکوه است.

وی به خالی شدن روستاهای شهرستان از سکنه اشاره کرد و گفت: تولید و اشتغال در کجا باید صورت گیرد؟ ما زیربنایی کار نکردیم؛ ما برای اشتغال زایی شهرستان به صورت بنیادین کار نکردیم؛ طرح هایی صورت گرفته است اما به نتیجه نرسیده است؛ طرح هایی هم ارائه شد که در سطح شهرستان قابل اجرا نیست؛ بسیجی یعنی در همه میدان ها وارد شود و کار کند.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۷۹۵۹۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قطعی برق در چاه موتورهای کشاورزی روستاهای کاخک نخواهیم داشت

به گزارش خبرنگار مهر، هادی محمدپور در همایش شوراهای اسلامی روستاهای بخش کاخک گناباد شامگاه یکشنبه ضمن تاکید بر اینکه اولویت ما توسعه روستایی است، اظهار کرد: اقدامات خوبی در بخش کاخک اتفاق افتاده است و آن چیزی که به عنوان اولویت اول ما در جلسات مقدماتی مجلس با وزرا در سطح ملی و نمایندگان استان پیگیری شده، مدیریت و توسعه روستایی است.

نماینده مردم شهرستان‌های گناباد و بجستان در مجلس شورای اسلامی ضمن تاکید بر اصلاح قوانین متعدد در مجلس که موجب تأخیر یا عملیاتی نشدن کارها می‌شود، افزود: این قوانین باید با برنامه ریزی صحیح اجرا شوند و مسؤولان گره‌ها و کاغذ بازی‌ها را در جهت توسعه روستاها بردارند.

وی در ادامه سخنان خود ضمن نوید خبر خوش به کشاورزان منطقه مبنی بر عدم قطع برق در تابستان امسال خاطر نشان کرد: با پیگیری‌های استانی و ملی امسال قطعی برق در چاه موتورهای کشاورزی نخواهیم داشت.

محمدپور ضمن یادآوری تبعات خشکسالی، کمبود بارندگی و منابع آبی در شهرستان‌های گناباد و بجستان گفت: باید با اختصاص اعتبار مناسب، به احیای قنوات و طرح‌های آبخیزداری حوزه انتخابیه توجه بیشتری شود.

نماینده مردم شهرستان‌های گناباد و بجستان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به لزوم توجه به ایجاد زیرساخت‌های نهضت ملی مسکن به خصوص تأمین آب، برق و گاز گفت: اکثر دغدغه ما در حوزه تأمین آب است؛ ما بدون واحدهای مسکن ملی، هنوز هم ۹۰ لیتر در ثانیه آب کم داریم؛ پس در فرصت باقیمانده تا شروع تابستان باید تلاشمان را برای جبران این کمبود، بیشتر کنیم.

وی با اشاره به اقدامات خوبی که در نهضت ملی مسکن انجام شده این نکته را یادآور شد: اگر مشکلات نهضت ملی مسکن و نحوه واگذاری را نتوانیم مدیریت کنیم، ۲ تا ۳ سال آینده نخواهیم توانست تبعات آن را حل کنیم.

محمدپور در پایان، ضمن تقدیر از زحمات تمام شوراها و دهیارهای بخش کاخک گفت: اعتبارات خوبی برای روستاها از جمله: سنگ فرش معابر در حال پیگیری است.

کد خبر 6097829

دیگر خبرها

  • بارش برف بهاری در روستاهای شهرستان اسکو + فیلم
  • قطعی برق در چاه موتورهای کشاورزی روستاهای کاخک نخواهیم داشت
  • شهرستان‌های دماوند و فیروزکوه از استان تهران جدا نخواهند شد
  • وضعیت «شهر ری» در تقسیم استان تهران چگونه خواهد بود؟!
  • وزیر کشور: ری، دماوند و فیروزکوه به استان‌های تهران شرقی و غربی ملحق نخواهند شد
  • توضیح وزیر کشور درباره تقسیم استان تهران
  • فیروزکوه و دماوند و ری از تهران جدا خواهد شد؟
  • تکلیف جدا شدن فیروزکوه و دماوند و ری از تهران مشخص شد
  • برخورداری ۹۳ درصدی روستاهای شهرستان آزادشهر از طرح هادی
  • کدورت آب شرب جوانرود در پی طغیان چشمه کاوات