Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس مرکز بررسی‌های دکترینال امنیت بدون مرز گفت: شهدای مدافع حرم زمانی که در درون کشور بودند هر کجا فتنه و جریان سبز بود روبروی آن ها ایستادند و این از ویژگی های اصلی این شهدا است و هیچ کسی نمی تواند بگوید شهید عمومیت دارد زیرا شهید خاص جریان انقلابی است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، حسن عباسی در مراسم بزرگداشت شهید مدافع حرم مصطفی نبی لو و در جمع اهالی پردیسان قم در مسجد امام سجاد (ع) ضمن تبریک هفته بسیج و گرامیداشت یاد و خاطره شهید نبی لو اظهار داشت: مصطفی نبی لو در حرکت بسیجی خود بعد از یک عمر تلاش در کمیته امداد برای امدادرسانی به مستمندان و لایه های مستضعف جامعه به مرزهای ملی محصور نشد و در عملیات بین المللی اسلامی در مواجه با جریان تکفیری در صحنه مناظره حضور پیدا کرد و توفیق داشت در واپسین روزهایی که جریان صهیونیستی منهدم شد به فیض شهادت نائل یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی مهمترین مظهر قدرت ملی در جامعه را مظهر شهادت طلبی عنوان کرد و افزود: انتهای سبک زندگی مفهومی به نام شهادت طلبی است؛ کسی که شهید می شود یعنی یک دور زندگی شهیدوارانه داشته است که به فیض شهادت می رسد وگرنه جوانی که مرگ برای او اتفاق می افتد و حجله می زنند ، می گویند جوان ناکام؛ یعنی کامی از زندگی نبرده است یا در مراسم میانسال و پیر می گویند مرحوم مغفور؛ در صورتی که مشخص نمی شود دوران عمر خود را چگونه زندگی کرده اما برای شهید مشخص است که دوران زندگی خود را شهیدوارانه زندگی کرده که توفیق و لیاقت شهادت داشته است.

شهدا مظهر قدرت ملی هستند نه توپ و موشک

رئیس مرکز بررسی‌های دکترینال امنیت بدون مرز با بیان این که غایت جامعه سازی و تمدن سازی، انسان سازی است زیرا انسان ها در دنیا به گونه ای زندگی می کنند که در آخرت ، رستگاری مضاعف داشته باشند، افزود: هدف حکومت صالحان تشکیل و تجمیع انسان های بزرگی است که لیاقت شهادت داشته باشند.

وی تصریح کرد: جامعه آرمانی مهدوی جامعه ای است که در آن نبی لوهای بسیاری وجود دارند و استثنایی وجود ندارد زیرا امثال حججی ها و همدانی ها تنها یک نفر نیستند بلکه توده ی جامعه چنین رویکردی دارند.

عباسی با یادآوری سخن امام خمینی که فرمودند: مظهر قدرت ملی ما شهدا هستند، گفت: مظهر قدرت ما موشک، توپ، تانک، اقتصاد و سیاست نیست بلکه این است که انسان هایی در جامعه زیر بیرق اسلام و قرآن با عشق به اهل بیت به گونه ای زندگی می کنند که انتهای زندگی آن ها شهادت است و این اساس آن چیزی است که غربی ها به آن قدرت نرم می گویند.

وی افزود: پدیده ای با عنوان مُردن برای شهید خلق نمی شود بلکه تنها جسم او از بین می رود و همچنان زنده است، این در سبک زندگی انسان موحد و توحیدی، زمانی که به اوج خود می رسد مظهر قدرت ملی می شود.

کارشناس مسائل استراتژیک ضمن بیان این که دشمن با توپ و تسلیحات خود قصد از میان برداشتن ما را دارد و ما برای از بین رفتن و شهادت آماده ایم، گفت: تمام تلاش دستگاه تبلیغاتی و فرهنگی در جنگ غرب علیه جهان اسلام و ایران این است که روحیه شهادت طلبی را از ما بگیرد.

وی ادامه داد: امروز نه تنها اصلاح طلب ها و لیبرال ها بلکه بسیاری از آن ها در تمام 6 سال گذشته گفتند: مدافعان حرم برای دفاع از بشار اسد و پول می روند. در صورتی که شهیدی همچون نبی لو که در اعزام اول به درجه جانبازی و در چهارمین اعزام خود به درجه شهادت نائل شد کارمند کمیته امداد بود و تنها درد مستضعفان و محرومین را داشته است آیا این چنین آدمی برای پول به سوریه می رود؟

ملت ایران با دشمن تعارف ندارد

عباسی اضافه کرد: نبی لو اگر به دنبال مال بود، جهت گیری حرفه و شغلی اش در زندگی دفاع از محرومین و مستضعفین کف جامعه نبود، او که درد محرومیت ها و لایه های پایین جامعه را داشت وقتی پای خود را خارج از مرز هم گذاشت باز هم در آن جا دردش، درد محرومیت ها ، مظلومیت ها و مشکلاتی است که ملت های دیگر به تبع استکبار جهانی دارند.

وی با اشاره به سخن رهبر انقلاب در دیدار مهمانان شرکت‌کننده در اجلاس «محبان اهل‌بیت (ع) و مسئله تکفیری‌ها» که فرمودند: با صراحت اعلام می‌کنیم جمهوری اسلامی ایران در هر جایی که برای مقابله با کفر و استکبار، نیاز به حضور باشد، کمک خواهد کرد و در بیان این موضوع ملاحظه‌ی هیچ‌کس را نمی‌کنیم، افزود: دعوا بر سر سوریه نیست بلکه بر سر اصل اسلام و قرآن است.

