Web Analytics Made Easy - Statcounter

اراک - ایرنا - معاون فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کشور گفت: قصه گویی ابزار تربیتی موفق و میراث فرهنگی به جا مانده از نسل های گذشته است که باید به صورت هدفمند استفاده شود.

به گزارش ایرنا، رضا قمرزاده روز شنبه در نشست خبری بیستمین جشنواره بین المللی قصه گویی در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان اراک افزود: قصه گویی از دیرباز در ایران جایگاه بالایی در بین خانواده ها داشته است و کانون پرورش فکری می کوشداین نوع گفتمان و داشته فرهنگی را در جامعه نهادینه کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اظهار کرد: دانش آموزان با قصه گویی در مراکز کانون پرورش فکری آشنا می شوند و حفظ این ارتباط با ترویج فرهنگ کتابخوانی و قصه گویی ماندگار می شود.
معاون فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کشور گفت: قصه گویی بهترین راه تعامل را بین قصه گو و شنونده ایجاد می کند و در فرایند تبدیل شدن قصه به رفتار، نقش اثر بخشی ایفا می شود که حاصل آن پیامی آموزنده است.
قمرزاده افزود: پدر بزرگ و مادر بزرگ ها مهمترین قصه گوهای نسل گذشته هستند که باید نقش آنان احیا و از فراموشی آن در لابه لای ابزارجدید جلوگیری شود و در بیستمین جشنواره بین المللی قصه گویی 473 پدر بزرگ و مادر بزرگ قصه گو حضور خواهند داشت.
وی اظهار کرد: بیستمین جشنواره بین المللی قصه گویی از اول تا پنجم بهمن امسال با شرکت 11 کشور در 2 بخش داخلی و بین المللی برگزار می شود.
معاون فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کشور گفت: در این جشنواره بین المللی 52 منتخب از 31 استان کشور در بخش های قصه گویی نوجوان، پدر بزرگ و مادر بزرگ و قصه رضوی به رقابت می پردازند.
قمرزاده، ترویج فرهنگ قصه گویی، تعمیق و تثبیت فرهنگ قصه گویی را از جمله دستاوردهای برگزاری جشنواره های بین المللی قصه گویی در سال های اخیر عنوان کرد.
وی افزود: 6 هزار و 737 قصه گو، سه هزار و 174 قصه گوی نوجوان،ارایه 70 طرح داستانی و 182 مقاله در جشنواره امسال مطرح است و مورد داوری قرار می گیرند.
معاون فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کشور در بخش دیگری از سخنانش گفت: کانون پرورش فکری در استان مرکزی همواره با ابتکار و تراوشات ذهنی جذاب موفقیت های خوبی در حوزه قصه گویی داشته است.
قمرزاده افزود: اجرای طرح کانون مدرسه توسط کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان بخشی از همکاری و موفقیت های این مجموعه در احیا فرهنگ کتابخوانی با استفاده از قصه گویی است.
مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان مرکزی گفت: ماندگارترین آیه های قرآنی در قصه های قرآنی متبلور شده اند.
جهانبخش قنبری افزود: قصه به عنوان ابزار تربیتی تاثیر گذار، می تواند در کاهش آسیب های اجتماعی و تقویت مشارکت اجتماعی مورد استفاده قرار گیرد.
وی اظهار کرد: محور فعالیت های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان مرکزی، ارایه فرهنگ قصه گویی در مناطق حاشیه نشین، سکونتگاه های غیررسمی، مراکز شبه خانواده و کودکان کار است.
مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان مرکزی گفت:318 قصه گو از این استان در مرحله استانی بیستمین جشنواره بین المللی قصه گویی شرکت کرده اند.
قنبری افزود: برای برگزاری بیستمین جشنواره بین المللی قصه گویی 31 استان به پنج منطقه تقسیم شده اند که استان مرکزی در منطقه 2 قرار دارد که از هفتم تا نهم آذرماه به عنوان میزبان رقابت های قصه گویی استان های ایلام، لرستان، قم، کردستان، کرمانشاه و همدان خواهد بود.
قنبری افزود: از پنج منطقه کشوری سه منتخب به مرحله بین المللی راه پیدا خواهند کرد.
کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان مرکزی دارای 44 کانون ثابت، 2 کانون سیار و سه کانون پستی برای ارائه خدمات است.
6991/6013/خبرنگار:معصومه ابراهیمی***انتشاردهنده:مژگان حیدری

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۷۹۶۶۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برنامه‌های فرهنگی،هنری اوقات فراغت در مساجد اردبیل گسترش می‌یابد

به گزارش خبرنگار مهر، مصطفی آمون عصر سه‌شنبه در جلسه کارگروه تخصصی غنی سازی اوقات فراغت کانون های فرهنگی هنری مساجد استان اردبیل با تاکید بر ضرورت برنامه ریزی مناسب برای نوجوانان و جوانان در ایام تابستان، اظهار کرد: جریان‌سازی، پشتیبانی و نظام‌مند کردن فعالیت‌های تابستانی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان اردبیل در این کارگروه مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه برنامه‌ریزی خلاقانه و طرح ایده‌های جدید برای اوقات فراغت موجب بهره‌مندی هر چه بیشتر نوجوانان و جوانان از برنامه‌های تابستانی خواهد شد، گفت: مساجد می‌توانند نقش مهمی در بحث عدالت فرهنگی و گسترش برنامه‌های فرهنگی، هنری و تربیتی اوقات فراغت در محلات داشته باشند.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان اردبیل بیان کرد: فضای معنوی مساجد می‌تواند تاثیر عمیقی در گسترش برنامه‌های فرهنگی و تربیتی در بین جوانان و نوجوانان داشته باشد.

آمون به شبکه عظیم کانون‌های فرهنگی هنری مساجد نیز اشاره کرد و ادامه داد: امروز بیش از ۶۵۰ کانون فرهنگی هنری در سطح استان اردبیل می‌توانند به عنوان پاتوق فرهنگی و تربیتی نوجوانان و جوانان نقش مهمی در اجرای برنامه های تابستانی و غنی سازی اوقات فراغت آن‌ها داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: توسعه تعاملات و بهره‌مندی از ظرفیت‌های دستگاه‌های فرهنگی و اجرایی برای هر چه باشکوه تر برگزار شدن طرح «مسجد، کانون نشاط» لازم و ضروری است.

کد خبر 6093446

دیگر خبرها

  • پوستر طرح تربیتی «هزار مشعل» رونمایی شد
  • اعزام ۲۵۰۰ لرستانی به مراسم بزرگداشت ارتحال امام خمینی(ره)
  • کانون ایلام جزء کانون‌های پیشرو کشور است
  • برنامه‌های فرهنگی و هنری اوقات فراغت مساجد اردبیل گسترش می‌یابد
  • برنامه‌های فرهنگی،هنری اوقات فراغت در مساجد اردبیل گسترش می‌یابد
  • نوشتن کتابی درباره امام قلی‌خان برای بچه‌ها
  • برنامه‌های فرهنگی، هنری و تربیتی اوقات فراغت در محلات با محوریت مساجد گسترش می‌یابد
  • تماشاخانه سیار کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان همدان
  • نوجوانان بوشهری حفظ محیط زیست دریایی را تمرین کردند
  • « از خزر تا خلیج فارس»، ویژه برنامه کانون پرورش فکری بندرگز