استاد دانشگاه تأکید کرد: دفاع مقدس تولید قدرت نرم داشت و بسیج در آن به اوج خود رسید؛ فرهنگ شهادت و سبک زندگی ایرانی و اسلامی نیز در دفاع مقدس متبلور شد.

وی افزود: متأسفانه عنصر اصلی اجتماعی در جامعه ما فوتبالیست ها، خواننده ها و هنرپیشه ها شده اند و تبلیغ می شوند و این سلبریتی ها در همه موارد هم دخالت می کنند و از سیاسیون همم سیاسی تر هستند.

عباسی با بیان این که انسان تراز حکومت دینی و جامعه دینی سر و صدا و اسم و رسم ندارد و تا زمانی که به شهادت نرسد متوجه نمی شویم چه کسی بوده است، افزود: شهید مدافع حرم وظیفه داشت در صحنه کربلا شهید شود اما وظیفه ما که جا مانده ایم حرکت زینبی می باشد و این حرکت یعنی انتقال پیام به دیگران است.

جریان لیبرال و اصلاح طلب در قضیه مدافعان حرم حتی یک شهید ندادند

وی بیان داشت: نهضت آزادی و جبهه ملی در لیبرال ها، کمونیست ها، توده ای ها و چپ ها در سازمان منافقین و سلطنت طلب ها هیچ نقشی در دفاع مقدس نداشتند؛ دفاع مقدس برای انقلابی ها بود و این پیروزی در تاریخ ملت به اسم انقلابی ها ثبت شد.

رئیس مرکز بررسی‌های دکترینال امنیت بدون مرز با تأکید بر این که جریان لیبرال و اصلاح طلب در قضیه مدافعان حرم حتی یک شهید ندادند، افزود: شهدای مدافع حرم زمانی که در درون کشور بودند هر کجا فتنه و جریان سبز بود روبروی آن ها ایستادند و این از ویژگی های اصلی این شهدا است و هیچ کسی نمی تواند بگوید شهید عمومیت دارد زیرا شهید خاص جریان انقلابی است.

وی در ادامه عنوان کرد: اصلاح طلبانی که در فضای سایبر نوشتند مدافعان حرم به خاطر پول و دفاع از بشار اسد به سوریه رفتند نقششان به مراتب بدتر از داعش است و از پشت به مدافعان خنجر می زنند.

عباسی در خاتمه اضافه کرد: کار پدر و مادرانی که امثال نبی لوها را تربیت کرده اند قیمت ندارد بلکه بهاء دارند و این شهدا حاصل نطفه پاک، شیر و لقمه پاک هستند و اگر نطفه، شیر و لقمه پاک نباشد 50 سال بعد یک شهید نبی لو در مواجه با انحرافی به نام جریان تکفیری به شهادت نمی رسید.

گفتنی است در پایان مراسم از میثم نبی لو فرزند شهید مدافع حرم به نمایندگی از خانواده این شهید والامقام تقدیر شد.

 

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۷۹۶۹۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یادواره سردار شهید سیدمعروف ایرانی در صومعه سرا

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای گیلان ، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری گیلان در یادواره سردار شهید سیدمعروف ایرانی در مسجد جامع گوراب زرمیخ با بیان اینکه بالاترین ارزش‌ها نزد خداوند شهادت است گفت: یادواره شهدا فرصت مناسبی برای تبیین افکار و آرمان های شهدا به نسل جوان است.

بهروز جلائی با اشاره به اینکه راه شهدا راه انبیاء، اولیا و مردان الهی است افزود: وصیت نامه شهدا پر از معنویت و درس زندگی برای همه ما است و پیام شهدا به ما حفظ آرمان‌های انقلاب اسلامی و پیروی از ولایت و رهبری است.
سردار شهید سیدمعروف ایرانی فرمانده گروهان حق از گردان سلمان لشگر ۱۶ قدس گیلان در سال ۶۷ در منطقه ماووت به درجه رفیع شهادت نائل آمد.
در پایان مراسم لوح سپاس و تندیس یادواره شهدا به خانواده شهید سیدمعروف ایرانی اهدا شد.

دیگر خبرها

  • ۸۰۰ هزار نفر گواهی حفظ را در طرح «زندگی با آیه‌ها» دریافت کردند
  • صدور گواهی حفظ قرآن برای ۸۰۰ هزار نفر از شرکت‌کنندگان در طرح «زندگی با آیه‌ها»
  • ۲ شهید گمنام در مسجد مقدس جمکران خاکسپاری می شوند
  • دو شهید گمنام در مسجد مقدس جمکران خاکسپاری می شوند
  • گرامیداشت شهید جاویدالاثر احمد قلی قائدی در بن
  • عکس | جریان زندگی پس از سیل در دشتیاری !
  • تشکیل کانون‌ نقد و کانون‌های شورش!
  • شهادت ۲ فرمانده جماعت اسلامی لبنان در حمله رژیم صهیونیستی
  • نیم نگاهی به زندگی شهید محمد سهرابی‌ثانی
  • یادواره سردار شهید سیدمعروف ایرانی در صومعه سرا